Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Audi Q4 e-tron şi Q4 Sportback e-tron. Primele electromobile premium pe platforma VW MEB

15 Aprilie 2021 - 09:09
Denis Godorozea
Audi prezintă în premieră mondială cele mai accesibile SUV-uri electrice din gamă — Q4 e-tron şi Q4 Sportback e-tron. Dubla premieră este marcată de un prim electromobil premium german, construit pe platforma modulară MEB pe care se bazează modele precum Skoda Enyaq iV şi Volkswagen ID.4. Astfel, gama de electromobile Audi enumeră acum 5 modele.
În materie de design cele două SUV-uri electrice se inspiră de la gama actuală de electrice Audi, dar cu elemente uşor modificate şi o fascie frontală ceva mai agresivă. La posterior se regăseşte un corp unic cu lumini LED incluse standard, indiferent de tipul de caroserie şi nivelul de echipare, iar germanii vor pune la alegerea şoferului 4 semnături distinctive pentru sistemele de iluminare exterioare.
Opţional, farurile adaptive LED pot fi înlocuite cu tehnologia Matrix LED. Chiar şi versiunile de bază vor oferi standard jante de 19 ţoli, pentru versiunile de top fiind rezervate jante de până la 21 ţoli, ceea ce va distanţa şi mai mult creaţiile celor de la Audi de fraţii de concern construiţi pe aceeaşi platformă. Lista versiunilor include acum doar trei interpretări, cu o versiune cu caracter sportiv S line. Mai târziu, însă, gama va fi completată cu o versiune de performanţă din familia RS.
Având la bază o plaformă comună şi fiind jucători ai aceluiaşi segment de SUV-uri, Audi Q4 e-tron are dimensiuni foarte apropiate de Enyaq iV şi ID.4. În lungime SUV-ul cu caroserie clasică măsoară 4.59 metri fiind chiar mai scurt decât modelul ceh (4.54 metri), iar ampatamentul este identic şi constituie 2.76 metri. Fireşte, pe piaţă modelele electrice din Ingolstadt vor concura cu alte SUV-uri electrice din liga premium, precum BMW iX3 şi Mercedes-Benz EQC.
Habitaclul celor două SUV-uri a fost dezvăluit mai devreme şi este identic indiferent de forma caroseriei. Arhitectural planşa de bord este foarte apropiată de ceea ce am văzut mai devreme pe cele mai noi modele compacte din gama Audi, dar şi de sportiva stilată e-tron GT. Deci, nici vorbă de careva tangenţe cu celelalte modele bazate pe MEB. Consola centrală de aici este dominată de un ecran al sistemului multimedia cu diagonală de până la 11.6 inch în versiunile de top, iar la dispoziţia şoferului este pus un ecran de 10.25 inch pentru instrumentarul de bord digital, inclusiv în cele mai accesibile interpretări.
Volanul inspirat de modelele clasice Audi va mângâia inimile fanilor vârstnici ai mărcii din Ingolstadt, însă acesta oferă în continuare un nivel comparabil de funcţionalitate precum orice alt model din gama germanilor. În ciuda dimensiunilor compacte Audi Q4 e-tron oferă surprinzător de multe spaţii de depozitare (în total 25 litri), inclusiv în compartimentul dintre şofer şi pasagerul faţă, obţinut datorită aşezării mai compacte a comenzilor de primă necesitate şi noului selector al direcţiei de circulaţie. Portbagajul oferă un spaţiu util cu volum de 520 litri în cazul versiunii standard sau 535 litri în cazul versiunii coupe. Bancheta spate este rabatabilă şi astfel poate fi obţinut un surplus de aproape o mie de litri de spaţiu adiţional de depozitare.
Din momentul lansării, pe lângă două versiuni de caroserie şi cele trei interpretări de bază, Audi va oferi la alegere trei motorizări electrice. Versiunile incipiente Q4 35 e-tron şi Q4 40 e-tron oferă câte un motor electric de 170 şi, respectiv, 204 CP la activ. Motorul pune în mişcare roţile punţii spate. Cea mai performantă versiune, Q4 e-tron quattro, include două motoare electrice în cadrul sistemului de tracţiune integrală ce oferă la activ un total de 299 CP. Deocamdată germanii au relatat doar despre caracteristicile dinamice oferite de varianta de top — repriza 0-100 km/h are loc în 6.2 secunde, pe când viteza maximă este limitată la 180 km/h.
Indiferent de motorizare clienţii pot alege dintre două versiuni de baterii, de 55 kWh şi, respectiv, 82 kWh. Bateria cu o capacitate mai mare în tandem cu un singur motor electric promite o autonomie de până la 520 km, conform standardului WLTP. Totodată, SUV-urile electrice pot fi încărcate de la surse rapide de până la 125 kW, ce poate asigura autonomii de circa 130 km în doar 10 minute.
Noile Audi Q4 e-tron şi Q4 Sportback e-tron vor ajunge în showroom-urile europene în următoarele luni. Preţurile vor fi anunţate mai aproape de startul vânzărilor, iar mai devreme germanii au promis să asigure preţuri extrem de atractive pentru SUV-urile electrice premium.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter