Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Povestea unui Audi V8 din Moldova atât de îndrăgit, încât proprietarul său l-a luat în Olanda când s-a mutat

12 Mai 2021 - 19:34
Ilie Toma
Mai rar se întâmplă în lumea auto ca un producător să aibă în gamă un model cu denumirea arhitecturii motorului său. V8 înseamnă, fireşte, un motor cu 8 cilindri, cu blocurile poziţionate în formă de V unul faţă de celălalt, dar Audi a avut în gamă un model legendar, numit Audi V8. Iar un asemenea exemplar este pur şi simplu adorat de către un proprietar din Moldova. Într-atât de adorat, încât l-a luat cu el în Olanda când s-a mutat acolo. Dar s-o luăm pe rând.
Audi V8 a fost produs între anii 1988 şi 1993 şi a fost, la modul practic, predecesorul moral al lui Audi A8. Era şi primul model Audi care a folosit vreodată un motor V8, aşa că denumirea de V8 venea să marcheze această nouă etapă inginerească în familia Audi. Şi pentru că vorbim de Audi şi de motoare mari şi puternice, era de nelipsit şi sistemul de tracţiune integrală permanentă quattro, care-şi câştigase deja o reputaţie impecabilă către anul apariţiei acestui model.
Foto: acesta era nivelul clienţilor pe care Audi V8 dorea să-i cucerească: cei care-şi permiteau avioane private.

Primele Audi V8 au debutat cu motorul de 3.6 litri, din familia PT, apoi, în 1991, a apărut şi motorul V8 de 4.2 litri, care a avut o viaţă mult mai lungă în cadrul grupului VW. Motorul de 3.6 litri V8 livra 250 CP şi 340 Nm, iar cel de 4.2 litri — 280 CP şi 400 Nm.
Maşina din Moldova, despre care vorbim noi azi, e fabricată în anul 1989, deci nu putea avea alt motor de 3.6 V8. Îi aparţine lui moldovean, pe nume Valeriu Rusu, şi anume de la el am aflat povestea sa, după ce ne-a fost recomandată de către un alt cititor, căruia îi mulţumim.
Acest Audi V8 arată azi superb pe străzile din Rotterdam, acolo unde s-a mutat cu traiul Valeriu, dar n-a fost întotdeauna într-o asemenea condiţie bună. Valeriu l-a cumpărat cu 2 ani în urmă în Călăraşi, iar maşina era într-o stare de dezastru. Neîngrijită, lăsată să se învechească, fără atenţia cuvenită unei asemenea legende. Apropo, maşina era de culoare argintie pe atunci.
Valeriu, însă, era în căutarea unui Audi V8, iar ele nu sunt prea multe în Moldova. Şi nu e de mirare, pentru că în toată istoria acestui model s-au produs în total doar 21,565 de automobile, de toate motorizările luate la un loc! Deci să ai azi un Audi V8 e o raritate cu mult mai importantă, decât multe modele mai sonore, despre care auzim mult mai des că sunt căutate de colecţionari!
Dar Valeriu ştia că vrea anume un Audi V8. Şi nu era prima sa maşină specială. Avusese anterior un VW Passat B4 cu motor VR6, acel motor super genial şi special, despre care noi am mai scris în repetate rânduri. Poate ajungem să scriem şi despre acest Passat, dar deocamdată, inserăm mai jos doar o poză, trimisă nouă de către Valeriu.
Ei bine, odată ce acest Audi a ajuns pe mâinile lui, a urmat o reparare capitală, practic o restaurare a maşinii. Nu neapărat chiar în condiţie de Concorso, ci mai degrabă într-o condiţie plăcută ochiului şi sufletului.
Maşina s-a vopsit în negru, s-au revizuit toate componentele mecanice, interiorul — într-un cuvânt acestui Audi i-a fost redat luciul pe care-l merita, iar legenda a căpătat o nouă viaţă. Toată munca a costat cam 3,000 euro — noroc că aceste modele Audi sunt rezistente şi după faţa de maşină lăsată în dezastru se ascundea o condiţie tehnică bună a maşinii. Maşina avea atunci 203,000 km pe bord, dar nimeni nu poate garanta dacă acesta e parcursul ei adevărat. Azi maşina are deja 208,000 km.
Într-un final, acest Audi, odată reparat şi capabil să ofere atât de multă plăcere în condus, l-a cucerit pur şi simplu pe proprietarul său. Într-atât de mult, încât a decis să-l ia cu el în Olanda, acolo unde s-a mutat cu traiul. A urcat la volan şi a condus acest Audi până în Rotterdam, savurându-l fiecare clipă. E un motor mare sub capotă, cu sunet ce-ţi înmoaie sufletul, care are şi un consum pe măsură. În regim extraurban de autostrăzi lui Valeriu i-a ieşit o medie de vreo 12 litri/100 km, iar de când îl exploatează în Olanda, are o medie de oraş de circa 17-18 litri la sută. Dar plăcerea oferită e dincolo de orice cifră de consum.
Maşina este şi azi departe de ideal, aşa cum ar trebui ea să fie, poate. Valeriu zice că ar trebui să-i schimbe cutia de viteze sau să-i facă o reparaţie costisitoare. Dar în Olanda e mai ieftin să schimbe cutia actuală automată, care smunceşte din când în când, cu alta nouă, provenită de pe altă maşină. Doar manopera pentru această operaţiune l-ar mai costa 1,500 euro acolo, însă planifică oricum să facă acest lucru.
L-am întrebat, fireşte, dacă el chiar exploatează în fiecare zi acest Audi V8 în Olanda, ţara bicicliştilor şi a unei infrastructuri urbane nu foarte prietenoase cu maşinile mari, sau poate are şi el o maşină mai compactă. Ne-a zis că nu, asta e unica sa maşină pentru că de alta nu are nevoie acum. Aşa că de fiecare dată când decide să meargă cu maşina, în fiecare zi sau o dată la câteva zile, merge prin Olanda anume cu acest Audi V8 cu plăcuţe de Moldova. Şi dacă va ajunge într-o zi să-şi mai cumpere şi altă maşină, pe acest Audi îl va păstra oricum, din pură plăcere de suflet!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter