Probabil e cea mai frumoasă Honda din anii 90 pe care ţi-o poţi cumpăra, iar un exemplar fascinant a fost scos la vânzare în Franţa

29 August 2021, 21:21
Ilie Toma
Nu, nu e vorba de Honda NSX şi nu pretindem că maşina asta ar fi mai frumoasă decât NSX. NSX e un model cu totul aparte, de piedestal, care ajunge azi, în ipostazele primei generaţii să coste sume cu totul astronomice, pe care puţini şi le-ar putea permite. Dar ceea ce avem în faţă era un model mult mai tangibil, mult mai iubit de cei mulţi. Era un model pe care-l conduceam în jocurile video, pe care-l vedeam în filme adeseori şi pe care fanii de maşini nipone îl adorau până în cel mai mic detaliu, anume în această generaţie şi în această ipostază, devenită legendară. E o Honda Integra Type R şi n-am greşi să spunem că e unul din cele mai grozave automobile produse de Honda vreodată.
E un vehicul cu tracţiune faţă şi cu putere nu tocmai în exces. Dar cumva japonezii, anii 90, reuşeau să facă noţiunile de tracţiune faţă şi sportivitate compatibile, într-un mod frumos şi savuros. Şi apoi, la ce motoare cu overengineering aveau aceste maşini, cu niţică pricepere puteai uşor să le creşti puterea şi s-o apuci pe calea unor modificări superbe.
Dar ceea ce avem noi aici e un exemplar în forma sa de stoc, autentică, conservată într-un mod fantastic. E o Honda Integra Type R europeană, vândută în Belgia în anul 1998 unei tinere pasionate de maşini japoneze, care se prezintă cu o abreviere a numelui său, J. Culoarea roşie era cea mai des întâlnită la aceste Honda, dar ea a făcut o comandă specială la dealerul său Honda din Belgia şi a ales culoarea albă, cu logo-urile roşii, specifice ediţiilor Type R.
A mai bifat şi scaune Recaro tapisate cu Alcantara, care s-au dovedit a fi o investiţie minunată, întrucât s-au păstrat excelent în timp. Sub capotă era renumitul motor B18C, cu sistem VTEC, de 1.8 litri. Pe diverse pieţe puterea lui varia niţel, dar în Europa acesta dezvolta 190 CP şi anume într-o asemenea ipostază e prezent şi pe acest exemplar de care vorbim azi.
Apropo, această versiune Honda Integra Type R a beneficiat de o modificare de design pentru anul 1998, iar ceea ce vedem aici e cunoscut între fani drept '98 Spec R.
Maşina asta cântărea doar 1,125 kg şi puterea motorului, cuplat la o cutie manuală era suficientă ca ea să prindă prima sută în mai puţin de 7 secunde! Cu nici 200 CP! Fireşte, ţinuta de drum era asigurată de o suspensie spate multilink, aşa cum adorau japonezii s-o facă în anii 90. Sau fabricat atât de puţine încât dacă am căuta această versiune de design, în versiunea europeană, abia am număra câteva mii produse în total!
Iar ceea ce avem aici nu e pur şi simplu un exemplar al unui model rar. E un exemplar absolut fascinant, cu o istorie pe care şi-ar dori-o orice entuziast, orice fan de maşini nipone! Tânăra belgiană a ţinut maşina în posesia ei vreme de 19 ani, până în 2017, şi a păstrat-o cu sfinţenie. Dintr-o tânără s-a transformat într-o doamnă cu suflet la fel de tânăr mereu şi a ţinut la maşina asta până în ultima zi, când a vândut-o unui colecţionar din sudul Franţei.
Acel colecţionar a tratat-o cu atâta admiraţie, încât ultimul service al acestei sportive japoneze a făcut la service-ul Honda Monaco. Deci, e clară grija şi atenţia de care a beneficiat acest exemplar.
Şi, la fel de important, maşina asta are doar 64,800 km parcurşi în întreaga sa istorie de 24 de ani! Bineînţeles, cu o documentare pe care o merită o maşină japoneză deservită în Monaco.
Cât ajunge să coste maşina asta? Mai mult decât oricare Honda cu emblema Type R pe ea. Dar, fiind o Integra Type R din ’98, într-o asemenea stare de automobil nou, cu o asemenea istorie, preţul de 32,900 euro poate părea mai mult decât justificat. Şi chiar dacă unora dintre noi preţul ne poate părea usturător, maşina în sine rămâne oricum una demnă de cea mai profundă admiraţie!
0
1,949
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!