De pe vremea când Mitsubishi producea genialităţi inginereşti: acest Lancer Evo VIII din 2003 costă acum o avere

17 Decembrie 2021, 21:36
Ilie Toma
Maşinile astea circulau cândva pe drum, pe lângă noi. Erau rare şi pe atunci şi tot erau nişte picanterii demne de admirat, dar parcă le luam ca pe ceva absolut normal produs de Mitsubishi. Or, după ce Mitsubishi ajunsese cel mai redutabil nume în cursele de raliu, cu 34 de victorii adunate între anii 1974 şi 2002, ingineria de pe Lancer Evo VIII părea o expresie a însăşi esenţei admirabile a acestei mărci! Din păcate, azi marca niponă a ajuns doar o umbră fadă a ceea ce a fost cândva, nemaivând nici un Lancer Evo în gama sa, nici un model sportiv, nici un model creat pentru emoţie de condus şi nici un model creat drept genialitate inginerească.
Tocmai de asta, la 18 ani de când a fost produs, în anul 2003, acest Mitsubishi Lancer Evo a ajuns să coste mai mult decât costa când era nou. Iar colecţionarii şi amatorii de maşini japoneze geniale caută cu ardoare asemenea exemplare, şi au mii de motive pentru asta.
În primul rând, e vorba de acel motor genial de 2.0 litri turbo de sub capotă, cu numele de cod 4G63, care scotea 280 CP şi care avea indicaţii de la producător de a primi ulei de motor nou cel mult la fiecare 5 mii km, aşa cum se cuvine unui motor de înaltă performanţă!
În al doilea rând ar fi cutia de viteze manuală, cu 5 trepte, dar mai ales sistemul de tracţiune integrală permanentă, despre care, simplu vorbind, am putea spune şi azi că e unul din cele mai bune din lume, din câte au fost create vreodată până la el şi după el.
Şi apoi, în al treilea rând, e acea senzaţie magnifică de condus a unui sedan compact, uşor, dar extrem de performant şi antrenant, care era oferită din abundenţă atunci pe acest Mitsubishi, şi pe care puţine maşini din zilele noastre pot s-o mai echivaleze. Iar cele care o pot echivala, n-o mai pot face la fel de analog şi mecanic, pe cât o făcea acest Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Iar maşina asta, comandată în culoare galbenă, a fost cumpărată iniţial în SUA, fiind exploatată acolo pe toată durata vieţii sale de 18 ani. S-a aflat, însă, în mâini foarte protectoare, or, a ajuns să aibă azi pe odometru doar 18,500 mile parcurse, echivalentul a mai puţin de 30,000 km parcurşi!
Prin urmare, avem de-a face cu o legendă conservată în stare de maşină nouă, la modul practic! Maşina e într-o stare absolut impecabilă, până la cel mai mic detaliu estetic, atât la exterior, cât şi interior. Iar starea sa mecanică e la fel de bună ca şi cea estetică.
Înainte de vânzare, ea trecut prin expertiza unei companii renumite de restaurare din SUA, pentru a fi evaluată dacă are nevoie de lucrări de reanimare sau poate chiar restaurare. Verdictul a fost unul de sută la sută originală, fără nevoia celei mai mici intervenţii mecanice. Doar o spălare bună şi o tratare cu luciu au fost suficiente, tocmai de asta verdictul a fost unul de notă supremă!
Ei bine, şi cât poate costa în SUA un asemenea Mitsubishi Lancer Evo VIII legendar, într-o asemenea condiţie supremă? Se cer 52,500 dolari SUA pe el, ceea ce ar fi cam 46,600 euro. Mai mult decât costa iniţial, chiar o avere am putea spune, însă în cazul acestui model ştim cu siguranţă că preţul lui poate doar creşte de acum încolo, mai ales când ai de-a face cu un asemenea exemplar sublim.
Aşa că maşina asta legendară poate creşte mai abitir decât bitcoin-ul în valoare în viitor şi poate fi, deci, o investiţie chiar mai bună. Iar bitcoin-ul nu-l poţi conduce în timp ce-l ai în portmoneul ăla digital. Pe asta, însă, o poţi, şi-o mai şi poţi vizita din când în când în garaj, cu cafeaua în mână, sorbind-o din priviri. Pentru că asemenea maşini pur şi simplu nu se mai fac, iar după cum arată perspectiva industriei auto, nici nu se vor mai face în viitor.
0
2,327
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!