Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şi camioanele americane devin electrice: Kenworth a lansat primul cap tractor electric, T680E

6 Ianuarie 2022 - 14:44
Redacţia PiataAuto.md
Mărcile americane de camioane îşi mai păstrează reputaţia de a pune accent pe calităţi atemporale de durabilitate în timp, motoare mari, simple şi fiabile, dar şi confort orientat către şoferii care şi-au făcut din munca lor şi un stil de viaţă. Propulsia electrică, prezentă deja la unele mărci precum Volvo, nu făcea parte din setul de calităţi pe care cei mai mulţi îl aşteaptă de o marcă americană precum Kenworth, de exemplu. Şi totuşi, cei de la Kenworth au prezentat acum primul lor cap tractor cu propulsie electrică, modelul T680E.
Noul camion a fost lansat în două versiuni de cabină şi clase de masă totală, de 24.5 tone şi 37 tone. În ambele cazuri, însă, camionul electric al celor de la Kenworth vine într-o formulă de 6x4, unde tracţiunea se desfăşoară pe ambele punţi spate. Prezenţa obligatorie a două punţi spate e dictată şi de necesitatea de a avea două motoare electrice, câte unul pe fiecare puncte. De fapt, fiecare din aceste punţi cu electromotoare provin de la producătorul Meritor, modelul punţii fiind 14Xe.
În cazul noului Kenworth T680 puterea continuă, asigurată de cele două punţi, va fi de 536 CP, iar pe perioade scurte e disponibil un boost de putere şi cuplu, de 670 CP şi 2,200 Nm. Prin urmare, cu aceşti parametri camionul ar trebui să aibă aceeaşi forţă de tractare cu care şoferii de camioane Kenworth de talie similară sunt deja obişnuiţi.
Şi acum, probabil deja aştepţi să afli şi cum stau lucrurile la partea mai practică şi mai importantă pentru munca de zi cu zi, la baterie, autonomie şi timp de încărcare. Ei bine, setul de baterii de la bord ocupă o mare parte din spaţiile folosite anterior de rezervoare, plus spaţiul din interiorul cadrului, acolo unde anterior stătea cutia de viteze, or, sub capota acestui camion e doar sistemul de răcire a bateriei şi modulele auxiliare, iar între el şi punţile electrice din spate nu există nici o conexiune mecanică. Astfel, ocupând toate locurile centrale posibile, cei de la Kenworth i-au asigurat noului lor camion electric o baterie cu o capacitate de 396 kWh!
Greutatea acesteia nu este anunţată, însă cu siguranţă e de ordinul tonelor. Cifra de 396 kWh poate suna impresionant, dar, fiind vorba de un camion mare şi greu, care are de tractat multe tone, autonomia declarată de Kenworth este de doar 150 mile, echivalentul a 241 km.
Camionul poate fi încărcat de la prize de standard american CCS1, iar viteza de încărcare a bateriei ajunge la maxim 120 kW, ceea ce înseamnă că în condiţii ideale, în acea zonă de mijloc a încărcării, se vor pune câte 120 kWh de energie pe parcursul unei ore. În 3 ore se vor pune 360 kWh în mod ideal şi anume acest timp va fi unul mai realist de încărcare la prize rapide, dacă prezumăm că nimeni nu va ajunge chiar cu bateria la zero, că viteza reală de încărcare poate fi şi mai mică, şi că nu se va dori încărcarea până la 100%, când ultimele procente sunt mai lente. Deci, efectiv, se va merge la volan o distanţă mai realistă de circa 200 km, care ar lua vreo 2.5-3 ore de condus, după care se va sta la priză cam 3 ore. Dacă şoferul va avea ghinionul să dea peste o priză de 50 kW, atunci timpul de încărcare va creşte la 7-8 ore. Şi dacă priza sau prizele sunt ocupate, mai adaugă şi timpul de aşteptare pentru eliberare, or, cu autonomia de puţin peste 200 km e puţin probabil ca şoferul să-şi permită luxul de a merge la o priză alternativă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter