Cea mai mare navă de croazieră, MV Global Dream II, cu motoare diesel de peste 130 mii CP, va fi casată înainte de prima sa călătorie

7 Septembrie 2022, 12:14
Redacţia PiataAuto.md
Cea mai mare navă de croazieră construită vreodată, MV Global Dream II, va fi casată înainte de a fi reuşit să efectueze prima sa călătorie. Nava cu motoare diesel ce însumează peste 130.000 CP, pentru construcţia căreia s-au cheltuit deja 1,4 miliarde de dolari, va fi tăiată şi dată la fier uzat. Iar problema nu e în vreo eroare de construcţie.
Nava Global Dream II era construită la un şantier naval din Wismar, Germania, situat în apropiere de Rostock, de către o companie din Hong Kong, numită MV Ferten. Aceasta din urmă a falimentat de curând, iar şantierele navale pe care le deţinea au fost scoase la licitaţii. Şantierul din Rostock, de exemplu, a fost cumpărat de marina germană, care va construit acolo nave militare. Şantierul din Wismar, aflat la câţiva zeci de kilometri spre vest, a fost cumpărat de ThysenKrupp Marine Systems, companie care intenţionează de asemenea să construiască nave militare la acest şantier, mai ales pentru Marina Germană.
Astfel, în şantierul falimentat e prezentă şi Nava MV Global Dream II, care nu şi-a găsit un cumpărător. Nava, al cărui buget de construcţie era de 1,6 miliarde de dolari, iar 1,4 miliarde s-au cheltui deja, are toată structura finalizată, rămânând a fi instalate pe ea doar facilităţile destinate confortului pasagerilor. Nava are 342 metri lungime şi 20 de etaje, fiind capabilă să adăpostească 9.000 pasageri la bordul său. Cea mai mare navă de croazieră în operare actuală e puţin mai lungă, având 362 metri, însă are mai puţine etaje şi poată lua la bord doar 6.988 pasageri.
MV Global Dream II e a doua navă din seria sa, prima fiind construită şi având 19 etaje, dar încă nu e lansată în operare deplină. Global Dream II este, astfel, mai mare, capacitatea sa şi dimensiunile doborând recordurile mondiale printre navele de croazieră. Nava nu e propulsată de un motor diesel uriaş, ce ar funcţiona în 2 timpi, cum se întâmplă la navele transportatoare de containere, ci de 6 motoare diesel mai mici, de origine MAN, care funcţionează în 4 timpi.
Toate motoarele au cilindrii poziţionaţi în formă de V. Patru dintre motoare sunt V14, a câte 16.800 kW fiecare. Două motoare sunt V12, a câte 14.400 kW fiecare. Motoarele V14 au o cilindree de 11.790 litri, iar V12 — de 10.790 litri. În total, cele 6 motoare au o putere cumulată de propulsie de 96.000 kW, ceea ce echivalează cu 130.435 CP!
Într-o industrie ce ar funcţiona normal, nava n-ar avea probleme să-şi găsească un cumpărător, însă pandemia a slăbit puternic industria croazierelor, multe companii fiind puternic îndatorate sau în proceduri de faliment. Prin urmare, după luni în care s-a tot sperat că se va găsi cineva s-o cumpere, acum noul proprietar al şantierului naval a anunţat că intenţionează să o caseze, astfel încât până la finele anului 2023 să poată elibera şantierul.
0
48,665
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!