Unul din cele mai uitate şi bizare modele Lancia de cândva, Gamma, într-un exemplar scos la vânzare în Germania

2 Noiembrie 2022, 22:10
Redacţia PiataAuto.md
Dacă ar fi să menţionăm 10 modele cele mai notorii din istoria Lancia, şi să-i rugăm pe încă 10 pasionaţi s-o facă, sunt foarte mari şansele că nimeni nu va numi Lancia Gamma nici măcar pe ultimul loc. N-a fost cel mai rar model din istorie, n-a fost ba chiar a fost destul de longeviv, dar cumva a fost întotdeauna eclipsat de alte modele mai interesante şi mai zvăpăiate, aşa că aproape nimeni nu-şi mai aminteşte azi de el. Puţine au mai supravieţuit până în zilele noastre, dar un exemplar scos la vânzare acum în Germania ne dă ocazia să vorbim despre acest model bizar şi uitat.
Lancia Gamma a fost lansată în 1976 drept cel mai mare şi mai luxos model în gama Lancia. Deci era cumva o tentativă a celor de la Lancia de a produce altceva, pe lângă maşinile graţioase şi sportive, intrând într-un segment al berlinelor care să te alinte în timp ce călătoreşti, mai aproape de stilul Mercedesurilor din acea vreme la confort şi a extravaganţei franceze la design. Însă dacă la confort existau referinţele germane, la nivel de design Lancia n-a vrut să meargă pe ideea unui sedan în trei volume, plictisitor şi le-a comandat celor de la Pininfarina formele viitorului model.
Casa de design a venit cu o siluetă de liftback şi totodată fastback, cu un spate foarte neobişnuit. Portiera spate sfârşea simplu, abia curbată pe caroserie şi cu o linie oblică în zona geamului. După asta, urma încă un geam destul de mare, iar după el venea o zonă cu linii cromate paralele, care definitiva vizual ideea de sedan. Doar că silueta propriuzisă a maşinii cam continua cu o curbură directă spre stopurile spate. Aşa că nu exista un portbagaj clasic de sedan, ci doar o iluzie optică, mai degrabă.
Chiar dacă dezvoltarea maşinii a început în epoca în care Lancia fusese achiziţionată de Fiat, maşina şi-a păstrat motoarele de Lancia, şi anume un boxer în 4 cilindri, disponibil atât în cilindree de 2,0 litri, cât şi 2,5 litri. Iar motorul de 2,5 litri exista atât cu carburator, cât şi cu injecţie, atât cuplat la o cutie manuală, cât şi la una automată. Ei bine, maşina despre care vorbim azi e una cu motor de 2,5 litri cu injecţie şi cu cutie automată.
Motorul scotea 140 CP şi 212 Nm, fiind deosebit de uşor datorită configuraţiei sale. Lancia Gamma, de fapt, a fost cât se poate de dinamică cu acest propulsor, atingând 195 km/h şi prinzând prima sută în puţin peste 10 secunde.
Şi, puţini ştiu, dar această Lancia a avut tracţiune faţă, Lancia fiind printre primele mărci care aveau deja modele cu tracţiune faţă către acea perioadă. La nivel de platformă şi suspensie, existau componente comune cu Citroen CX din acea perioadă, în cadrul unui acord dintre producători.
Deşi a fost produsă timp de 12 ani, atât în formă de berlină, cât şi coupe, vânzările nu au fost uriaşe. Doar 15.272 exemplare de Lancia Gamma sedan au fost produse, iar din ele cele cu motor de 2,5 litri cu injecţie au fost doar 1.209 exemplare! Deci, maşina despre care vorbim azi e una din doar 1.209 produse de felul său! O adevărată Lancia extravagantă de colecţie, deci.
Maşina e fabricată în 1982 şi are actele care-i certifică o istorie incredibilă, de a fi fost deţinută de un singur proprietar din Berlin, de când e nouă până în prezent. Mai mult ca atât, maşina nu a fost restaurată niciodată, e în condiţie originală şi dosarul său de acte certifică un parcurs de doar 43.000 km de când e nouă!
Deci, un exemplar superb al unui model bizar şi uitat. Iar din acest motiv şi preţul e mai mult decât accesibil, pe el cerându-se doar 9.900 euro. Puţine maşini de colecţie există în lume, într-o asemenea stare şi cu o asemenea istorie, dar şi atât de rare ca şi producţie, care să aibă un preţ atât de accesibil!
0
3,337
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!