Maşini electrice care se descarcă în 4 zile cât sunt parcate şi alte probleme indicate la marca Vinfast, chiar la ea acasă, în Vietnam

30 Ianuarie 2023, 14:37
Redacţia PiataAuto.md
Marca VinFast încearcă în continuare să convingă piaţa SUA şi întreaga lume că poate reuşi o ascensiune excepţională în lumea auto, crescând de la un mic producător local la un jucător internaţional care să concureze cu Tesla în doar 2-3 ani. Fondată în Vietnam de către foştii producători ai pastelor Mivina din Ucraina, originari din Vietnam, care şi-au vândut mai demult afacerea din ţara vecină, Vinfast a produs iniţial maşini cu motoare convenţionale în ţara sa, până a decis brusc, în 2021, că vrea să devină un producător global de maşini electrice.
Recent, un youtuber din SUA critica puternic modelul Vinfast VF8, despre care spunea că e dezamăgit crunt, atât la capitolul de ineficienţă în consum, cât şi la putere sau interfaţă digitală de la bord, iar materialele nu justificau nicidecum pretenţii premium. Acesta mai acuza compania din Vietnam că efectiv îşi cumpără review-uri pozitive prin invitaţii în vacanţe luxoase pentru vloggeri din SUA în Vietnam, unde-i răsfaţă şi 10 zile la rând cu pretextul de a le organiza un test drive.
Ei bine, acum apar informaţii şi despre problemelor la modelele electrice VInFast chiar din patria mărcii, în Vietnam. Publicaţia RestOfTheWorld a sondat mediul online din Vietnam şi grupurile de posesori Vinfast, discutând direct şi cu mai mulţi dintre ei şi le-a aflat experienţa acestora. Aceştia spun că grupurile de posesori sunt inundate de plângeri pe problemele lui VInfast VF8, model care se vinde deja de 4-5 luni în Vietnam, iar în perioada septembrie-decembrie au fost vândute 3.000 exemplare de VF8 în această ţară. Anume aceşti oameni care au primele automobile în Vietnam şi sunt sursa experienţelor de viaţă reală cu aceste maşini electrice.
Printre plângerile raportate sunt descărcarea bateriei în timp ce maşina e parcată. Un proprietar din Ho Chi Min spune că a plecat într-o călătorie scurtă de afaceri, lăsându-şi maşina cu 82% baterie. Când a reveni nu a mai putut-o porni, descoperind că bateria era la doar 1%. Nu e clar unde s-a dus energia şi care sisteme ale maşini au fost atât de consumatoare de energie, dar maşina i-a fost preluată de VinFast şi reparată timp de 2 săptămâni.
Mai mulţi proprietari indică momente în care interfaţa digitală a maşini se blochează în timpul condusului şi nu mai răspunde la comenzi. Iar după o perioadă îşi poate reveni. Un alt proprietar spune că maşina sa avea o eroare la un senzor şi din această cauză îi tot seta sistemul de climatizare în regim de încălzire, deşi el dorea răcorirea interiorului. Şi aici producătorul a reparat maşina, dar a durat 11 zile.
Cei din Vietnam spun, totuşi, că pe partea mecanică modelul e foarte bun, şi ar avea şanse la succes internaţional, dacă şi problemele electronice ar fi rezolvate. Şi şefa Vin Fast, Le Thị Thu Thuỷ, a confirmat anumite probleme pe partea de soft, şi a spus publicaţiei sus menţionate că aceste erori şi corectări ale lor sunt parte inevitabilă din procesul de validare a unei maşini noi, promiţând că maşinile vor deveni mai bune. Jurnalişti au întrebat-o dacă aceste erori n-ar trebui să fie identificate şi înlăturate în procesul de testare pre-producţie a unei maşini, la care şefa VinFast a răspuns că nu totul poate fi văzut în testare, iar compania face teste înainte de lansarea modelelor.
Foto: CEO-ul Vin Fast, Le Thị Thu Thuỷ

Toate planurile mari ale celor de la Vinfast pentru expansiune globală costă foarte mult compania, ea indicând o pierdere de 4,68 miliarde de dolari doar pentru primele 9 luni ale lui 2022, având încasări de doar 439 milioane. Dar Vinfast, fiind un conglomerat industrial mare în Vietnam, acoperă deocamdată aceste pierderi. E curios că cei de la Vinfast au anunţat că vor construi şi o fabrică imensă în SUA, cu o investiţie de 4 miliarde de dolari, iar în viitorul apropiat mai e planificată şi o listare la bursă, unde compania vrea să acumuleze 2 miliarde de dolari în investiţii iniţiale. Pentru anul 2026 Vinfast anunţă planuri de a vinde 750.000 de maşini electrice anual, o cifră care pare un vis şi pentru mulţi alţi producători globali, darămite pentru un producător nou. Prin urmare, aceste planuri ambiţioase şi neobişnuit de rapide ale celor de la VinFast riscă fie să scrie noi recorduri de creşteri ale unei companii auto, fie să se prăbuşească din cauza lipsei unei fundaţii pentru ambiţii atât de mari. Cel puţin o doză bună de precauţie e obligatorie în acest caz.
0
1,570
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!