Aceasta e o Toyota clasică, supranumită "Mustang-ul japonez" cândva, într-un exemplar rar din Norvegia, scos la vânzare acum

20 Iulie 2023, 20:44
Ilie Toma
Au fost timpuri în istoria lumii auto când producătorii japonezi copiau designul mărcilor americane sau internaţionale. Mai apoi, prin anii 60-70 acest fenomen s-a diminuat, dar oricum, modelele cele mai stridente, care se bucurau de succes în SUA sau la nivel global, primeau câteodată câte o replică japoneză cu paralele atât de evidente de design, încât era vizibilă inspiraţia de la o poştă. În anii 70 Toyota era deja un producător care se impunea prin calitatea maşinilor. Dar chiar şi aşa, tot a lansat un model care a fost imediat supranumit „Mustangul japonez”.
Maşina despre care vorbim, şi pe care o vedem în imaginile acestui articol, e Toyota Celica liftback din prima generaţie, cu numele de cod RA28. În motorizarea 2000 ST şi în caroserie liftback, ea semăna întru totul cu Mustang — până şi blocurile optice spate păreau o copie directă.
Proporţiile de design, montanţii laterali şi felul în care aceştia se perindau spre spate, aripile proeminente din spate — totul amintea de Mustang.
Doar partea din faţă, cu faruri duble mai mici, ascunde în interiorul grilei, părea uşor mai diferită şi mai îngustă. Dar, per total, era clar că Celica 2000 ST de voia o alternativă atractivă, mai accesibilă, pentru Mustang.
Maşina nu avea un motor foarte puternic, dar, totuşi, pe versiunea 2000 ST era cel mai potent posibil. E vorba de propulsorul 18R, de 2,0 litri, care dezvolta 120 CP. Fireşte, maşina avea cutie manuală cu 5 trepte şi tracţiune spate, iar nefiind foarte grea, puterea o făcea oricum sprintenă şi plăcută în condus, chiar dacă nu se putea ţine din urma V8-urilor de pe Mustangul original.
Maşina din imagini a fost adorată atât de mult de proprietarul său, încât acesta a decis să-i pună şi anvelope care s-o facă să semene şi mai mult cu modelul american. Însă ea a fost păstrată cu o grijă excepţională, ajungând până azi cu o caroserie absolut integră şi un habitaclu într-o stare superbă.
Acest exemplar de Toyota Celica 2000 ST a fost fabricat în 1977, deci ultimul an de fabricare a primei generaţii şi a fost vândut în Norvegia, în Sandefjord. Iniţial, proprietarul a condus-o şi savurat-o până în 1983, când a înţeles că ea poate deveni una de colecţie, întrucât Toyota îşi schimba rapid conceptul pentru Celica şi era clar că asemenea maşini nu vor mai exista în gama Toyota vreodată.
În 1983 maşina a fost pusă în garaj la păstrare, cu porniri periodice şi profilaxii, cu scopul conservării ei. A stat în aceeaşi colecţie din Norvegia până în 2019, când a fost cumpărată de un nou pasionat, care a rămas fascinat de starea intactă a caroseriei ei. A decis, totuşi, să-i elimine micile amprente de timp şi s-o restaureze parţial până la condiţia perfectă.
Iar acum, în 2023, această Toyota a fost oferită pe mâna unei companii germane, specializate în revigorări de maşini clasice. Cei de acolo i-au pus garnituri noi peste tot, de la motor la toate cauciucurile posibile, i-au pus frâne noi, au comandat un parbriz nou original de la Toyota, au montat aproape toată suspensia nouă, şi ea comandată din catalogul Toyota. Şi, desigur s-a făcut şi o revigorare cosmetică, astfel încât maşina asta pare aproape nouă acum, şi nu trădează deloc cei 46 de ani pe care-i are!
Cât costă? Se cer 33.500 euro pe ea, sumă care include, bineînţeles, şi toate lucrările de revigorare care s-au făcut recent la această Toyota. Sau la acest Mustang japonez, cum îl va porecli cu siguranţă viitorul său proprietar.
0
3,258
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!