Acesta e noul Mercedes-AMG GLC 63S, SUV-ul care a trecut de la V8 la un motor cu 4 cilindri şi electromotoare, la fel ca şi C-Class W206

18 Iulie 2023, 14:59
Redacţia PiataAuto.md
Lucrul pe care-l aşteptam şi intuiam cu toţii s-a întâmplat. După ce versiunea AMG 63 a lui C-Class W206 a debutat cu un motor de 4 cilindri, acum şi SUV-ul GLC, cu indicele AMG 63, debutează cu aceeaşi arhitectură a sistemului de propulsie. De fapt, ne-am fi putut gândi şi la o răzgândire a celor de la Mercedes, dat fiind că fanii sunt nemulţumiţi în număr mare de noul C-Class W206 AMG, iar în toate testele comparative cu BMW M3 sau Audi acesta e pus la coada clasamentului. Dar se pare că germanii s-au încăpăţânat să-şi urmeze planul iniţial pe care nu pare să-l dorească prea mulţi fani AMG. Aşa că noul Mercedes-AMG GLC63 s-a pricopsit cu doar 4 cilindri, în locul motorului V8 superb, de 4,0 litri, de pe generaţia precedentă.
Sistemul de propulsie e practic identic cu cel de pe C-Class AMG şi are motorul de 2,0 litri turbo, cu numele de cod M139l. Acesta scoate 476 CP din cilindreea sa, graţie unei turbosuflante electrice, care foloseşte un electromotor pentru a se învârti şi a evita astfel turbolag-ul iniţial. Într-o asemenea configuraţie, motorul e cel mai puternic din lume la categoria 4 cilindri, dar acest lucru e valabil şi pentru C-Class AMG.
Pe puntea spate mai există un electromotor de 204 CP, sau 150 kW, care are propria cutie de viteze cu 2 trepte şi e integrat în diferenţialul spate. Şi pentru că există o conexiune mecanică în sistemul de tracţiune integrală, acesta electromotor poate propulsa şi roţile faţă şi acţiune inversă asupra arborelui cardanic. Apropo, cutia de viteze din spate, dedicată electromotorului, schimbă treapta a doua pe la 140 km/h.
Puterea totală a sistemului e de 680 CP, iar cuplul — de 1.020 Nm. Asta îi asigură SUV-ului o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 3,5 secunde, şi o viteză maximă de 275 km/h. Pentru comparaţie, generaţia precedentă atingea 270 km/h limitaţi electronic, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h era de 3,8 secunde, doar cu un motor V8, fără vreun electromotor. Şi cu un sunet li senzaţii superbe, după cum menţionam în testul drive al acelei generaţii.
Cât a ajuns să cântărească noul GLC AMG din cauza sistemului său complex hibrid? E o întrebare esenţială, or, sedanul cântăreşte 2.111 kg la gol, deci foarte greu pentru un sedan de această talie. Ei bine, Mercedes-AMG GLC 63S cântăreşte 2.310 kg la gol, deci cu încă 200 kg mai mult datorită caroseriei mai mari.
Pentru ce a fost nevoie de toată hibridizarea în cazul acestui model AMG, cu renunţarea la V8 în favoarea unui motor mic? Pentru ca să se poată omologa un consum mediu combinat, dedus teoretic, de 7,5 litri/100 km, alături de un consum de 12,7 kWh/100 km de electricitate. Însă, în viaţa reală, probabil vei atinge un asemenea consum doar dacă mergi domol şi constant cu 110-120 km/h pe o autostradă liberă din Elveţia, care întretaie tunele în loc de a urca în altitudine. Cei care vor îndrăzni să folosească acest AMG ca un AMG, vor avea, cel mai probabil, un cu totul alt consum.
0
6,266
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!