Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Patru motoare imense MAN vor asigura energia necesară producţiei sticlei pentru panouri fotovoltaice în Malaysia

4 Iulie 2023 - 15:08
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul de motoare navale şi industriale mari MAN Energy Solutions anunţă că va livra 3 motoare mari în Malaysia, mai interesant fiind modul în care acestea vor fi folosite acolo — pentru producţia electricităţii necesare sticlei, care va ajunge într-un final în panouri fotovoltaice. Astfel, putem vedea de ce motoare imense e nevoie pentru a produce acele panouri la final, care să genereze ulterior energie regenerabilă.
Vorbim despre o nouă fabrică mare din oraşul Kota Kinabalu, regiunea Borneo, din Malaysia. Această fabrică va produce sticla folosită la panouri fotovoltaice, sticla urmând a fi livrată unui alt producător, Kota Kinabalu, pentru ca să ajungă în componenţa panourilor fotovoltaice finale. Producţia sticlei din aceste panouri e un proces energofag, iar noua fabrică avea nevoie de sursă puternică de electricitate, pe care reţeaua locală nu i-ar fi putut-o oferi la parametrii doriţi.
Astfel, cei de acolo au contractat 4 motoare imense MAN, care vor fi amplasate la fabrică şi vor forma, efectiv, o centrală electrică proprie, întrucât vor propulsa generatoare imense. Aceste motoare vor fi alimentate cu gaz natural comprimat, deci obişnuitul gaz din conductă, iar producţia de electricitate va genera inevitabil cantităţi mari de CO2, deşi cei de la MAN Energy spun că emisiile finale vor fi mult mai mici decât alte soluţii similare aplicate în regiune. Cât de puternice sunt cele 4 motoare şi ce parametri au?
Unul din motoare e mai puţin puternic şi are 8 cilindri în linie. Volumul unui cilindru e de 122,6 litri, deci la 8 cilindri are o capacitate totală de 980,8 litri. Acestea produce o putere de 11,420 CP, sau 8,4 MW. Un asemenea motor are 10,1 metri lungime şi cântăreşte 153 tone.
Celelalte 3 motoare sunt cu arhitectură în formă de V, având câte 18 cilindri, deci motoare V18. Volumul unui cilindru este acelaşi, de 122,6 litri, iar asta înseamnă că la 18 cilindri ai motorului, capacitatea totală e de 2.206,8 litri. Aceste motoare sunt calibrate în regimul cel mai eficient de operare şi produc câte 18,9 MW putere fiecare, sau câte 25.697 CP fiecare.
Deci, cele 4 motoare vor produce împreună 88.511 CP, şi vor avea o putere de producţie a electricităţii de 65 MW. Consumul de gaz în cazul motorului mai mic e de 7.150 kJ pentru 1 kWh generat atunci când nu funcţionează la capacitate maximă, ci de 85%, iar întrucât un metru cub de gaz natural are 38.638 kJ, asta înseamnă 5,4 kWh de electricitate generaţi din arderea 1 metru cub de gaz. La capacitate maximă ar însemna probabil peste 7.250 kJ pentru 1 kWh generat, cifra nefiind anunţată exact. Şi cum fabrica va avea nevoie de până la 65.000 kWh pe oră la capacitate maximă, o estimate aproximativă peste randamentul realist ar însemna arderea a circa 12.000 metri cubi per oră cu randamentul special anunaţat şi cica 12.300 metri cubi cu randamentul la capacitate maximă. Şi cum 1 m3 de gaz natural ars înseamnă emisii de circa 1,9 kg de CO2, asta înseamnă emisii de peste 23,3 tone de CO2 pe oră pentru asigura energia necesară sticlei pentru panouri fotovoltaice din această fabrică. E mult, cu siguranţă, însă e mai puţin dacă s-ar arde cărbune pentru aceeaşi electricitate, iar cifrele acestor motoare MAN le recomandă, de fapt, ca unele din motoarele cu cel mai mare randament din lume, apropiate de motorul record Wartisila despre care vorbeam acum câteva săptămâni. Şi-n acelaşi timp, aceste cifre ne amintesc de ce avem nevoie de energie cu adevărat regenerabilă, şi de ce soluţiile de energie trebuie întotdeauna privite şi la etapa de fabricare a lor.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter