Un nou studiu JD Power din SUA relevă că maşinile noi îi satisfac tot mai puţin pe posesorii acestora

21 Iulie 2023, 10:34
Redacţia PiataAuto.md
Achiziţia unei maşini noi este de multe ori percepută ca o ţintă de vis, indiscutabil preferabilă achiziţiei unei maşini la mâna a doua şi ar putea fi limitată doar de limitări de buget, sau de anumite etape de viaţă când e preferabil să conduci o maşină nu tocmai nouă. Dar se pare că maşinile noi devin o experienţă tot mai puţin satisfăcătoare pentru posesorii acestora, iar un nou studiu JD Power din SUA, reflectă o tendinţă îngrijorătoare — pentru prima dată în 28 de ani de acumulare a acestor date, indicii sunt în scădere pentru doi ani consecutivi.
Pentru a aduce claritate din start, vom aminti că JW Power are şi studii de fiabilitate a maşinilor noi, în primii ani de exploatare, însă astăzi vorbim de o altă categorie statistică, şi anume satisfacţia percepută de către posesori, pe baza performanţei, designului, calităţii percepute, ambianţei şi interacţiunii cu maşina. Apropo, cifrele ultimului studiu de fiabilitate au fost date publicităţii în luna februarie 2023, şi acolo tendinţa a fost similară — toate maşinile noi au devenit mai problematice în ultimii ani — iar acolo se iau în considerare şi defecţiuni reale şi adresări în service.
Ei bine, revenind la studiul JD Power de acum, acesta relevă că absolut toţi parametrii au fost în scădere în acest an în notele proprietarilor, cu excepţia unuia singur, care ţine de eficienţa în consum. Astfel, cumpărătorii de maşini noi recunosc că maşinile lor noi sunt plăcut de eficiente în combustibilul sau electricitatea consumată, în schimb nu nesatisfăcuţi în celelalte privinţe. Cea mai gravă nemulţumire pare să fie la design, unde punctajul a scăzut la 888 puncte, cumpărătorii menţionând că noile automobile nu le mai par la fel de atractive vizual ca şi cele de mai demult.
De asemenea, proprietarii din SUA acuză experienţe nefaste cu sistemele multimedia. Paradoxal, dar doar 56% din respondenţi au declarat că preferă să folosească sistemul lor din maşină, pentru a reproduce muzică sau alt conţinut audio. Mai puţin de jumătate poartă convorbiri telefonice prin sistemul maşinii sau folosesc alte funcţii avansate, precum comenzile vocale. Cu siguranţă această statistică poate suna neaşteptat pentru mulţi dintre cei care folosim aceste funcţii, nu?
Şi mai paradoxal, însă, pare faptul că multe dintre mărcile care erau cotate de JD Power ca fiind printre cele nefiabile, aduc de fapt mai multă satisfacţie posesorilor — spre exemplu Jaguar, Land Rover sau Mercedes — în timp ce Lexus, Volvo, Audi sau Acura sunt la coada clasamentului pentru segmentul premium.
La capitolul non-premium, situaţia e oarecum similară, Dodge, RAM, GMC şi Mini fiind cotate bine, în timp ce Mazda, VW, Toyota şi Chysler se află la coadă.
Totuşi, atunci când ne uităm la modelele cu cel mai mare punctaj pe fiecare categorie, descoperim în mod firesc că Porsche 911 e cel mai satisfăcător model, că Lexus IS e cel mai plăcut sedan de segment D, devansând actualul C-Class W206, că BMW Seria 7 e cea mai plăcută maşină mare, devansând S-Class, că Porsche Taycan domină în segmentul său şi că foarte multe categorii sunt câştigate de modele ale grupului Hyundai şi Kia.
Situaţia e similară şi în categoria SUV-urilor din diverse segmente.
Aşadar, cum crezi că se explică scăderea gradului de satisfacţie pe care o apreciază posesorii de maşini noi? O fi vina posesorilor că nu pot să se adapteze suficient de repede cu tehnologiile? Sau o fi vina creatorilor acestor maşini, care le fac mai lipsite de emoţii şi mai puţin atractive? Vom ajunge să preţuim tot mai mult maşinile de cândva?
0
1,928
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!