VW se confruntă cu o creştere mai mică decât se aştepta pentru modelele electrice şi va concedia angajaţi la fabrica din Emden, Germania

4 Iulie 2023, 10:53
Redacţia PiataAuto.md
VW se confruntă cu o cerere cu circa 30% mai mică decât estimase pentru modelele sale electrice, fapt care a dus acum la decizia de a concedia angajaţi la fabrica sa din Emden, Germania, unde se asamblează modele precum ID.4, dar şi noul ID.7, succesorul electric al lui Passat.
Planul iniţial al fabricii estima o creştere intensă a cererii pentru modelele electrice, astfel încât din toamnă era prevăzută activarea unei a treia ture, nocturne. Pentru asta fuseseră angajaţi temporar un număr mare de angajaţi, care urmau a fi trecuţi în regim permanent odată cu activarea turei nocturne. Însă cererea pentru maşinile electrice produse la fabrică este semnificativ mai mică decât planul de producţie, astfel încât consiliul fabricii a luat săptămâna trecută decizia de a renunţa la o mare parte din angajaţii temporari după vacanţa din august. Estimarea e că vor fi concediaţi între 300 şi 1.500 angajaţi. Paradoxul e că aceeaşi fabrică mai produce şi modelul Passat Break, cu motoare tradiţionale cu combustie, iar cererea pentru acesta e stabilă, astfel încât muncitorii care lucrează la asamblarea acelui model nu vor fi afectaţi.
Situaţia a generat şi o amânare a ceremoniei de start de producţie pentru sedanul ID.7, succesorul electric al lui Passat. Producţia propriu-zisă a modelului a demarat deja, dar se produc foarte puţine exemplare deocamdată, şi cei de la fabrică au decis că încă nu e momentul de a marca startul cu o ceremonie.
Cei din Emden declară că cererea mai mică decât aşteptările iniţiale nu e o problemă doar a lui VW, ci ar fi resimţită de întreaga industrie şi vine după ce subvenţiile pentru maşinile electrice ar fi fost eliminate sau reduse substanţial în ţări precum Germania, Suedia şi Franţa, aceeaşi părere fiind susţinută şi de ministrul finanţelor din Saxonia de Jos, Olaf Lies. VW a investit 1 miliard de euro în retehnologizarea fabricii din Emden şi ea a fost inaugurată în formulă nouă anul trecut, fabrica fiind preconizată să treacă la producţia doar de modele electrice, după pensionarea lui Passat cu combustie de la sfârşitul acestui an.
Acum, vorbim obiectiv, reducerea subvenţiilor e un fapt veridic, dar în lume există producători care raportează cifre record în continuare de vânzări pentru maşinile electrice, printre ei numărând-se Tesla şi Hyundai, de exemplu. Tesla fabrică Model Y în Berlin, Germania, iar acesta se bucură de o cerere excelentă în Germania. Pe de altă parte, VW a lansat producţia lui ID.4 şi derivatele lui şi în SUA, pentru a beneficia de subvenţiile majore oferite acolo maşinilor fabricate în ţară. Toate astea au dus inevitabil la scăderea cererii pentru producţia fabricată la Emden, mai ales că în Germania mai există şi o a doua fabrică, la Zwickau, pentru aceleaşi modele electrice pe platforma MEB. Cerere pentru maşinile electrice există, deci, doar că VW trebuie să lupte în continuare pentru a cuceri clienţii într-o lume cu alte formule de concurenţă de până acum, mai ales de când Tesla are o fabrică în Germania şi înregistrează cifre excelente de vânzări, la preţuri competitive pentru Model Y şi Model 3.
0
1,086
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!