O bijuterie absolută de acum 20 de ani: un VW Phaeton W12, scos la vânzare cu un preţ moderat în Germania

14 August 2023, 20:37
Redacţia PiataAuto.md
Da, au fost timpuri când VW producea o asemenea limuzină, care întrecea în consistenţă până şi un Mercedes S-Class W220 al timpurilor sale. Şi e impresionant nu doar faptul că a existat un VW Phaeton în istoria mărcii germane, ci şi motoarele de care acestea beneficia. Iar noi vorbim astăzi despre o maşină cu cel mai formidabil dintre ele. Da, e un VW Phaeton cu propulsor W12, de 6,0 litri, scos la vânzare acum în Germania.
Da, e vorba de acel renumit motor W12, a grupului VW, despre ingineria căruia publicam acum câteva luni un articol detaliat, în care menţionam cum a ajuns acest sub capota câtorva modele Audi, VW şi Bentley, şi cum a evoluat şi motorul W16 de pe Bugatti Veyron pe el. Într-atât de special este!
Iar pe VW Phaeton, acesta figura într-o versiune aspirată natural, unde cei 12 cilindri funcţionau aproape odihnindu-se. Pe primele versiuni motorul dezvolta 420 CP din cei 6,0 litri ai săi, iar maşina asta e una dintre primele produse cu acest motor.
Maşina e burduşită cu opţiuni şi tehnologii pe care nu le găseai în alte modele VW şi care erau oferite opţional sau deloc până şi pe concurenţi ai mărcilor premium. Phaeton W12 avea suspensie pneumatică superb de moale, şi-n acelaşi timp o manevrabilitate exemplară, care putea menţine maşina la peste 300 km/h într-o ţintă exemplară, deşi viteza era limitată mai jos. Maşina avea tracţiune integrală şi tot soiul de mici atribute de confort, menită să-ţi alinte viaţa la bord.
Iar la nivel constructiv a fost una din ultimele maşini din istorie, care a aplicat cu generozitate ideea de overengineering, când totul e proiectat cu rezerve uriaşe de rezistenţă.
Maşina despre care vorbim azi are 109.000 km parcurşi, documentaţi, şi e înmatriculată chiar în oraşul Wolfsburg, unde-şi are sediul central VW. Şi, la cât de documentat e proprietarul în istoria profundă a acestei maşini şi a creării ei, avem motive să credem că e cineva angajat la VW, deşi germanul nu afişează acest fapt.
E cât se poate de clar, însă, că acest VW Phaeton e unul în stare impecabilă, cu urme minime de uzură, aproape inexistente. Prin urmare, e una din acele bijuterii care şi-a păstrat luciul său special iniţial şi azi poate fi savurată din prima zi, fără nevoia de a-i face reanimări sau restaurări, ci mai degrabă doar de a o păstra cu aceeaşi abnegaţie mai departe.
Şi e una din puţinele maşini de colecţie în care, la o adică, poţi fi şi condus cu şofer, dacă vrei. Dar cu siguranţă tentaţia de a conduce un W12 e mai mare.
Cât costă? La cât de rare sunt versiunile W12, la cât de bine conservată e această maşină şi la cât de repede urcă în sus preţurile pentru asemenea Phaeton-uri, preţul e relativ moderat, de 35.900 euro. E mai mult decât era 3 sau 5 ani în urmă. Dar putem să ne imaginăm cât vor costa aceste maşini în 2035 de exemplu, când asemenea motoare vor rămâne doar o istorie îndepărtată, spusă aproape ca o legendă, despre care jumătate din cei care o ascultă vor spune că nu poate fi adevărată. Iar maşina asta e dovada că a existat în istorie o perioadă, când asemenea creaţii geniale inginereşti erau create la VW.
0
17,953
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!