Succesorul electric al lui VW Passat, noul ID7, începe de la aproape 60 mii euro, amintind cât de scumpe au devenit maşinile noi

25 August 2023, 11:16
Redacţia PiataAuto.md
Îşi mai aminteşte cineva de timpurile când un Passat putea fi cumpărat la un preţ de sub 20 mii euro? Apoi la sub 25 mii, apoi sub 30 mii? Ei bine, ceva timp în urmă VW anunţase că va pensiona modelul Passat fără o generaţie viitoare, în locul lui venind un model electric, numit ID.7. Între timp, VW s-a cam răzgândit şi va mai lungi viaţa lui Passat Variant pe piaţă, dar noul model electric VW ID.7 oricum are ideea de a fi un succesor moral al lui VW Passat pentru o nouă epocă, a electromobilităţii. Şi acum au fost anunţate preţurile pentru noul model.
Şi, paradoxal dar noul ID.7 costă şi mai mult decât SUV-ul ID.4. De fapt, versiunea de start a lui VW ID.7, dotată cu un electromotor de 286 CP pe puntea spate şi o bateie de 77 kWh, va porni de la un preţ de 56.995 euro, dau 57 mii dacă e să rotunjim cei 5 euro lipsă. În dolari, preţul sună şi mai îngrijorător, ajungând la aproape 62 mii dolari. Preţul de 57 mii euro include tva-ul german de 19%, iar în ţările în care tva-ul e mai mare, şi preţul final al maşinii va fi mai mare, de minim 57.475 euro pentru ţările cu cotă de 20% tva. Deci, foarte aproape de 60 mii euro, iar dacă mai luăm în calcul nişte opţiuni minime, cu siguranţă se ajunge la acest preţ.
VW nu a anunţat preţul altor versiuni mai puternice, eventual cu două motoare şi tracţiune integrală, aşteptate ulterior. Dar şi preţul versiunii de bază e deja unul suficient de mare încât să însemne un salt uriaş de la fostul Passat la noul ID.7, preţul dublându-se faţă de cât costa ultima generaţie Passat când s-a lansat. Sigur, noul model electric e mult mai puternic în versiunea de bază şi are avantajul tracţiunii spate şi mai şi oferind o autonomie mare, de până la 621 km în ciclu WLTP, dar totuşi, noul ID.7 nu face decât să accentueze tendinţa de scumpire usturătoare a maşinilor noi.
De fapt, acum o săptămână, în Germania ADAC atenţiona publicul şi producătorii că în această ţară au mai rămas doar 4 modele cu un preţ de start mai mic de 15 mii euro — Dacia Sandero, Mitsubishi Space Star, un model Citroen şi unul Fiat. Şi atât. Iar preţul mediu de vânzare a maşinilor noi în Germania în 2022 a fost de 42.790 euro, cu 5.000 euro mai mult decât în anul precedent.
Foto: Singurele 4 modele care mai au un preţ de start mai mic de 15.000 euro în Germania
0
3,713
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!