Aşa arată probabil cea mai neinspirată publicitate auto din zilele noastre, iniţiată de un dealer din Ghana

21 Aprilie 2024, 11:27
Redacţia PiataAuto.md
Istoria lumii auto cunoaşte multe exemple de publicităţi auto într-atât de inspirate, încât trezesc admiraţie pentru abordarea originală şi frumoasă. Unele din acele publicităţi au devenit exemple notorii, indiferent de formatul în care erau elaborare — de la ziare sau reviste până la standuri mari urbane, şi, desigur, până la spoturi video. O companie mare din Ghana, care deţine o reţea de dealeri, însă, a elaborat de curând probabil una din cele mai neinspirate publicităţi auto, care pare a fi făcută de cineva care nu are nicio idee de valoarea unor maşini clasice.
Foto: Publicitate clasică admirabilă de la Volvo

Publicitatea e făcută de dealerul CMAO din Ghana, companie care are prezenţă în multe alte ţări africane. Ea îi îndeamnă că cumpărători să vină cu maşina veche la dealer şi să plece cu alta nouă şi strălucitoare.
Foto: Noua publicitate din Ghana

Doar că în rol de maşină nouă e un banal Suzuki Baleno, o maşină japoneză funcţională şi practică, dar absolut ştearsă în personalitate, performanţă şi senzaţii de condus, în timp ce în rol de maşină „veche” e pusă o Lancia Delta HF Integrale Evo II, un model clasic superb, probabil unul din cele mai bune şi apreciate din câte le-a produs Italia la acea vreme.
Foto: Lancia Delta HF Integrale Evo II

Şi dacă Suzuki Baleno o fi costând circa 12-14 mii dolari în Ghana, atunci o asemenea Lancia clasică valorează minim vreo 70 mii în cea mai neglijată stare şi poate ajunge la 125-170 mii dolari într-o stare mult mai păstrată. Deci, ideea de a schimba o asemenea maşină plină de personalitate, cu o valoare excepţională de colecţie, pe un Baleno nou sună mai degrabă ca o blasfemie decât ca un îndemn decent pentru orice pasionat auto.
Am putea spune că nimeni nu e perfect, şi asemenea greşeli se mai pot întâmpla. Dar când zicem că nimeni nu e perfect, ne vine în minte o altă publicitate genială a celor de la Porsche, din 1983, care spunea exact asta, în raport cu ei înşişi. Acea publicitate afişa rezultatele la Le Mans din 1983, iar 9 din primele 10 poziţii erau ocupate de Porsche, doar locul 9 fiind ocupat de altcineva. Şi, cu un asemenea tabel de rezultate în faţă, Porsche le spunea fanilor, oarecum modest, că nimeni nu e perfect. Eh, unde sunt acei oameni talentaţi azi?
0
4,240
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!