Trotinetele electrice, oferite în chirie, au fost interzise în Paris de la 1 septembrie, companiile care le deţin le colectează de pe străzile oraşului

27 August 2023, 13:51
Redacţia PiataAuto.md
După ce acum doi ani Parisul a limitat viteza la 30 km/h, iar ambuteiajele au devenit şi mai intense la scurt timp după acea interdicţie, foarte mulţi dintre parizieni s-au reorientat spre trotinete electrice, numărul acestora crescând vertiginos, iar trotuarele şi drumurile au devenit supraaglomerate de ele, inclusiv de cele deţine de companiile de chirie, care sunt lăsate la nimereală după ce sunt folosite. Acum, însă, peste doar câteva zile, de la 1 septembrie Parisul scapă total de trotinete electrice oferite în chirie, fiind prima capitală europeană care aplică o asemenea interdicţie.
Interdicţia totală a trotinetelor de chirie din oraş vine după ce în luna ianuarie, primara oraşului, Anne Hidalgo, a anunţat public că situaţia cu aceste trotinete electrice a devenit îngrijorătoare în oraş şi şi-ar dori să le interzică, dar a declarat că subiectul poate fi foarte controversat, iar societatea ar putea fi divizată în păreri opuse vizavi de asemenea idee, motiv din care şi-a dorit un referendum în Paris pe acest subiect. La 2 aprilie 2023 acel referendum a avut loc şi marea surpriză a fost că subiectul care părea că va avea un număr aproape egal de susţinători pro şi contra a generat de fapt un vot de 89% în favoarea interdicţiei!
Acum doar parizienii care deţin o trotinetă electrică proprie, pe care şi-o ţin în apartament sau la birou, vor putea să circule cu ea prin oraş. Trotinele lăsate la nimereală prin oraş vor dispărea, şi întrucât au rămas doar câteva zile până la interdicţia totală pentru ele, cele 3 companii care operează în Paris — Lime, Dott şi Tier — au şi început a le colecta de pe străzile oraşului.
Problema acestor trotinete electrice a fost că atunci când au devenit prea multe, au început să se producă o mulţime de accidente atât în trafic cu ele, cât şi pe trotuare, cu implicarea pietonilor, aceste trotinete circulând prea repede în raport cu oamenii. Au fost nenumărate cazuri de condus în stare de ebrietate, iar problema cea mai gravă cu trotinetele în chirie e că acestea folosesc, practic, teritoriul oraşului, care e un bun public, pentru parcarea şi depozitarea lor, iar de multe ori trotinetele ajungeau abandonate în locuri dintre cele mai bizare, stricând esteticul oraşului şi fiind lăsate acolo cu lunile, uneori deteriorate.
Mai mult ca atât, anual din Sena se extrag sute de trotinete aruncate acolo, iar acum câţiva ani companiile de chirie a lor spuneau că uneori până la 10% din numărul trotinetelor devin defecte sau pierdute în timp de o lună. Toate aceste 10%, însă, ajungeau o problemă pentru oraş. Acum, dacă trotinetele vor fi folosite doar de cei care le vor avea în proprietate, autorităţile speră că acestea vor fi tratate cu responsabilitate şi nu vor fi abandonate în oraş.
Foto: Trotinete recuperate din râu

Cei care foloseau anterior trotinetele în chirie, mizând pe comoditate, sunt îndemnaţi să folosească fie transportul public, fie să-şi cumpere o bicicletă, care e mult mai eco, or, Anne Hidalgo a repetat de multe ori că nu consideră trotinetele electrice drept un transport eco, la durata lor mică de viaţă şi la impactul pe care-l au în rezultat asupra mediului.
0
4,250
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!