VW a lansat, totuşi, o nouă generaţie de Passat, B9, cu motoare diesel TDI, benzină şi hibride, deşi anunţase anterior pensionarea totală în favoarea electricelor

31 August 2023, 13:43
Redacţia PiataAuto.md
E greu să faci ruptura de vechile tradiţii, mai ales când te-ai grăbit fără să ţi-o ceară cineva să anunţi tot tu că o vei face, poate un pic prea devreme. Acum aproape 2 ani, VW anunţa că pensionează total Passat sedan şi spunea că mai lasă în producţie doar Passat Variant până la finele carierei generaţiei B8, după care modelul va pleca în istorie cu totul, fără vreun succesor. Şi asta pentru că cei care şi-ar fi dorit un sedan stilat pe benzina aveau Arteon, iar toţi ceilalţi ar fi trebuit să aibă noul ID.7 drept model electric care să succeadă conceptual şi dimensional Passat-ul într-o nouă epocă. Dar n-a fost să fie chiar aşa. La începutul acestui an devenise deja clar că VW s-a răzgândit şi a considerat că nu poate miza doar pe modele electrice, aşa că i-a rugat pe cehii de la Skoda, din grupul lor, să dezvolte o nouă generaţie Passat, doar în caroserie break, pe care să-l producă doar în Slovacia. Şi azi acest nou model a fost prezentat.
Dezvoltarea atât de rapidă a noii generaţii se explică, pe de o parte, prin paralela sa tehnică, cu noua Skoda Superb, aşteptată în câteva săptămâni, pe care cehii o aveau în dezvoltare, iar pe de altă parte noua generaţie nu aduce nicio schimbare radicală la nivel tehnic faţă de precedenta, fiind o evoluţie a aceleiaşi platforme, or, într-o epocă în care toate resursele merg spre dezvoltare de maşini electrice, puţini mai investesc în platforme şi motoare noi cu combustie.
Aşa că reţeta noului Passat e una tradiţională, ca la mama acasă. E ca şi cum ai vrut să mergi la un restaurant de fiţe şi ţi-ai anunţat toate rudele că devii vegetarian sau chiar vegan, iar după un pic de timp, când te-a răzbit foamea şi dorul, păşeşti pragul casei mamei şi înfuleci plăcinte, sarmale şi friptură de te lingi pe degete. Cam asta a făcut şi VW acum, revenind la specialitatea casei cu motoare TDI, TSI şi două versiuni plug-in hibride, ca să dea bine în rapoarte şi la încheierea discursurilor.
Aşadar, noul Passat va avea renumitul motor 2.0 TDI în 3 variante — de 122 CP, 150 CP şi 193 CP. La capitolul propulsoarelor pe benzină, există un eTSI de 150 CP, care nu e decât un TSI cu un mic electromotor în rol de apendice într-un sistem mild hibrid. Pe lângă asta, mai există şi două alte ipostaze 2.0 TSI de 204 CP şi 265 CP. Toate motoarele sunt cuplate standard la cutii DSG, iar tracţiunea integrală e valabilă pentru motorizările de top.
Există şi două sisteme de propulsie plug-in hibridă, după cum spuneam, de 204 CP şi 272 CP, care au o baterie de 19,7 kWh, ce le permite până la 100 km de rulare pur electrică şi totodată aceste versiuni primesc în sfârşit încărcare fast charge. Acese versiuni vor combina propulsia electrică cu un motor TSI de 1,5 litri.
La interior, ca şi la Skoda Superb, există un display mare, fixat ca un corp separat pe planşa de bord. Pe volan au revenit butoanele fizice, dar comenzile climatizării nu sunt plasate separat pe butoane fizice, ca la Skoda, ci par a fi integrate în display-ul multimedia.
Din nou, ca şi la Skoda Superb, levierul cutiei de viteze DSG a migrat lângă volan, cam cum e şi la Mercedes, doar că se pare că aici acţionarea poziţiilor D şi R are loc prin rotire, nu mişcare propriu-zisă a manivelei.
Dar, în esenţă, noul VW Passat vine să facă ceea ce făceau toate Passat-urile, în toate timpurile, adică să fie nişte maşini practice, spaţioase şi confortabile. Doar preţul noii generaţii ar putea fi mai puţin practic, dar acesta n-a fost anunţat deocamdată.
1
35,426
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!