Cadillac va taxa proprietarii SUV-ului electric Lyriq ca să de deblocheze un cuplu mai mare al electromotoarelor

2 Octombrie 2023, 11:47
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani, producătorii auto par să fie tot mai tentaţi să-şi mai taxeze cumpărătorii după ce le-au vândut maşinile pentru lucruri care există deja, în esenţă, în maşinile lor şi pentru care aceştia au plătit. Am auzit anterior despre renumitele abonamente BMW pentru încălzirea scaunelor, iar apoi Mercedes a aplicat deblocarea de mai multă putere şi cuplu la maşinile sale, pe care poţi să o plăteşti după achiziţie. Nici nu mai vii la service, plăteşti doar cu telefonul şi maşina primeşte un update prin care permite electromotoarelor să dezvolte mai multă putere. Acum şi Cadillac se alătură acestei tendinţe cu noul său SUV electric Lyriq.
Proprietarii noului model electric vor putea cumpăra aşa-numitul pachet „Velocity”, care costă 1.200 dolari şi care deblochează un adaos de 100 Nm la cuplul sumar al celor două electromotoare de pe Lyriq AWD.
Odată ce maşina va primit update-ul de la distanţă, din meniul ei va dispărea regimul Sport, acesta fiind înlocuit cu regimul Velocity, şi doar în acel regim maşina va oferi 100 Nm în plus, cuplul total ajungând la 710 Nm. Puterea rămâne neschimbată, la 500 CP în total. Datorită surplusului de forţă, maşina va accelera de la 0 la 60 mph în 4,4 secunde.
Ceea ce trebuie să ştim în cazul acestor permisiuni adiţionale este că ele pot fi atât intenţionat implantate încă de la etapa de proiectare, cât şi rezultate în urma unei actualizări de baterie sau, eventual, pur şi simplu a dorinţei de a face profit.
În primul caz, maşina nu va avea de suferit din punct de vedere tehnic, dacă inginerii au proiectat din start că bateria poate furniza un flux energetic continuu pentru, spre exemplu, 370 kW şi 710 Nm, iar cineva a decis să limiteze din soft cuplul la 610 Nm, pentru ca mai apoi să-l deblocheze la 710 Nm pentru o taxă suplimentară. În al doilea caz, de asemenea, maşina nu va avea de suferit, pentru că în interiorul bateriei pot fi celule mai performante, care permit o descărcare mai puternică şi astfel pot furniza un flux energetic mai puternic spre motoare.
În cel de-al treilea caz, însă, care e şi cel mai frecvent, pur şi simplu se intră în rezerva inginerească a bateriilor. Pentru că dacă motoarele au nevoie de 370 kW continuu pentru puterea maximă, bateriile sunt calculate de obicei să poată furniza acei 370 kW continuu măcar pe durata a câteva acceleraţii până la viteze mari. Pe durate foarte scurte, ele pot furniza şi 500 kW sau 600 kW, însă nu şi în regim continuu, susţinut. Iar cu asemenea update-uri, efectiv se întră în zona acestor capacităţi de durată scurtă a bateriei, forţând-o mai mult. La Mercedes, de exemplu, s-a intrat în această zonă chiar şi cu putere oficială, cu text mic fiind anunţat că puterea maximă e disponibilă doar cu bateria aproape plină, şi doar pentru câteva secunde. Nu ştim care din cazuri e aplicabil pentru Lyriq, dar faptul că noua valoare a cuplului va fi disponibilă doar în regimul Velocity indică nişte limitări clare.
0
3,142
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!