Skoda a dezvăluit noua generaţie Kodiaq, un SUV care se vrea practic în continuare, cu motoare diesel, benzină şi plug-in hibrid

4 Octombrie 2023, 21:45
Redacţia PiataAuto.md
Într-o lume în care am ajuns să vorbim aproape doar despre premiere ale modelelor electrice, e aproape bizar să mai vorbim despre un SUV care se lansează doar cu motorizări convenţionale, pe benzină şi diesel, şi plug-in hibride şi care pune accent pe faptul că vrea să fie practic în continuare, oferind spaţiu interior imens pentru toţi cei de la bord, portbagaj mare, consum mic. Lucruri care contau cândva, mai ales în exploatarea de zi cu zi. Şi se pare că aceste lucruri au devenit atât de atipice, încât şi cei de la Skoda, când au prezentat maşina asta s-au fâstâcit să pronunţe cuvântul diesel pe scenă, spunându-l la jumătate din tonalitate, iar înainte de prezentare au considerat că au nevoie de vreo 12 imagini de teaser cu acest nou Kodiaq, încât au obosit deja pe toată lumea cu nebunia aia de teaser-e.
Ei bine, noul Kodiaq vine să continue exact ceea ce a făcut predecesorul său, încercând să ia un aer nou de prospeţime, care să-i ajungă pe următorii vreo 7 ani, până prin 2030. Designul maşinii pune accent pe o grilă frontală hexagonală, iar din profil pare să amintească mai mult de silueta unor modele Kia şi Hyundai de acum câţiva ani.
Maşina are proporţii diferite datorită roţilor mai mari şi zonelor mai mici din jurul aripilor, iar datorită acestor spaţii mai mici şi a feţei mai unduite a devenit mai aerodinamică. Însă un SUV mare are întotdeauna limite în cât de aerodinamic poate fi, aşa că noua Skoda Kodiaq ajunge abia la 0,282 coeficient aerodinamic.
Despre interior ştiam deja totul dintr-un teasing anterior, în care acesta ne era dezvăluit. Tot atunci aflasem deja că noua generaţie va avea levier al cutiei de viteze la volan, dispărând cel de pe tunelul central, iar o dată cu el şi şansa e a mai alege o cutie manuală. Da, noul Kodiaq are doar cutii automate.
La gama de motoare nu vine absolut nicio surpriză, fiind acelaşi ansamblu de opţiuni care au mai rămas viabile în grupul VW şi pe care le-am văzut şi la recent lansatele Passat şi Tiguan. E vorba de două motoare diesel 2,0 TDI, de 150 CP şi 193 CP. La benzinare există un motor mild hibrid 1,5 TSI de 150 CP, dar şi un TSI de 2,0 litri. Versiunea plug-in hibridă combină un motor TSI cu un electromotor şi livrează 204 CP, asigurând o autonomie pur electrică de până la 100 km.
Versiunile incipiente vin doar cu tracţiune faţă în dotarea de bază, însă cele de top au tracţiune 4x4 standard.
În rest, maşina oferă un interior ceva mai rafinat, cu mai multe dotări de confort şi mai multă digitalizare, păstrând totodată un sistem audio Canton ca opţiune de top. Bancheta spate promite să fie la fel de spaţioasă ca până, dar există şi versiuni cu 7 locuri. Versiuni cu 5 locuri beneficiază de un portbagaj uriaş de până la 910 litri.
Aşadar, amatorii de modele practice pot miza în continuare pe noua generaţie a lui Skoda Kodiaq, unul din modelele care mai rămâne fidel acestor calităţi.
1
3,923
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!