CITIRE ŞTIRE:
Un atelier de tuning a comandat 50 de motoare clasice VR6 turbo, le va modifica puterea şi le va instala pe Golf-urile moderne
28 Octombrie 2023 - 13:49
Redacţia PiataAuto.md
Motoarele VR de la VW sunt deja o legendă, iar pasionaţii plătesc zeci de mii de euro pentru a cumpăra acum Golf-uri VR6 sau alte modele VR care au făcut uz de aceeaşi familie de motoare. Practic, erau motoare în formă de V cu un unghi atât de mic între cele două grupuri de cilindri, încât foloseau o singură chiulasă, asemeni unui motor cu cilindri poziţionaţi în linie. ŞI datorită unghiului mic scoteau un sunet irepetabil. Ei bine, atelierul HPA Motorsports din Canada a reuşit să realizeze imposibilul şi a comandat 50 de motoare clasice VR6 turbo, pe care le va modifica şi le va instala pe Golf-urile moderne!
Motoarele sunt noi, proaspăt fabricate, după specificare originalului. Atunci când ai o maşină mai veche, la multe mărci e posibil încă mulţi ani să mai comanzi inclusiv motoare întregi, uneori acestea fiind asamblate din componente fabricate anterior, alteori, dacă cererea e mai mare, se trec prin linia de producţie complet o dată la câţiva ani, pentru a mai suplini stocul. Cumva cei de la HPA au reuşit să comande tocmai 50 de asemenea motoare şi când le-au primit la sediu au făcut marele anunţ pentru fanii VW, despre conversiile excepţionale pe care le vor face. Iar aici explicaţia e în faptul că VW, chiar dacă a scos motoarele VR6 de pe Golf încă acum două decenii, a continuat să producă unele ipostaze pentru unele modele din SUA, inclusiv pe VW Atlas până de curând. Şi tocmai astfel VW a avut încă posibilitatea de a produce aceste motoare clasice.
Motorul VR6 ales a fost cel de 2,5 litri, nefiind alese versiunile mai mari. Motivul rezidă în faptul că motorul de 2,5 litri e singurul VR turboaspirat din uzină, deci e prevăzut din start pentru turbosuflante, cu toate canalele corecte, de admisie şi răcire. Iar asta le-a permis celor de la HPA să aplice o turbină mai puternică şi să scoată 550 CP de pe el!
Cei de la HPA Motorsport intenţionează să-l monteze mai ales pe VW Golf R din generaţia 7.5. Astfel, în locul motorul de 300 CP de sub capotă, proprietarii exemplarelor de Golf R care-şi vor dori conversia vor primi 550 CP şi sunetul clasic de VR6, obţinând la final o maşină aşa cum ar fi frumos ca aceasta să fi fost din start.
Cei de la HPA spun că motorul, din cauza puterii mari, ar fi compatibil doar cu cutii DSG, dar analizează opţiunea de a propune şi o cutie manuală în curând. Oricum, producţia e limitată la doar 50 de unităţi. De fapt, e vorba de o conversie a maşinilor deja deţinute de proprietari entuziasmaţi, nu producţie. Iar preţul conversiei, care include şi munca, şi motorul VR6, şi toate celelalte ajustări, e cam de 40.000 dolari.
Şi ceva ne spune că în cel mai scurt timp vom auzi că toate cele 50 de comenzi vor fi fost deja recepţionate. Şi asta inclusiv datorită reputaţiei impecabile ale celor de la HPA Motorsports, care garantează că modelul modificat va funcţiona ca de la uzină, de parcă aşa ar fi fost proiectat din start.