Accidentul unui Hyundai Ioniq 6 electric din Germania, în care acesta a doborât din plin un copac, arată cât de mult a evoluat ingineria maşinilor electrice

15 Noiembrie 2023, 16:43
Redacţia PiataAuto.md
Acum o săptămână un exemplar al unui Hyundai Ioniq 6 electric a avut parte de unul din cele mai grave accidente al acestui model din cele cunoscute public în lume. Ioniq 6 a fost dezvăluit abia acum un an şi a ajuns în multe regiuni la primii clienţi abia în acest an, deci e încă un model foarte nou pe multe pieţe. Tocmai de asta, accidentul produs acum în Germania e unul care indică nu doar siguranţa bună a modelului, ci şi cât de mult a evoluat ingineria maşinilor electrice.
Accidentul s-a produs pe un drum extraurban asfalt, care trece printr-o regiune de pădure şi conectează regiunile Roth-Pfaffenhofen şi Schleifweiher din centrul Germania. Maşina electrică era condusă de un şofer în vârstă de 66 de ani şi, aşa cum a comunicat chiar el poliţiei, accidentul s-a produs din cauza nepăsării sale şi distragerii privirii de la drum.
Foto: Hyundai Ioniq 6

Maşina a ajuns în decor, însă, şi a lovit din plin, cu partea sa frontală, un copac mare cu tulpină groasă. Viteza de impact a fost mare şi, pentru multe alte maşini, asta ar fi însemnat o intruziune mare în celula habitaclului, cu rănirea gravă a celor din interior sau chiar pierderi de vieţi. Însă în acest caz, şoferul a fost doar uşor rănit, având nevoie doar de îngrijiri medicale superficiale.
Partea şi mai curioasă e cum a suportat impactul maşina. Din imagini se poate vedea că aceasta a lovit copacul cu toată forţa, rupând tulpina şi totodată scoţând-o din rădăcină! Şi toate astea, doar cu o deformare a zonei frontale ale maşinii, nu şi zona habitaclului şi structura inferioară. Iar explicaţia se pare că e tocmai în prezenţa bateriei în podeaua maşinii!
Hyundai Ioniq 6 e unul din modelele la care bateria are deja rol de element structural, de rigiditate, şi să pare că în acest caz ea a avut un rol crucial, păstrând celula habitaclului intactă pe toată lungimea ei! Maşina a doborât copacul şi l-a scos din rădăcini, urcând pe el, dar n-a cedat în zona bateriei şi a habitaclului, păstrând integritatea structurală!
Şi, pe lângă toate, dacă acum 5-6 ani o maşină electrică ar fi avut un asemenea accident, aproape sigur avea să urmeze un incendiu al bateriilor. Dar în cazul acestui Hyundai din Germania, nu a existat niciun incendiu, din măcar o aluzie sau o fumegare. Toate sistemele de siguranţă de deconectare automatizată a modulelor bateriei au funcţionat şi maşina nu a luat foc, chiar şi într-un asemenea accident grav. Şi paradoxul e că cele peste 1.900 kg de greutate (peste 2.000 kg în cazul unor versiuni) ale acestui Ioniq 6 au avut şi ele un rol în învingerea trunchiului de copac şi formarea impulsului de impact.
Foto: Construcţia lui Hyundai Ioniq 6 şi poziţionarea bateriei

Prin urmare, acest accident din Germania cu Hyundai Ioniq 6 e unul simptomatic despre cât de mult a evoluat ingineria maşinilor electrice la cei mai inovatori producători. Atunci când auzim că bateria e integrată ca element structural, poate suna uneori ca un fapt neesenţial sau chiar poate părea o soluţie care să economisească bani producătorului, însă în acest caz bateria, cu toată structura ei, a fost cea care a salvat viaţa celor de la bord.
1
4,811
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!