Acesta e un Monteverdi 375/4, limuzina elveţiană neştiută, cu proporţii bizare, condusă chiar de omul care a creat-o

1 Decembrie 2023, 21:14
Ilie Toma
Acum o săptămână, publicam un articol despre un superb Monteverdi Safari şi menţionam atunci că Elveţia a avut cândva o marcă de maşini proprii, numită Monteverdi, după numele fondatorului, Peter Monteverdi. Acel Safari era un SUV de lux conceput înainte de Range Rover, care avea pe atunci frigider în habitaclu şi chiar un televizor. Ei bine, azi vorbim despre un alt Monteverdi, de această dată o limuzină cu proporţii bizare. Partea şi mai specială a maşinii din imagini e că ea a fost deţinută şi condusă chiar de către cel care a fondat marca, Peter Monteverdi.
Maşina un motor V8 de origine Chrysler, pentru că-n acea perioadă Chrysler vindea motoarele oricui dorea să le cumpere. E un motor de 7,2 litri, cu o putere de 375 CP, de aici venind şi denumirea modelului. De fapt, Monteverdi a lansat întâi un 365 cu caroserie coupe în două ipostaze de design şi mai multe variaţii şi abia în 1971 a fost lansat şi modelul 375/4, unde indicele 4 făcea referinţă la cele 4 uşi.
Motorul şi substratul tehnic a rămas acelaşi, însă ampatamentul a fost lungit până la 3,15 metri, mai mult decât aveau S-Class-urile acelor timpuri. Maşina păstra designul frontal al coupe-ului conceput de Carrozzeria Fissore. Parţial se păstrau liniile şi în spate, dar alungirea maşinii a făcut proporţiile bizare, cu multe unghiuri diferite ale conturilor portierelor şi cu o zonă vitrată bizară.
Pe lângă asta, înălţimea compartimentului motor era mai mare şi făcea zona portbagajului să pară ciudată. Iar contururile diferite ale aripilor accentuau această disonanţă vizuală.
Totuşi, maşina era prezentată ca o limuzină de lux, care putea fi condusă cu şofer la dorinţă, şi putea de asemenea beneficia de televizor la interior şi alte picanterii de lux.
Mai interesant e că acest model venea cu ideea unei limuzine de lux cu un caracter sportiv foarte pronunţat şi un sunet de muscle-car atunci când BMW Seria 7 nici nu exista, darămite vreo versiune sportive, iar Mercedes S-Class încă nu spera la vreo ediţie AMG, pentru că nici AMG nu era un nume cunoscut decât după competiţia sonoră din 1971 cu acel exemplar roşu legendar. Deci şi aici cumva Monteverdi a intuit viitoare segmente şi modele înainte ca ele să fi devenit o tendinţă.
Fiind un producător mic, însă, Monteverdi miza pe multe componente cumpărate de la alţii. Spre exemplu, mânerele uşilor vin de la Fiat 128. Iar fanii maşinilor italiene ar mai putea găsi pe ici pe colo aluzii, iar pe parcursul istoriei modelul a modificat de mai multe ori tipurile de asemenea componente, în funcţie de ce putea cumpăra.
Însă maşina despre care vorbim azi are numărul de caroserie 001 din toate modelele Monteverdi 375/4, fiind cea folosită iniţial în prezentări, apoi fiind deţinută şi condusă de însuşi Peter Monteverdi. Şi ea a supravieţuit până azi, fiind tot în Elveţia, într-o stare superbă. Iar acum a fost scoasă la vânzare, însă preţul rămâne necomunicat public, pentru că e exorbitant şi pentru că nimeni altcineva n-ar înţelege de ce e atât de mare, decât cineva ori elveţian cu o vârstă suficient de mare încât să aibă memorii despre acea perioadă, ori un cunoscător profund al istoriei Monteverdi, care ar pune valoare specială în faptul că nu doar cumpără un exemplar, ci însuşi exemplarul deţinut de fondatorul acestei mărci.
Maşina e atât de rară şi de neştiută, încă e unul din acele modele care nu te va lăsa niciodată fără subiecte de discuţie. Pentru că inevitabil, oriunde ai merge cu ea, vor fi oameni care îţi vor da zeci de întrebări despre maşină, vrând să afle totul despre ea, pentru că n-au auzit niciodată de un asemenea model sau chiar de o asemenea marcă. Iar ăsta e unul din lucrurile foarte rare, chiar şi pentru maşinile de colecţie!
0
15,848
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!