Audi a lansat noul RS6 Avant GT, un break suprem pentru pasionaţi, aproape inimaginabil pentru zilele noastre
6 Februarie 2024, 10:43 Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani, dacă vorbim de maşini noi lansate, acestea sunt preponderent modele electrice, cu performanţe dintre cele mai diverse, iar dacă nu sunt electrice, de obicei sunt plug-in hibride, hibride, sau cel puţin micro hibride cu un electromotor pus drept apendice. Maşina despre care vorbim azi, însă, e o excepţie aproape inimaginabilă de la această tendinţă, despre care e aproape imposibil să mai credem că poate fi lansată în timpurile noastre. Audi a lansat noul RS6 Avant GT, un break suprem, mai frumos şi mai inspirat decât ar putea să-l creeze orice atelier de tuning.
Maşina îşi trage inspiraţia de la conceputul RS 6 GTO din 2020, dar şi din Audi 90 Quattro IMSA GTO de cândva. Şi ea vine cu jante albe, profilări superbe ale barelor de protecţie şi pragurilor, dar de decal-uri cu accente roşii, aplicate pe caroserie. Pe alocuri, sunt lucruri relativ simple, dar maşina finală arată pur şi simplu excepţional.
Însă nu e vorba doar de abţibilduri puse pe maşină, pentru că şi unele piese de caroserie unt diferite. E diferită şi grila frontală, realizată complet din negru lucios, care face maşina să pară mai joasă şi mai lată. Capota e făcută din fibră de carbon, fiind concepută şi produsă separat pentru această ediţie nouă. La fel, sunt diferite şi aripile cu tot cu arcurile dedesubtul lor, toate fiind făcute din fibră de carbon.
Pe ici, pe colo, există şi un difuzor de aer spate diferit, şi inscripţii care să le reconfirme celor din trafic că da, maşina e chiar un Audi RS6 Avant GT, aşa cum crezi, şi ochii nu te înşală.
La fel, şi la interior maşina îşi va aminti ţie, ca şofer, că eşti la volanul uneia din cele mai savuroase şi incredibile creaţii lansate în anul 2024. O maşină de colecţie, de fapt, dacă e să ne mai gândim că doar 660 de asemenea exemplare vor fi produse!
Şi valoarea de colecţie va fi şi mai mare, pentru că maşina nu vine doar cu design inspirat, ci şi cu performanţă mai mare. Sub capotă e acelaşi motor V8 de 4,0 litri de pe Audi RS6, însă aici el scoate cu 30 CP şi 50 Nm mai mult, ajungând la 630 CP şi 850 Nm! Asta îi permite acestei maşini să accelereze de la 0 la 200 km/h în doar 11,5 secunde, iar de la 0 la 100 km/h — în doar 3,3 secunde!
Puterea motorului e distribuită tuturor celor 4 roţi printr-un sistem de tracţiune integrală permanentă quattro şi o cutie automată cu 8 trepte, cu modificări de soft, ca să-şi ajusteze timpii de schimbare a treptelor. Diferenţialul centrale dintre punţi e cel de ultimă generaţie, folosită de RS6 Avant Performance, acesta asigurând o distribuţie standard de 40 la 60 între axe, unde puntea spate primeşte 60%. În cazul unor derapaje, puntea faţă poate primi până la 70%, iar cea spate — până la 85%, însă niciodată vreuna din punţi nu rămâne fără cuplu.
Noul RS6 Avant GT a primit şi un diferenţial spate diferit, reconfigurat, iar suspensia standard e una cu coilover-e. Setările sunt mai rigide, bineînţeles, pentru a reflecta spiritul de motorsport al noii maşini.
Maşina va fi construită doar parţial la fabrica Audi din Neckarsulm, după care va merge în atelierul special al celor de la Audi, Bollinger Hofe, acolo unde maşinile super speciale au parte de lucrări manuale făcute la ele. Şapte muncitori vor munci la fiecare Audi RS6 Avant GT, pentru a-i da tonul perfecţionist final al acestuia, iar de acolo aceste maşini vor fi livrate cumpărătorilor.
Toate astea vin să justifice un preţ pe măsură al noii creaţii Audi, de 219.355 euro. Livrările încep în al doilea trimestru al acestui an şi suntem convinşi că cele 660 de unităţi anunţate se vor vinde în maxim câteva zile. Pentru că în câţiva ani maşina asta va costa deja 500-600 mii, iar ulterior, peste vreo 15-20 ani, într-o epocă în care din showroom-uri se vor mai putea cumpăra doar maşini electrice, valoarea acestui Audi rar în lume va fi cu siguranţă una cu 7 cifre.