În ciuda aşteptărilor, noul Volvo FH Aero Electric n-a schimbat nimic în ingineria sa faţă de vechiul camion, rămânând cu o autonomie modestă

26 Februarie 2024, 13:02
Redacţia PiataAuto.md
Suedezii de la Volvo au lansat acum o lună noul camion de distanţe lungi Volvo FH, care a debutat şi cu opţiunea unei cabine mult mai aerodinamice, dar şi cu cel mai puternic motor diesel produs vreodată de Volvo, de 780 CP, care a devenit şi cel mai puternic camion de traseu din Europa. Spuneam atunci, însă, că aşteptăm ca odată cu o evoluţie atât de consistentă a noului camion, şi modelul electric din aceeaşi familie, FH Aero Electric, să primească cel puţin baterii noi, cu densitate energetică mai mare, care i-ar permit să-şi sporească autonomia. Dar n-a fost să fie aşa.
Aveam motive să credem că Volvo va recurge la asemenea actualizări. În primul rând, în luna noiembrie Volvo a actualizat bateriile la camioanele urbane FE şi FL Electric, crescând autonomia acestora cu 50%, până la 450 km! În mod clar era vorba de baterii cu densitate energetică mai mare.
În acelaşi timp, camionul Volvo FH Electric avea autonomie de doar 300 km, iar experienţele de viaţă reală, precum călătoria de 3.000 km relatată anul trecut de o companie din Elveţia, arătau că media între staţiile de încărcare, pe care şoferii se simt confortabil să o practice, e de doar 150 km, pentru a nu merge ulterior cu bateria pe roşu şi a risca să rămână blocaţi.
Deci, pentru un camion de distanţe lungi, e puţin, şi era clar că e nevoie mare de o actualizare la acest capitol, mai ales că între timp Mercedes a lansat eActros, cu 500 km autonomie, cu baterii care au 600 kWh capacitate.
Însă Volvo a ales să păstreze aceeaşi configuraţie de până la 6 module de baterii şi până la 540 kWh pe noul Volvo FH Aero Electric, fără a schimba nimic. Şi pentru că electromotoarele sunt conectate în tandem cu o cutie de viteze i-Shift, automată, din care sunt dezactivate primele 6 trepte din 12, eficienţa sistemului de propulsie e mai mică, şi astfel cei 540 kWh asigură doar 300 km autonomie promisă.
Aşadar, pe cât de nouă e cabina noului camion electric Volvo, şi pe cât de mult s-au îmbunătăţit lucrurile acolo, pe atât de stagnat a rămas sistemul de propulsie electrică şi oferă doar 300 km autonomie teoretică, din care în viaţa reală aceştia devin mai des 150-200 km. Sunt cifre care fac neatractiv acest camion electric în autonomia sa, mai ales în contextul în care alţi producători au avansat mai mult. Singura explicaţie posibilă ar putea fi în faptul că doar schimbarea bateriilor n-ar fi adus un beneficiu sesizabil, fără o reconfigurare a întreg sistemului de propulsie, de la motoare şi punţi, iar asta e ceva ce nu a putut fi făcut atât de repede. Aşa că, deşi Volvo a fost primul producător de camioane care a pus producţia lui FH Electric pe aceeaşi linie de asamblare cu camioanele diesel, cu aceeaşi viteză de fabricare, acum camionul pare a fi deja depăşit prea mult de concurenţii săi la parametrii esenţiali. Cel ai probabil o actualizare va veni în cele din urmă, însă mai târziu decât aşteptam.
0
996
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!