Indicatoarele de direcţie ale modelelor BMW vor porni singure la schimbarea benzilor, fiind activate de intenţia şoferului
3 Februarie 2024, 11:02 Redacţia PiataAuto.md
Legendele despre şoferii BMW şi maşinile acestora, care au levierul de pornire a indicatoarelor de direcţie total nefolosit, pentru că niciodată nu şi-ar semnaliza intenţiile de schimbare a direcţiei sau benzilor, sunt cât se poate de vii în continuare. Dar se pare că tehnologia e pe cale să schimbe această percepţie, întrucât în curând modelele BMW ar putea să aibă un sistem care le porneşte independent aceste lumini de indicare a schimbării direcţiei, ele fiind activate de intenţa şoferului.
Mai exact, e vorba de un sistem actualizat de asistenţă a şoferului de nivel 2, care cuprinde şi multe alte tehnologii şi reacţii de condus semiautonom, pe care-l vor primi mai multe modele începând cu acest an, printre ele numărându-se Seria 5, Seria 7, i5 şi i5, iX, dar şi modelele X5, X6 şi X7.
Tehnologia presupune că maşinile vor putea fi conduse în regim semiautonom la viteze de până la 135 km/h, dacă maşina identifică acele condiţii de vizibilitate din jurul său drept sigure. Odată ce maşina acceptă să preia controlul asistenţei avansate, şoferul va putea doar urmări ceea ce face maşina. Până aici, nu e nimic neobişnuit faţă de alte sisteme de condus semiautonom, dar partea curioasă vine la schimbarea benzilor. Maşina va propune schimbare benzilor când va considera că e cazul, iar şoferul poate privi în oglinda din acea direcţie, şi astfel maşina va aprinde indicatorul de direcţie singură şi va schimba banda.
Tehnologia poate funcţiona şi în sens invers. Dacă şoferul va privi un timp un pic mai îndelungat în oglinda din stânga, spre exemplu, maşina îi va înţelege intenţia şi dacă va considera că manevra e sigură, va sugera şi executa schimbarea benzii, cu aprinderea independentă indicatorului de direcţie.
E o deosebire importantă, deci, de modul în care funcţionează sistemele altor maşini, când şoferul trebuie să acţioneze levierul indicatoarelor de direcţie, pentru a determina maşina să schimbe banda. Unele maşini pot propune ele manevra, dar ea trebuie confirmată tot prin acţionarea acelui levier. Şoferii BMW; însă, vor fi scutiţi de acţionarea levierului de direcţie, şi vor gestiona schimbările de direcţie doar cu privirile în oglinzi, fără să-şi folosească mâinile.
Aşadar, în curând legendele despre BMW-urile care nu mai folosesc semnale de direcţie ar putea deveni istorie, graţie tehnologie. Dar şoferii de BMW tot vor putea să lase neatinse aceste leviere.