Prima navă proprie transportatoare de maşini a producătorului chinez BYD a acostat în Germania, livrând 3.000 automobile electrice
28 Februarie 2024, 11:50 Redacţia PiataAuto.md
În ultima jumătate de an, de la salonul auto de la Munchen încoace, presa şi publicul german sunt într-o continuă stare de alertă şi îngrijorare faţă de industria auto germană, care a fost devansată de cea chineză în domeniul maşinilor electrice, iar germanii s-au trezit că mărcile chinezeşti şi-au format deja şi oficii de cercetare şi design în ţara lor şi au şi planuri mari de cucerire a pieţei. Toată această îngrijorare faţă de viitorul industriei auto germane tocmai a primit o nouă undă de şoc. Prima navă proprie a producătorului chinez BYD, numită Explorer No1 şi specializată în transportarea a 7.000 de automobile electrice, a acostat pentru prima dată în Germania, livrând totodată 3.000 de maşini electrice.
Nava a acostat în portul Bremerhaven din nordul Germaniei, iar descărcarea celor 3.000 de maşini a început în ziua următoare. Nava e una de tip Ro-Ro, ceea ce înseamnă că maşinile urcă şi coboară de la bord pe propriile roţi, conduse de angajaţii portului, fără a fi nevoie de manevrări cu macarale.
Nava e programată să facă mai multe opriri în câteva porturi europene, distribuind cele aproape 7.000 maşini de la bord, şi înainte de Germania a oprit în portul olandez Vlissingen, însă anume în Germania e descărcat cel mai mare număr de maşini, de peste 3.000. Portul german Bremerhaven e unul din cele mai mari din lume în materie de procesare a livrărilor de automobile, primind sau încărcând anual circa 1,7 milioane de automobile la bordul navelor. După Germania, nava celor de la BYD va mai merge într-un port din Belgia, Zeebrugge, unde va descărca restul automobilelor, după care se va îndrepta înapoi spre China.
Se pare că înapoi din Germania în China nava va transporta macarale Liebherr şi utilaje de construcţie.
Această livrare încununează prima călătorie a noii nave BYD Explorer No1, de fapt, călătorie în care nava a pornit la mijlocul lunii ianuarie. Faptul că prima călătorie a fost realizată spre Europa e unul simbolic, iar producătorul chinez a confirmat acum că această primă navă va asigura preponderent livrări spre Europa. BYD are în proces de construcţie la şantierele navale din China încă 7 nave similare, care vor fi finalizate pe parcursul următorilor 2 ani, şi se vor alătura treptat flotei navale proprii a producătorului chinez, asigurându-i o capacitate proprie de 56.000 de maşini.
După cum putem observa, călătoria a durat o lună şi câteva zile acum, întrucât pornirea efectivă din China a avut loc la 20 ianuarie, iar prima acostare în portul olandez menţionat mai sus avut loc la 21 februarie, după care a mai urmat un port belgian şi abia apoi nava a ajuns în Germania. Din câte se pare, călătoria a durat atât de mult pentru că nava a ocolit regiunea Mării Roşii şi a canalului Suez, navigând pe la sudul şi vestul Africii.