Porsche a dezvăluit noul Taycan Turbo GT, un concurent pentru Tesla Model S Plaid şi Lucid Air Sapphire, cu putere maximă livrată doar timp de 2 secunde

11 Martie 2024, 16:02
Redacţia PiataAuto.md
Porsche a dezvăluit astăzi noul Taycan Turbo GT, care vine echipat şi cu un pachet numit Weissach, şi care-l face mai performant pe circuit. De fapt, e aceeaşi versiuni de Porsche Taycan care a reuşit să înscrie un nou record pe Nurburging la maşini electrice şi a detronat cu 20 secunde recordul anterior al lui Tesla Model S Plaid. Aşadar, germanii lansează în sfârşit un concurent cu putere comparabilă pentru Plaid, dar şi pentru Lucid Air Sapphire.
Puterea maximă a lui Porsche Taycan e de peste 1.100 CP sau 815 kW dacă e să fim mai exacţi, ceea ce echivalează cu 1.101 CP în unităţi europene. Doar că există o condiţie cu asterisc şi text mărunt — puterea maximă de 1.101 CP poate fi livrată timp de maxim 2 secunde!
De ce? Pentru că bateria lui Taycan Turbo GT nu poate susţine o putere de descărcare de 815 kW, iar această putere livrată timp de 2 secunde a fost posibilă, cel mai probabil, cu ajutor unor condensatoare care pot stoca energia necesară şi o pot elibera repede.
Ce putere poate livra Taycan Turbo S după cele 2 secunde, atunci? Dacă e în regim de Launch Control şi în plină acceleraţie fulminantă — 760 kW — sau 1.033 CP, ceea ce e oricum mai mult decât cei 1.020 CP ai lui Plaid.
Iar dacă noul Porsche Taycan Turbo GT va fi condus într-un ritm normal, fără Launch Control, atunci puterea maximă va fi de 580 kW, ceea ce constituie deja 789 CP. Mult mai puţin, deci, pentru condusul normal pe drumuri, fără launch-control. Aproape că se diluează orice semnificaţie a noţiunii de putere maximă aici, odată ce atât de greu se poate ajunge la ea şi pentru atât de puţin timp.
De fapt, puterea maximă de 1.101 CP nu e suficientă nici măcar pentru ca acest noul Porsche să poată accelera de la 0 la 100 km/h, realizare pentru care are nevoie de 2,2 secunde. Deci, ultimele 0,2 secunde maşina îşi va pierde din vlaga cu care a pornit.
Pe lângă asta, pe circuit, când se merge la viteze mai mari, se pot activa 120 kW în plus pentru 10 secunde, dar nu e clar în plus faţă de cât. Cel mai probabil, e vorba de 580 kW + 120 kW, până la 700 kW. Deci, o confuzie totală despre când şi pe ce durată poţi avea diverse niveluri de putere. Iar asta are toate şansele să facă maşina oarecum neintuitivă în condus şi inconsecventă.
Dar, maşina poate livra 1.350 Nm maxim, are un electromotor nou pe puntea spate şi un invertor de 900 amperi care trimite curent spre el. Datorită a tot soiul de piese de carbon, ea e şi cu 75 kg mai uşoară decât un Taycan normal.
Desigur, există şi o mulţime de elemente de design tipice Porsche, realizate foarte inspirat, inclusiv scaunele scoică din interior. E ceva frumos că aceste elemente ajung să se instaureze şi pe modelele electrice.
Apropo, noul Taycan GT Turbo poate atinge o viteză maximă de 305 km/h, în loc de 290 km/h, deci şi aici există lucruri admirabile.
De aici încolo, ne rămâne să aşteptăm momentele când vor apărea primele întreceri pe viu între acest nou Porsche şi Tesla Model S Plaid sau Lucid Sapphire.
1
1,457
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!