Maserati a lansat unul din cele mai frumoase modele electrice din lume, noul GranCabrio Folgore, cu acceleraţie apropiată de Tesla Model S Plaid

16 Aprilie 2024, 11:43
Redacţia PiataAuto.md
Maserati a fost aproape dintotdeauna sinonim al unor maşini performante, dar mai ales pline de emoţie în felul în care arată, sună şi se conduc. Acum un an şi jumătate, Maserati a dat start şi capitolului de mobilitate electrică în istoria sa, anunţând că modelele electrice vor avea cuvântul Folgore în denumirea lor. Iar acum a venit momentul lansării unui nou model electric, GranCabrio Folgore, care e probabil unul din cele mai frumoase modele electrice din lume. Iar pe deasupra, mai vine cu o acceleraţie situată undeva la nivelul modelelor Bugatti şi lui Tesla Model S Plaid.
Ei bine, designul atât de frumos se datorează faptului că designerii Maserati au decis să nu diferenţieze noile modele electrice în aspect — să nu le facă mai seci în aspect, să nu le pună grile oarbe ca la Mercedes EQS, să nu le sacrifice proporţiile de dragul unui ampatament mai mare şi a unei baterii mai mari care ar putea încăpea acolo. La Maserati, maşina trebuie să rămână o sculptură de artă, chiar dacă o fi electrică în substratul tehnic.
Desigur, asta vine şi cu nişte sacrificii, mai ales că platforma folosită e compatibilă şi cu motoare cu combustie, deci vor rămâne spaţii neutilizate şi pierderi de randament, dar inginerii Maserati par să fi menajat foarte bine aceste limitări, întrucât noul model electric nu pare cumva limitat în parametrii săi tehnici.
Noul model e o decapotabilă cu 4 locuri şi chiar dacă pare să nu prea aibă loc de foarte multe baterii, acesta surprinde prin faptul că adoptă o arhitectură modernă de 800 volţi, sărind cu mult înaintea altor producători europeni. Asta le-a permis inginerilor să creeze un sistem de propulsie cu 3 electromotoare puternice, a câte 300 kW fiecare!
Deci, motoarele au 900 kW împreună, sau 1.224 CP, doar că bateria, nici măcar la 800 volţi, nu poate asigura un flux constant de energie de 900 kW din ea, întrucât asta ar fi însemnat să livreze constant peste 1.000 amperi. Desigur, Maserati ar fi putut face ca Porsche, instalând nişte condensatoare, care să se descarce în 2 secunde, şi să anunţe o putere maximă ce e livrată doar timp de 2 scunde, însă italienii au ales o cale mai clasică şi au limitat puterea motoarelor la un nivel pe care bateria îl poate livra constant. Astfel, putere disponibilă oricând e de 560 kW, sau 762 CP, în timp ce regimul MaxBoost face maşina să livreze o putere de 610 kW sau 829 CP.
Cu această forţă, livrată de tocmai 3 electromotoare, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde, iar viteza maximă e de 290 km/h. Toate cele 3 motoare sunt cu magneţi permanenţi, unul fiind amplasat pe puntea faţă şi celelalte 2 pe puntea pate. Electromotoarele sunt derivate din Formula E şi vor fi folosite doar pe modele Maserati, deci nu vorbim de motoare care vor fi livrate şi altor producători de vreun furnizor. Acestea au o densitate energetică de 9,2 kW/kg, ceea ce înseamnă că un motor de 300 kW cântăreşte doar 77 kg.
Bateria are o capacitate totală de 92,5 kWh, dintre care 83 kWh e capacitatea netă, ceea ce i-ar asigura maşinii între 419 şi 447 km autonomie. E curios că la prize de 800 volţi ea va putea încărca la 270 kW, deci o putere decentă. Însă dacă prizele sunt de 400 volţi, puterea de încărcare acceptată de maşină scade drastic, la doar 50 kW.
Întreaga maşină cântăreşte 2.340 kg, deci e inevitabil mai grea decât un Maserati GranCabrio cu combustie, care a fost prezentat mai devreme şi care face uz de un motor cu 6 cilindri de 3,0 litri, cu 542 CP, şi care cântăreşte 1.895 kg. Deci, e o diferenţă de 445 kg între cele două modele de dimensiuni identice şi design similar.
Şi, în fine, esteticul despre care am vorbit la început în designul exterior e reflectat şi la interior, care are şi un display curios pe centru, care continuă într-unul secundat niţel pliat, cu comenzi de climatizare. Display-ul, însă, e poziţionat ceva mai jos decât linia superioară a planşei de bord, pentru a nu distrage de la emoţiile de condus, pentru că un Maserati, fie el şi electric, trebuie să-ţi lase mintea liberă pentru simţuri.
2
2,786
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!