Producătorul care vinde cel mai ieftin automobil electric în China a lansat şi un sedan electric accesibil cu autonomie de 410 sau 510 km
12 Aprilie 2024, 11:37 Redacţia PiataAuto.md
Mai bine de 3 ani în urmă, în octombrie 2020, scriam despre lansarea în China a celui mai ieftin automobil electric — Wuling Hong Guang Mini EV, o maşină mică şi rectangulară în siluetă, care pornise pe piaţă cu un preţ echivalent a doar 3.600 euro, dar care a fost uşor ajustat ulterior. Oricum, în scurt timp acea maşină a devenit cel mai popular model electric în China, generând vânzări excepţionale. Între timp Wulling a mai lansat şi alte modele, mai stilate, mai mare şi mai scumpe, dar toate au păstrat ideea de a fi foarte accesibile. Iar acum acelaşi producător lansează şi un sedan electric accesibil, care vine cu baterii LFP şi o autonomie mai mult decât decentă, de 410 km în versiunea incipientă şi 510 km în cea superioară.
Noul model are numele de Wulling Starlight EV şi porneşte de la echivalentul a doar 15.100 dolari în versiunea incipientă, iar versiunea mai scumpă costă 16.600 dolari. Cândva, cele mai ieftine sedanuri cu motoare cu combustie aveau asemenea preţuri în Europa. Iar aici nu vorbim de un model foarte compact, Starlight EV măsurând 4,84 metri lungime!
Silueta modelului e similară unui coupe cu 4 uşi, şi unii ar putea spune că preia ceva de la Hyindai Ioniq 6, deşi detaliile sunt cât se poate de diferite. Dar e cert că această siluetă a avantajat foarte mult modelul în materie de aerodinamică, acesta obţinând acum coeficient de doar 0,228.
Performanţele noului model electric sunt relativ temperate, el având un singur electromotor de 100 kW, deci 136 CP.
Noul model face uz de baterii LFP, în două versiuni de capacitate posibile. Cândva bateriile LFP erau considerate mai ieftine, cu ciclu de viaţă mai mare, dar ceva mai limitate în densitate energetică şi putere de încărcare şi descărcare. Dar în ultimul timp chinezii au evoluat atât de repede cu bateriile LFP, încât acestea au ajuns să le depăşească pe cele litiu-ion obişnuite în putere, păstrând avantajul preţului mai mic.
În cazul lui Starlight EV, vorbim de o baterie de doar 41,9 kWh pe versiunea incipientă şi de 54,3 kWh pe cea de top. Şi se pare că producătorul chinez e convins că maşina sa va avea un consum apropiat de doar 10 kWh/100 km pe versiunea incipientă, or, autonomia anunţată e de tocmai 415 km cu cei 41,9 kWh. Versiunea cu baterie mai mare va avea 510 km autonomie. Ambele versiuni sunt limitate la o viteză maximă de 150 km/h.
Puterea nu sugerează performanţe excepţionale, dar nimeni nici nu le-ar aştepta de la un sedan mare cu preţ accesibil, probabil, care costă în China mai puţin decât jumătate din preţul unui VW ID.7 electric de dimensiuni comparabile, de exemplu.
În schimb autonomia e mai mult decât decentă, iar interiorul e cât se poate de modern, având şi un display imens central pentru un sistem multimedia avansat. Cei de la Wulling estimează vânzări de ordinul a sute de mii exemplare anual pentru acest nou model electric.