Modelul electric chinezesc IM L6 cu baterie cu stare semisolidă şi 1.000 km autonomie şi-a anunţat preţurile
10 Aprilie 2024, 17:14 Redacţia PiataAuto.md
Acum două săptămâni chinezii de la IM Motors anunţau modelul L6, pentru care fuseseră anunţate şi versiuni cu baterii standard, dar şi o versiune de top cu baterii cu stare solidă şi 1.000 km autonomie! Este prima aplicare în producţia de serie a bateriilor cu stare solidă pe o maşină de talie mare, menţionau atunci chinezii. Acum au fost anunţate şi preţurile pentru IM L6, iar acestea sunt de-a dreptul impresionante. Odată cu asta, însă, chinezii au dezvăluit şi faptul că bateria este, totuşi, una cu stare semisolidă.
Asta pentru că electrolitul dintre catod şi anod are un soi de granule în el, combinând elemente de stare solidă cu un soi de gel. E o oarecare dezamăgire faţă de saltul tehnologic pretins iniţial, însă în lume nu există nici prea multe exemple de baterii cu stare semi-solidă, care să fie plasate în producţia de serie pe maşini de talie similară, deci e oricum un avans tehnologic major.
Astfel, vorbim de un sedan electric cu 4 uşi şi siluetă de coupe, care măsoară 4,93 metri lungime, concurând astfel cu modelele electrice mari, de genul Tesla Model S. Versiunea incipientă a lui IM L6, însă, va costa doar circa 31,800 dolari SUA, mai puţin decât costă VW ID.7. Această versiune va venit cu o baterie litiu-ion şi va fi urmată îndeaproape de una cu o versiune mai mare a bateriei, de 100 kWh. Ambele vor avea autonomie cuprinsă între 700 şi 770 km.
Cea mai interesantă, însă, e versiunea cu baterie cu stare semisolidă, de 135 kWh, care promite şi 1.000 km autonomie, dar şi putere de încărcare ultra fast charge, de 400 kW putere şi mai mult. Ea va porni de la 45.650 dolari SUA, ceea ce e cam jumătate din preţul unei Tesla Model S!
Iar performanţa lui IM L6, echipat cu această baterie, va fi una pe măsură, or, acceleraţia de la 0 la 100 km/h va fi de doar 2,74 secunde, datorită unor electromotoare ce pot atinge 21.000 rpm. Versiunea cea mai puternică va avea 579 kW putere scoasă din 2 electromotoare, deci vorbim de 787 CP! Cu asemenea forţă, modelul electric chinezesc va atinge o viteză maximă de 268 km/h.
Cea mai impresionantă, însă, rămâne bateria acestei maşini şi autonomia pe care o promite. La peste 400 kW putere, ea va putea încărca în doar 12 minute o cantitate suficientă de energie pentru a parcurge 400 km.
Bateria cu stare semisolidă operează la 900 volţi, iar numele ei oficial e Lightyear, adică an-lumină.