Siemens a semnat cel mai mare acord de livrare a locomotivelor sale electrice Vectron în Europa, cât producţia pentru aproape un an întreg

3 Martie 2024, 20:42
Redacţia PiataAuto.md
Siemens, compania fondată cândva de fraţii inventatori ai generatorului electric modern şi la scurt timp ai locomotivei electrice, este azi unul din cei mai mari producători din lume de locomotive, autotrenuri integrate şi vagoane pentru calea ferată. Acum compania germană anunţă semnarea celui mai mare acord de livrare a locomotivelor sale electrice în Europa. E vorba de 250 de locomotive Vectron, iar cantitatea contractată acoperă producţia fabricii Siemens din Munchen-Allach aproape pentru un an întreg.
Siemens Mobility, divizia responsabilă de asemenea produse feroviare a celor de la Siemens, produce aproximativ 300 locomotive pe an la acea fabrică, deci 250 de locomotive dintr-un singur contract înseamnă cam 10 luni de acoperire a producţiei. Doar că Siemens nu poate produce consecutiv toate aceste locomotive, mai având şi alte livrări de onorat, aşa că acordul prevede 70 de locomotive livrate în cel mai scurt timp, iar celelalte 180 vor fi livrate pe parcursul următorilor ani, asigurând o distribuţie echilibrată a producţiei pentru fabrica sa.
Foto: Fabrica Siemens de producţie a locomotivelor

Cumpărătorul celor 250 de locomotive este Railpool, o companie cu sediul în Munchen, fondată abia în 2008, dar care a ajuns unul din liderii cu un specific de activitate interesant, prin care deţine locomotive şi autotrenuri, pe care le închiriază pe termen scurt sau prin contracte mai lungi de leasing operaţional altor companii feroviare, eventual celor care au dificultăţi în a investi în achiziţii noi majore. Compania deţine în prezent aproximativ 500 de locomotive şi încă aproape 150 de autotrenuri.
Locomotivele noi sunt necesare pentru a acoperi expansiunea companiei spre pieţele scandinave, dar şi creşterile aşteptate în serviciile sale din Germania, Austria şi Elveţia. Din cele 70 de locomotive care intră acum în producţie pentru Railpool la fabrica din Munchen, 24 au compatibilitate cu reţele de curent continuu şi alternativ, iar celelalte 46 sunt doar pentru reţele cu curent alternativ.
Locomotivele Siemens Vectron, livrate în baza acestui acord, vor avea o putere de 6,4 MW, ceea ce echivalează cu 8.700 CP. Ele au o forţă de demarare de 300 kN şi pot atinge o viteză de 230 km/h.
O comparaţie curioasă e că aceste locomotive Siemens sunt mai puţin puternice decât cele Sofronic Transmontana, produse în România, la Craiova, care au o putere de 6,6 MW sau 8.967 CP. Mai mult ca atât, forţa de tracţiune a locomotive româneşti e de 435 kN, deci mult mai mare decât cei 300 kN ai locomotivei germane Siemens Vectron! Ambele locomotive, atât cea românească, cât şi cea germană, sunt echipate cu european de control automatizat feroviar ETCS, iar locomotivele româneşti sunt exploatate cu succes în ţările Scandinave, în special în Suedia.
Foto: Locomotive româneşti Softronic în Suedia

Odată cu livrarea celor 70 de locomotive iniţiale, flota Railpool va cuprinde 228 de locomotive Vectron. De cealaltă parte, împreună cu aceste 70 de locomotive, Siemens trece de borna a 2.400 de locomotive Vectron vândute de la lansarea modelului, în 2010. Cumulat, locomotivele Vectron aflate în operare au parcurs până în prezent 900 milioane km, deci o medie de circa 400.000 km per exemplar, luând în considerare că primele locomotive livrate au milioane de kilometri parcurşi, iar cele noi au încă cifre mici pe odometrul lor. Preţul unei locomotive Siemens Vectron porneşte de la aproximativ 4 milioane de euro, dar în cadrul unor asemenea acorduri mare pot fi negociate opţiuni suplimentare şi preţuri mai favorabile.
3
16,763
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!