Trei maşini electrice cu baterii cu stare semisolidă Nio ET7 au atins peste 1.000 km autonomie pe 3 rute diferite în China
18 Aprilie 2024, 17:07 Redacţia PiataAuto.md
Nio ET7 e un model care se produce de ceva vreme în China, dar acum are o nouă versiune de top cu baterie cu stare semisolidă, promisiunea căreia era garantarea unei autonomii de peste 1.000 km, dar şi o rezilienţă excepţională la puteri de încărcări foarte mari, cu degradare minimă în timp, astfel încât se promiteau peste 3.000 cicluri de încărcare fără degradări semnificative, ceea ce la o autonomie medie de 700 km ar însemna o durată de viaţă de 2,1 milioane kilometri! Ei bine, acum noua versiune Nio ET7 de serie, cu noua baterie, a fost testată în China pe 3 rute diferite, cu 3 exemplare diferite, în încercarea de a atinge autonomia maximă.
În luna decembrie 2023, şeful Nio, William Li, a făcut un prim asemenea experiment cu un automobil echipat cu noua baterie, dar atunci era vorba de o maşină pre-producţie, înainte de lansarea oficială. William Li a parcurs 1.044 km atunci, şi mai avea energie la destinaţie.
Acum două săptămâni, însă, Nio a anunţat startul oficial al producţiei de serie pentru noua baterie, iar odată cu asta şi startul asamblării versiunii de top a modelului electric ET7, echipate cu ea. În acel articol despre startul producţiei, am explicat în detaliu tehnologia care stă la baza ei, dar şi parametrii precum densitatea energetică şi structura electrolitului şi a electrozilor bateriei.
Ei bine, acum două zile, la 16 aprilie 2024, trei exemplare Nio ET7, toate echipate cu noua baterie cu stare semisolidă de 150 kWh, au pornit pe trei rute diferite în încercarea de a atinge autonomia maximă în condiţii reale şi diferite de relief. Era clar că rezultatele vor fi diferite, dar tocmai de asta ele sunt mai interesante, pentru că arată 3 scenarii diferite de viaţă reală.
Exemplarul care a atins autonomia cea mai mare a urmat ruta dintre Kunming şi Zhanjiang, parcurgând 1.070 km, cu un consum mediu de viaţă reală de 12,7 kWh/100 km! Cei de la Nio spun că pe 70,7% din distanţa rutei a fost folosit sistemul de asistenţă în condus autonom NOP+, descifrat drept Navigate on Pilot Plus. Viteza medie e fost de 83,7 km/h.
Automobilul care s-a clasat pe locul 2 a circulat între Beijing şi Hefei şi a parcurs 1.062 km, având un consum mediu de 13,0 kWh. Acesta a parcurs mai puţin în regim de asistenţă automatizată, doar 40,3%, iar viteza medie a fost de 80,5 kWh/100 km.
Iar ultimul clasat a atins 1.046 km, circulând între Shanghai şi Xiamen. Consumul mediu în acest caz a fost de 13,3 kWh/100 km, iar viteza medie a fost de 79,9 km/h. Cu sistem NOP+ activat s-a condus doar 37,6%. Deci, cu cât mai mare e contribuţia sistemului de pilotare automată, cu atât e mai bun consumul.
Apropo, cifrele de mai sus ne spun că bateria are o capacitate netă de 136-139 kWh. De asemenea, e importantă să spunem că în cazul 2 şi 3 practic n-au existat variaţii de altitudine între punctul iniţial şi final, în timp ce primul clasa a coborât 1.875 metri per total. Diferenţa de altitudine e mare aici, însă cea de autonomie e de doar 8 km faţă de următorul clasat.
Toate trei maşini, însă, au parcurs mult peste 1.000 km, indiferent de relief, şi deja nu mai e vorba de estimări teoretice pentru omologări oficiale, ci de teste de viaţă reală. Aşa că Nio face cu siguranţă un salt mare tehnologic cu noua baterie cu stare semisolidă.