Ministrul industriei din Italia spune că Europa ar trebui să meargă pe calea SUA şi să introducă taxe de 100% la importul maşinilor chinezeşti

31 Mai 2024, 17:19
Redacţia PiataAuto.md
Subiectul taxelor de import impuse de Uniunea Europeană maşinilor electrice chinezeşti ia un nou suflu prin declaraţiile ministrului industriei din Italia, Adolfo Urso, care spune că Europa ar trebui să meargă pe calea SUA şi să introducă taxarea cu 100% a maşinilor chinezeşti. Aceste declaraţii vin cu puţin timp înainte de momentul în care Comisia Europeană ar fi trebuit să-şi anunţe decizia despre taxele de import pentru aceste maşini, dar şi mărimea lor exactă, decizie care a fost amânată pentru minim o săptămână, după cum informam azi mai devreme
Acesta a spus că Europa n-ar trebui să fie modestă în aplicarea unor taxe simbolice, care să nu schimbe situaţia prea mult. „E nevoie inevitabil de taxe mult mai mari, aplicate acestor produse, dacă nu vrem ca industria europeană să fie ştearsă cu totul” — a mai adăugat acesta.
El a admis chiar asemenea taxe ar trebui introduse şi pentru alte produse din China, nu doar pentru automobile, oferind exemplul SUA, care a impus de curând taxe de 100% pentru automobile electrice chinezeşti, 25% la bateriile pentru aceste maşini, 50% la panourile fotovoltaice, 50% la semiconductori şi 25% la oţel şi la macaralele mari portuare.
Trebuie să precizăm că ministrul a făcut aceste declaraţii înainte ca informaţiile despre amânarea deciziei Comisiei Europene să apară public. Totuşi, spusele sale au fost vociferate la o conferinţă de business, deci în faţa reprezentanţilor industriei din Europa.
E puţin probabil ca asemenea apeluri să fie transpuse în realitate şi UE să ajungă la o asemenea cotă uriaşă de taxe de import, însă ceea ce declară acum ministrul italian reflectă elocvent poziţia tranşantă pe care o are acum guvernul italian faţă de industria din Italia, îndemnând companiile să păstreze producţia locală şi chiar să o crească, nicidecum să o localizeze.
Această poziţie tranşantă a născut conflicte cu cei de la Stellantis, care deţin mai multe fabrici în Italia şi care, în loc să dea curs îndemnurilor guvernului, au decis să plaseze în producţie mai multe modele în Polonia şi în Maroc, iar în rezultat guvernul le-a interzis să folosească numele de Milano pentru noul model Alfa Romeo, iar o partidă de Fiat Topolino venită din Maroc a fost sechestrată în port pe motiv că ar avea însemnele Italiei pe ele, fiind fabricată în altă ţară şi inducând în eroare consumatorii.
În fine, discursul ministrului italian a fost încununat cu apelul către întreaga UE de a adopta o politică industrială mai dură pentru a-şi proteja şi stimula propria industrie de pe continent.
0
68,060
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!