BMW a dezvăluit noua motocicletă R 1300 GS Adventure, generaţia nouă a unei legende, cu design rectangular în zona rezervorului

6 Iulie 2024, 10:12
Redacţia PiataAuto.md
Motocicliştii din întreaga lume se pot împărţi în cei ce adoră motocicletele BMW şi în cei ce nu au vreo emoţie în faţa lor, dar ambele tabere tratează cu respect modeleele legendare GS Adventure. Or, cu ele s-au făcut unele din cele mai grandioase expediţii din lume, prin cele mai solicitante condiţii, modelul fiind capabil să ofere un grad decent de confort şi protecţie pentru motociclist, fiind totodată durabil la asemenea exploatări intense. Acum a venit timpul unei noi generaţii, iar BMW a dezvăluit aseară noua R 1300 GS Adventure, un model care a stârnit valuri de emoţii controversate din cauza designului său rectangular în zona rezervorului.
Comentariile au curs gârlă ieri pe toate platformele şi paginile celor de la BMW Motorrad, designul motocicletei fiind asemănat cu piese LEGO, cu Mercedes G-Class şi cu o mulţime de alte calificative. Desigur, au existat şi multe păreri în favoarea acestuia unii fani declarându-se intrigaţi. Dar e deja cât se poate de clar că noua R 1300 GS Adventure e una din cele mai intense lansări de motociclete din acest an!
Desigur, noul model de motocicletă de bazează pe R 1300 GS, dezvăluit în toamna anului trecut, cu care împarte motorul şi alte componente esenţiale. Motorul e un boxer în doi cilindri, de 1,3 litri, care dezvoltă 145 CP la 7.750 rpm, cu un cuplu de 149 Nm la 6.500 rpm, ceea ce îl califică, la fel ca şi în cazul GS-ului standard, drept cel mai puternic boxer BMW din istorie.
Cadrul adoptă şi componente de oţel, dar şi din aluminiu în zona posterioară. Suspensia e una adaptivă în reacţii şi e oferită ca dotare standard, iar furca are o geometrie uşor modificată, care ar trebui să garanteze o senzaţie de precizie mai mare în condus pe teren dificil. Baza arcurilor dispune acum de ajustări ce pot compensa devierile de gardă la sol din cauza greutăţii. Motocicleta îşi poate ajusta, astfel, şi garda la sol. De asemenea, pentru motocicliştii mai scunzi, R 1300 GS Adventure poate avea o suspensie în care poziţia implicită e cu 20 mm mai coborâtă, ca aceştia să o poată controla mai bine şi să ajungă mai uşor cu picioarele la sol.
Noul model are şi un regim de condus Enduro acum, special adaptat pentru offroad şi terenuri foarte dificile. De asemenea, modelul poate fi echipat cu un sistem care poate sugera sau schimba treptele cutiei de viteze în regim automatizat.
Aşadar, ce ascunde acel design rectangular din zona rezervorului? Răspunsul e simplu — chiar rezervorul de combustibil. Acesta are 30 de litri acum, care ar trebui astfel să asigure o autonomie foarte mare motocicletei pentru traversarea unor zone pustii.
Noul model debutează din start cu câteva ediţii de lansare, pe lângă cea obişnuită. Aceste ediţii sunt Triple Black, cu multe elemente negre pe ea, tradiţionalul GS Trophy cu o combinaţie de culori în stilul modelelor sport legendare BMW şi câteva elemente adiţionale de protecţie, şi Option 719 Karakorum, care debutează într-o culoare exclusivă neagră şi un set de dotări generoase.
1
3,335
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!