Germanii au testat 48 de maşini electrice pentru a vedea ce autonomie au acestea la viteze mari de autostradă

29 Iulie 2024, 15:53
Redacţia PiataAuto.md
Germania e ţara în care maşinile merg foarte mult pe autostrăzi, în fiecare zi sau cel puţin de câteva ori pe săptămână, asta făcând parte din exploatarea normală a multor maşini, de la navetele zilnice spre muncă până la escapadele de week-end. De asta germanii preferau multă vreme maşinile diesel, care se pretau bine pe un asemenea regim de condus. Şi de tot de asta, între unii germani mai există reticenţă faţă de trecerea la maşini electrice. În contextul în care vânzările de maşini electrice în Germania au scăzut în al doilea trimestru, iar apoi în iulie au existat semne că ar putea reveni pe creştere, o publicaţie germană a făcut de curând un mega test de autonomie cu 48 de maşini electrice conduse la viteză medie de 130 km/h pe autostradă, pentru a arăta ce autonomie reală oferă acestea şi cât de mult pierd ele faţă de autonomia WLTP anunţată.
Poză simbol

Organizatorii testului sunt cei de la AutoBild Germania, iar în test au fost incluse modele dintre cele mai diverse din cele prezente în Germania, de la Dacia Spring la Mercedes EQS sau Tesla Model 3. Însă, deoarece oferta de maşini electrice din prezent e mult mai mare, e firesc că au existat şi modele interesante, dar absente. Cel mai mare absent din test e Tesla Model Y, model care e fabricat la Berlin şi care ar fi fost firesc să fie inclus aici.
În test au fost inclus deşi câteva modele chinezeşti care au deja o prezenţă pe piaţa germană. În acelaşi timp, deşi Lucid Air a vândut oficial în Germania, el nu a fost inclus în test, şi cu siguranţă ar fi schimbat tabloul generat. Nu au fost incluse nici multe modele ale grupului VW, precum Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq, sau Audi Q4.
Per total, testul şi rezultatele pot fi privite şi cu o doză de analiză mai critică faţă de modelele incluse, deci cifrele de aici nu trebuie înţelese ca o reprezentate absolută şi proporţională a tot ce există pe piaţa maşinilor electrice. Totuşi, rezultatele conturează un tablou curios printre modelele testate.
În primul rând niciuna dintre maşinile electrice nu a atins măcar 500 km autonomie pe autostradă, fapt care e văzut drept un mare neajuns general al acestor maşini. În acelaşi timp, aşa cum menţionam mai sus, dacă în test erau incluse modele precum Lucid Air, această concluzie finală n-ar mai fi fost posibilă.
Viteza medie a testului a fost de 130 km/h, ceea ce înseamnă că pe alocuri s-a circulat şi un pic mai lent, dar şi un pic mai repede. Maşinile nu au condus toate în coloană, pentru că ar fi prea multe şi ar fi distorsionat rezultatul, dar au parcurs aceleaşi porţiuni de autostrăzi, în condiţii similare de trafic şi temperaturi ideale de vară, cuprinse între 16 şi 28 grade. Despre vânt sau precipitaţii nu se menţionează nimic, deci putem prezuma că acestea au lipsit sau au existat într-o măsură mică, ce n-ar influenţa rezultatele.
Liderii de autonomie au fost modelele germane şi tot ele au fost cele care au indicat cea mai mică deviere de la cifrele oficiale. Cea mai mică deviere de autonomie, de 19%, a avut-o SUV-ul 55 e-tron quattro, care a călătorit 433 km la viteză de autostradă. Următorul model în topul celor mai mici discrepanţe a fost Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC SUV, cu doar 22%, iar toate celelalte au avut devieri de peste 25%. Media discrepanţelor a fost la circa 32%, iar aici putem să ne întrebăm dacă maşinile cu combustie au sau nu un consum cu 32% mai mare decât cel indicat oficial în regim de autostradă la 130 km/h.
Cea mai mare deviere a fost indicată de SUV-ul electric japonez Toyota bZ4X FWD, care a parcurs doar 270 km până la epuizarea bateriei pe autostradă, deşi autonomia oficială e indicată la 510 km, sau 460 km în regim de autostradă.
Poză simbol

Germanii au pus un accent şi mai mare pe cifra absolută a autonomie atinse. Dacia Spring Extreme 65 a fost maşina plasată pe ultimul loc, parcurgând 141 km pe autostradă până la epuizarea bateriei, dar procentual vorbind discrepanţa a fost mai mică decât la Toyota.
Campionul autonomiei a fost Mercedes EQS 450+, care a parcurs 482 km la viteze de autostradă. El a fost urmat de EQS 580 4MATIC, cu 444 km, şi de BMW iX xDrive50, cu 434 km parcurşi, la doar 1 km distanţă de Audi Q8 menţionat mai sus, cu 433 km. Pe poziţia 5 s-a clasat BMW iX M60, astfel că toate primele 5 poziţii le aparţin modelelor germane de la Mercedes, BMW şi Audi, în testul germanilor.
Abia pe locul 6 e poziţionat un model coreean GV80, urmat de alte două germane şi pe locul 9 apare primul model chinezesc, Nio ET5, cu 393 km parcurşi pe autostrăzile germane cu un singur plin.
BYD Seal e clasat pe locul 11, cu 384 km parcurşi, iar VW ID.7 Tourer Pro e pe locul 13, cu 380 km. Tesla Model 3 Performance e abia pe locul 16 cu 367 km. De asemenea, BYD Dolphin, cel mai ieftin model electric al BYD, a reuşit să parcurgă 322 km pe autostrăzi, fapt cât se poate de impresionant pentru un model atât de compact.
Includem mai jos tabelul cu cifrele de autonomie atinsă în testul germanilor.
Iar aici sunt câteva modele din test cu autonomia atinsă în tes şi devierile faţă de cifra oficială:
Sursa foto şi date: AutoBild
0
52,751
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!