Trei drumuri noi, de 111 km lungime totală, vor fi reabilitate la standarde europene în Moldova

15 Iulie 2024, 09:42
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani, în Moldova au fost reabilitate la standarde europene un număr mare de drumuri, şi nu doar trasee naţionale, ci şi drumuri regionale, care fac legătura între sate şi între traseele mari, or, Moldova avea o problemă cronică prin care conexiunile între sate, mai ales dacă erau atribuite raioanelor diferite, erau asigurate de drumuri foarte proaste, uitate cu deceniile de programele de reparaţii sau reabilităţi. Drumurile reparate în ultimii ani, însă, sunt făcute după standardele europene de fundaţie, fâşii cu pietriş pe margine, declivitate şi neapărat canale prevăzute pentru scurgerea apelor pluviale, iar pe lângă asta, beneficiază de indicatoare, marcaje, de obicei trotuare pe teritoriul localităţilor şi staţii de transport public. Acum ministrul dezvoltării şi infrastructurii regionale din Moldova, Andrei Spînu, a anunţat votarea în parlament a ratificării unui acord de împrumut pentru reabilitatea unui segment de cale ferată şi a trei noi drumuri.
Cele 3 drumuri noi au o lungime cumulată de 111 km şi sunt drumuri regionale, ce traversează un număr mare de sate, dar asigură totodată legături între marile trasee, iar astfel vor avea atât rolul de a ridica substanţial calitatea accesului către aceste sate, cât şi de a oferi rute noi de alternativă pentru o circulaţie mai bună, mai rapidă şi mai sigură în interiorul Moldovei.
Aşadar, vrem să arătăm pe hartă care sunt cele 3 drumuri vizate de noul acord de împrumut, care şi-au obţinut astfel finanţarea pentru a fi reabilitate.
Primul traseul e aşa-numitul Coridor 5 şi e cuprins între traseul R13 şi traseul M2, trecând prin satele Ivanovca, Izvoare, Vanţina, Ocolina. Întreg traseul vizat are o lungime de 35 km.
Foto: Traseul aproximativ al noului drum de pe Coridorului 5

Cel de-al doilea traseul are 33 km lungime şi formează coridoarele 8.1 şi 8.2, fiind cuprins între oraşul Corneşti din raionul Ungheni, de pe traseul R1 şi drumul M5, trecând prin satele Boghenii Noi şi Năpădeni.
Foto: Traseul aproximativ al noului drum de pe Coridoarele 8.1 şi 8.2

E curios că acest segment se suprapune parţial cu ceea ce trebuie să devină în viitor traseul primei autostrăzi din Republica Moldova, dintre autostrada A8 din România, de Ungheni spre Chişinău.
Foto: Porţiunea de autostradă care va urma actualul G88, asigurând astfel conexiunea dintre punctul actualului R1 şi actualului M5

Cel de-al treilea traseu inclus în acordul de acum e Coridorul 24, cuprins între traseele R34 şi R35, trecând prin satele Ciobalaccia, Tartaul, pe o porţiune de R56, apoi Baimaclia şi Enichioi. Este traseul cel mai lung dintre cele 3, având o lungime de 43 km.
Foto: Traseul aproximativ al noului drum de pe Coridorului 24

Pentru aceste porţiuni menţionate mai sus, Administraţia de Stat a Drumurilor a avut deja licitaţii pentru proiectare şi actualizări de proiect în anii precedenţi, prin urmare acum, odată cu obţinerea finanţării pentru lucrările principale, ar trebui să urmeze anunţurile despre licitaţiile de construcţie propriu-zisă a acestor drumuri din Moldova.
1
4,714
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!