Un atelier britanic vinde 55 exemplare de Ferrari F355, restaurate cu caroserie din fibră de carbon şi inginerie actualizată, păstrând spiritul analogic clasic

18 Iulie 2024, 15:46
Redacţia PiataAuto.md
Atunci când unele minţi inginereşti talentate sunt restricţionate de sute de pagini de restricţii în normele de emisii ale maşinilor moderne, în tendinţele de a le combina cu electromotoare şi baterii în sisteme cel puţin hibride pentru tot mai multe maşini performante, unele din aceste minţi talentate ale unor ingineri şi designeri încep să-şi transpună talentul spre maşinile clasice, din istorie, acolo unde pasiunea are încă admisă să domine procesul de creaţie a mult mai multor maşini. Cam astea au fost şi pornirile care au mişcat lucrurile din loc şi au determinat apariţia acestui Ferrari F355 by Evoluto.
Maşina e creată de atelierul britanic Evoluto Automobili şi se bazează pe legendarul model Ferrari F355 din anii 1990. Maşina avea deja pe atunci o caroserie ce combina aluminiul şi oţelul pentru a fi mai uşoară şi avea o aerodinamică menită să echivaleze forţele de apăsare pe ambele punţi.
Frrari F355 original

Maşina originală avea un motor V8 de 3,5 litri, care scotea 380 CP şi 363 Nm. Ea putea prinde prima sută în doar 4,7 secunde la mijlocul anilor 90, şi putea atinge o viteză maximă de 295 km/h! Iar asta se datora inclusiv faptului că propulsorul V8 avea 5 valve pe cilindru, putând „respira” mai bine la urcarea sa în turaţii. Bielele erau realizate din titan încă pe atunci, iar maşina dezvolta 109 CP/litru fără vreo turbină.
Foto: Motorul V8 original

Cei de la Evoluto şi-au ales, deci, un model cu standarde inginereşti greu de atins chiar şi azi, mai ales că maşina originală cântărea 1.350 kg, fiind şi foarte uşoară, deci. Totuşi, deşi noua lor maşină este în mod oficial o restaurare a fiecăruia din cele 55 de exemplare, pentru a nu avea interdicţii din partea Ferrari, de fapt inginerii şi designerii Evoluto fac o adevărată reconstrucţie a lui Ferrari F355, cu o actualizare inginerească profundă.
Întreaga caroserie a maşinii e reconstruită acum din fibră de carbon, cu tehnologii moderne, dar cu designul original păstrat. În rezultat, ea e şi mai uşoară şi totodată le garantează proprietarilor lipsa grijilor viitoare faţă de coroziune. Şi, desigur, ea îmbunătăţeşte şi rigiditatea torsională şi aşa foarte bună cu încă 23%.
Maşina are totuşi mici diferenţe de design şi la exterior, şi la interior, iar toate acetse retuşări au fost făcute de renumitul designer Ian Callum, omul care e cel mai cunoscut pentru aflarea sa la Jaguar în etapa ultimei perioade de glorie a mărcii. El a mai creat modele şi pentru Aston Martin, şi Ford, inclusiv modele RS de la Ford din anii 80.
Motorul V8 a fost şi el reproiectat în profunzime, dar s-a dorit menţinerea cât mai aproape de senzaţiile originale, aşa că puterea a crescut cu doar 40 CP, până la 420 CP, cifră care e atinsă la 8.500 rpm.
Propulsorul are peste 200 componente reproiectate şi reconstruite, deci a fost o muncă titanică acolo. S-a schimbat şi toată distribuţia şi modul în care e controlată combustia în fiecare cilindru, pentru a garanta o precizie perfectă. Şi chiar dacă motorul original are 5 valve, inginerii de acum au mărit diametrul acelor valve şi au pus altele noi, pentru a îmbunătăţi fluxul de aer şi eficienţa combustiei, reducând totodată stresul mecanic şi sporind fiabilitatea.
Acest Ferrari reimaginat acum are şi un nou arbore cardanic, ce respectă conceptul original, şi un nou sistem de eşapament, realizat din titan, pentru a fi mai uşor şi a suna poate chiar mai bine, da la fel de analogic şi pur. De fapt, inginerii îşi descriu creaţia de acum ca un vârf al senzaţiei de maşină analogică şi mecanică.
Şi această senzaţie de analogic e dată şi de felul în care a fost redesenat interiorul, cu tot cu cutia manuală cu 6 trepte, care a fost de asemenea reproiectată. Ea contribuie enorm acum a senzaţia superbă de condus, printr-o precizie şi o senzaţie metalică, pe care nici măcar supercar-ul italian original n-o putea oferi.
Maşina are acum şi frâne Brembo noi, mai puternice, dar şi anvelope la fel de moderne. Iar cu un motor care e reconstruit practic din nou, senzaţia e similară cu maşina clasică în esenţa ei, dar poţi conduce acest Ferrari cu libertatea de a-l forţa la maxim ca pe o maşină absolut nouă, fără a te gândi să nu cumva să-i induci prea multă performantă şi să-i provoci o defecţiune scumpă şi dificil de reparat pentru o maşină clasică. Pentru a asigura această senzaţie şi suspensia a fost complet cizelată.
Şi apoi, greutatea modelului clasic de 1.350 kg a fost greu de ţintit, însă echipa de acum de la Evoluto a reuşit să-i asigure acestei maşini o greutate finală de doar 1.250 kg, o cifră pe care nu o mai vedem nicăieri în zilele noastre. Acum există maşini electrice cu baterii care cântăresc mai mult de atât, deci să ai un ditamai supercar analog, care să cântărească 1.250 kg, e ceva ce va face imediat din aceste maşini ceva colecţionabil la un nivel şi mai dorit decât originalele, probabil.
Preţul acestor maşini nu e comunicat pentru că va fi foarte diferit de la caz la caz. Practic, trebuie să ai un Ferrari F355 întâi, sau să-i rogi pe cei de la Evouto să-ţi găsească unul, la vreo 150 mii dolari bucata. Şi abia după asta urmează preţul de a transforma exemplarul clasic în ceea ce vedem în aceste imagini. Cel mai probabil, e vorba de sume cu 7 cifre, dată fiind profunzimea modificărilor şi limitarea la doar 55 de exemplare. Însă, la cât de temeinică pare a fi abordarea din acest Ferrari F355 by Evoluto, e foarte probabil că se vor găsi 55 de pasionaţi în lume, care-şi vor dori asemenea creaţii superbe.
2
7,647
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!