Vânzările lui Dacia Spring în Europa au scăzut drastic, modelul pierzându-şi subvenţiile în Franţa şi fiind supus acum taxelor de import din China

20 Iulie 2024, 10:05
Redacţia PiataAuto.md
Dacia Spring are parte de un moment crucial în cariera sa pe piaţa Uniunii Europene, în care vânzările au scăzut drastic, cu tocmai 60% în prima jumătate a anului 2024, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Evoluţia pe care o are Spring acum era oarecum predictibilă încă de la început de an, iar acum grupul Renault trebuie să decidă dacă modelul merită efortul schimbării producţiei din China în UE sau dacă e mai logic ca acesta să fie pensionat din gama Dacia.
Dacă în primele 6 luni ale anului trecut Dacia Spring a înregistra vânzări de circa 27.438 exemplare şi creştea cu 38% faţă de perioada similară a anului 2022, atunci acum, în prima jumătate a anului 2024 vânzările au scăzut până la doar 11.130 exemplare, ceea ce traduce într-o scădere de aproape 60%.
Motivele principale ale acestei scăderi vin de la schimbare regulilor de subvenţionare a maşinilor electrice în Franţa, care dau prioritate maşinilor fabricate în UE, şi le penalizează pe cele din afară prin calcularea impactului de CO2 generat la transportul lor naval pe atâţia mii de kilometri. Astfel, Dacia Spring, fiind fabricată în China, şi-a pierdut dreptul la subvenţii guvernamentale în valoare de 4.000 euro în Franţa, o piaţă crucială pentru vânzările sale, iar asta i-a făcut vânzările să se prăbuşească în această ţară.
Acum, Dacia Spring are de înfruntat şi taxele adiţionale de import aplicate maşinilor electrice fabricare în China, în mărime de până la 38,1%, aplicate suplimentar celor 10% anterioare, deci care ajung acum la 48,1%.
Teoretic, dacă preţul în Franţa a crescut de la 15 la 18 mii euro după pierderea subvenţiilor, acum, după aplicarea taxelor de import, preţul va creşte cu siguranţă la mult peste 20-25 mii euro, ceea ce va face modelul şi mai necompetitiv în faţa multor altor modele construite în Europa, care sunt niţel mai mari şi promit preţuri mai mici, precum Citroen e-C3 sau Fiat Panda electric. Chiar şi Renault lansează modelul Renault 5, care va fi mai atrăgător.
Prin urmare, chiar dacă Dacia Spring a fost lansată de curând într-o nouă interpretare şi în mod normal ar fi avut câţiva ani buni de piaţă înainte, viitorul ei ar putea fi incert. Dar mai există şi o altă posibilitate — dacă Renault avea costuri de producţie atât de mici cu ea, încât chiar şi cu noile taxe şi lipsă de subvenţii să poată rămâne oricum în profit, aşa cum se indicat într-o analiză despre costurile şi profiturile BYD în Europa, atunci modelul ar putea rămâne viabil în continuare, doar că prin păstrarea modelului în gamă, Renault ar recunoaşte cumva că până acum a operat cu marje foarte mari la vânzarea acestui model.
E curios că vânzările totale de maşini electrice ale grupului Renault în Europa au scăzut cu doar 12.000 exemplare în primele 6 luni, în timp ce doar Dacia Spring a scăzut cu 16.000, asta însemnând că vânzările restul modelelor electrice ale grupului Renault, analizate ca un singur grup, au crescut de fapt în 2024. Cel mai mult a crescut Renault Twingo, inclusiv în mare parte datorită programului de leasing social pentru maşini electrice din Franţa. Apropo, Renault Twingo e fabrica în Slovenia, deci beneficiază depin de condiţiile de susţinere prin subvenţii în Franţa şi nu e supus taxelor de import.
1
2,359
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!