Xiaomi a dezvăluit prototipul SU7 Ultra, o maşină electrică de circuit, cu motoare ce însumează peste 1.500 CP şi pot atinge 27.200 rpm

22 Iulie 2024, 12:32
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez Xiaomi vrea să-şi facă intrarea oficială în segmentul maşinilor electrice cu performanţe de vârf absolut şi a dezvăluit prototipul SU7 Ultra, care e o versiune de peste 1.500 CP a sedanului SU7, lansat acum jumătate de an, care a devenit în scurt timp modelul chinezesc care a acaparat cea mai mare atenţie în momentul lansării, vânzându-şi în doar câteva zile întreaga capacitat de producţie pe un an înainte. Noul SU7 Ultra are statut de prototip, însă cu siguranţă îşi va găsi o reflecţie şi în producţie, unde ar putea avea eleroane mai mici şi ar mai putea renunţa la unele atribuite de circuit, ajungând să concureze pe piaţă cu modele precum Tesla Model S Plaid şi Lucid Air Sapphire.
Noul model electric chinezesc face uz de electromotorul de top, anunţat în momentul lansării, cu numele bizar de V8s. Deşi numele ne duce cu gândul la un propulsor cu combustie în formă de V şi cu 8 cilindri, de fapt e vorba de un electromotor electric care poate ajunge la tocmai 27.200 rpm, păstrându-şi în acelaşi timp eficienţa incredibilă. Rrandamentul acestui motor de a converti puterea electrică în putere mecanică e fenomenal, ajungând la 98,11%!
Chinezii au trebuit să gândească un nou aliaj de aluminiu, mai uşor, pentru ca acesta să reziste la turaţiile de 27.200 rpm. Noul electromotor e şi extraordinar de uşor, cântărind doar 42 kg la o putere de 425 kW pe care o dezvoltă, adică 578 CP!
De fapt, şeful Xiaomi a vorbit despre acest motor încă în momentul lansării lui SU7, în decembrie 2023 şi a menţionat de atunci că versiunea de top, care va îngloba acest motor, va fi pusă în producţie în 2025. Iar ceea ce vedem acum e o prefaţare a acelui viitor de model de producţie.
Foto: Versiunea standard a lui Xiaomi SU7

Noul Xiaomi SU7 e echipat cu 3 electromotoare, două V8s de 578 CP fiecare şi un V6s, care dezvoltă pe SU7 standard cam 374 CP, dar care să pare că a fost un pic ajustat aici, întrucât suma puterii e anunţată la 1.548 CP. Asta e mai mult decât puterea pe care o oferea până de curând Bugatti Chiron în ediţia sa standard!
Şi mai interesant a anunţul celor de la Xiaomi că noul SU7 Ultra va face uz de bateria Qilin 2.0 a celor de la CATL, despre pregătirea căreia scriam acum o lună. Spuneam atunci despre ea că bateria va fi una LFP, ce va putea fi încărcată de la 10 la 80% în doar 7 minute! Această baterie promitea să accepte puteri de încărcare de până la 6C, deci o cifră de până la 6 ori mai mare în kW, decât capacitatea de stocare exprimată în kWh.
Cei de la Xiaomi spun că pe noul lor model, bateria nu va accepta 6C, ci 5,2 C — ceea ce e oricum o putere uriaşă şi-i va permite o reîncărcare în maxim 12 minute. De asemenea, bateria poate furniza o putere de descărcare, şi deci de alimentare a electromotoarelor, de până la 1.330 kW. Chiar şi la doar 20% încărcare, ea mai poate livra 880 kW putere. Şi ea va funcţiona pe arhitectură de 897 volţi, deci practic 900 volţi, ca şi în cazul Lucid Air.
Cu asemenea performanţe tehnice, Xiaomi SU7 Ultra promite să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 1,97 secunde, iar peste 5,97 secunde din momentul pornirii să ajungă la 200 km/h. Peste 15 secunde de la pornire maşina poate avea deja 300 km/h.
Viteza maximă e limitată la 350 km/h, cea ce e absolut fascinant pentru un sedan chinezesc, echipat în esenţă cu o baterie LFP, despre care se spunea până de curând că ar fi alternativă mai ieftină pentru bateriile litiu-ion cu compoziţie obişnuită NMC. Acum, datorită evoluţiei imense pe care au făcut-o producătorii chinezi în direcţia bateriilor LFP, această nouă baterie e şi simţitor mai uşoară, aşa încât Xiaomi U7 Ultra nu mai cântăreşte 2,3-2,5 tone, ca şi concurenţii săi, ci sub 1.900 kg!
Iar toţi aceşti parametri îl fac pe producătorul chinez să anunţe că ţinteşte să marcheze un record pe Nurburgring, detronând rezultatele actuale ale lui Porsche Taycan Turbo la capitolul maşinilor electrice cu 4 uşi şi ale bolidului VW ID.R la capitolul general al oricăror maşini electrice.
0
1,705
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!