Construcţia podului de la Sagaidacul Nou din Moldova, sistat timp de 30 de ani, a ajuns acum la asfaltare şi va fi gata în termenul promis

2 August 2024, 09:05
Redacţia PiataAuto.md
În luna noiembrie a anului trecut, informam despre începerea lucrărilor la una din porţiunile de drum cele mai dificile şi ocolite timp de 30 de ani, pod care a rămas sistat toată această perioadă şi abia acum e dus la bun sfârşit. E vorba de podul de la Sagaidacul Nou de pe traseul M3 din Moldova, traseul care fusese conceput cândva pentru a deveni prima autostradă din Moldova, apoi prin 1993 lucrările s-au oprit la construcţia podurilor de la Sagaidacul Nou, iar ulterior, drumul oprea brusc în câmp la Porumbrei, puţin mai departe spre sud de la acest pod.
Drumul care oprea brusc în câmp primise o continuare temporară prin satele Porumbrei, Iurievca şi Gradişte, ieşind la trasul Hânceşti-Cimişlia în localitatea Valea Perjei. Iar la Sagaidacul Nou doar un pod, pentru unul din sensuri era funcţional, celălalt nefiind finalizat. Circulaţia a fost deviată pe un singur pod, cel care era destinat iniţiat direcţiei spre Chişinău, iar această situaţie „temporară” s-a perpetuat aproape 30 de ani, lucrările de aici fiind ocolite în permanenţă, pentru că podul rămas neterminat era o misiune dificilă şi nedorită.
Iniţial, s-a lucrat la porţiunea de 19 km dintre Porumbrei şi Cimişlia, pentru a continua drumul rămas în câmp. E drept că drumul continuă acum nu în regim de autostradă, ci pe o fâşie unică, cu două sensuri, dar construcţia lui are prevăzută posibilitatea de a construi o a doua fâşie alături şi trecerea lui în regim de autostradă. Această porţiune a fost finalizată şi deschisă circulaţiei în noiembrie 2022, schimbând semnificativ lucrurile.
Iar acum se apropie de final şi lucrările de finalizare a podului de la Sagaidacul Nou. Structura lui, grinzile, tablierul — toate sunt finalizate deja. Acum se munceşte la asfaltarea părţii carosabile a podului şi a drumurilor de acces la el.
În paralel, se consolidează sfertul de con de la baza podului, iar în următoarea etapă va fi aşternul un strat de uzură de asfalt şi pe cealaltă parte a podului.
Astfel, podul cu o lungime de 42,15 metri şi două deschideri a câte 21 metri fiecare, va deveni apoi operaţional pe toate 4 benzi, cu două poduri paralele. Bineînţeles, după asfaltare va mai urma montarea de balustrade şi indicatoare rutiere, aplicări de marcaj, pentru a avea la final podul inaugurat la nivel de siguranţă corect.
Conform contractului încheiat în 2023, noul pod şi întreg nodul rutier trebuie să fie gata în decembrie 2024. Şi judecând după faptul că acum are loc deja asfaltarea, podul va fi gata în termenul promis, ba chiar există şanse să fie finalizat înainte de termen.
0
6,080
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!