După ce a anunţat concedierea a 7.000 angajaţi, Continental ia în calcul separarea diviziei auto în prima restructurare de acest fel din 152 de ani

6 August 2024, 10:42
Redacţia PiataAuto.md
La începutul acestui an, renumita companie germană Continental, unul din cei mai mari şi importanţi furnizori auto din lume, anunţa că e nevoită să concedieze peste 7.000 de angajaţi din Europa, inclusiv ingineri, reducând totodată investiţiile în cercetare şi dezvoltare. Decizia de atunci era anunţată ca un efort de a alinia Continental la „schimbările complexe spre maşinile electrice şi componente digitalizate”. Şi se pare că acele decizii n-au adus schimbările dorite pentru Continental, or, acum compania anunţă că ia în calcul separarea sa în două entităţi aproape egale, pentru a scăpa de balastul pe care-l semnifică acum divizia sa auto.
Astfel, divizia auto a Continental ar urma să cuprindă serviciile şi produsele pe care Continental le livrează în rol de furnizor marilor fabrici auto, precum sisteme electronice, senzori, sisteme de frânare, etc. Cealaltă divizie, ContiTech, va rămâne responsabilă de producţia de anvelope şi componente din plastic. În prezent divizia auto generează circa 20,3 miliarde de euro încasări anuale, în timp ce ContiTech generează 20,8 miliarde, deci ambele divizii ar avea o dimensiune aproximativ echivalentă.
Separarea diviziei auto ar permite diviziei ContiTech să rămână profitabilă, fără a trasă în jos de divizia auto. De cealaltă parte, divizia auto ar putea fi tranzacţionată separat, eventual având noi investitori sau proprietari, fiind nevoită totodată să lupte separat cu propriile probleme pentru a rămâne profitabilă.
Continental a fost sub presiuni imense în acest an, ca şi mulţi alţi furnizori, de a reduce costurile pentru componentele pe care le livrează producătorilor auto. E un fenomen pe care mulţi furnizori îl reclamă drept unul fără precedent, în care producătorii vor să-şi salveze propriile marje de profit în timp ce sunt nevoiţi să reducă preţurile finale ale maşinilor şi forţează furnizorii să reducă sub orice limită raţională preţul componentelor lor, impunându-i pe aceştia fie să trişeze la calitatea furnizată, fie să lucrez în pierderi sau chiar să ajunge în faliment, cum a făcut-o furnizorul de scaune Recaro.
În cazul furnizorilor precum Continental, însă, aceştia mai au şi o problemă de schimbare rapidă a tehnologiilor necesare în lumea auto, pe care ei n-au îmbrăţişat-o atât de repede şi sunt nevoiţi să urmeze tendinţele, nu să fie ei cei care inovează. Maşinile electrice au schimbat abordarea a cum funcţionează componentele într-o maşină, cum sunt gestionate, cum comunică acestea între ele, iar componentele de tip vechi devin tot mai puţin relevante.
Pe lângă asta, numărul de modele cu combustie s-a redus substanţial la toţi producătorii, respectiv e nevoie de mai puţine variaţii de componente, de mai puţine dezvoltări noi, iar noile maşini electrice au nevoie de mai puţine asemenea componente. Şi apoi, unii producători tradiţionali, după ce tot încearcă să creeze maşini electrice noi, dar se lovesc constant de eşecuri de soft, precum VW, ajung în final să contracteze platforme şi softuri de la alte companii, precum Audi de la SAIC în China şi VW de la Rivian, iar folosirea acestor platforme face imediat ca furnizorii vechi să rămână fără comenzi.
Continental spune că noua divizie ar urma să aibă iniţial un acţionariat similar cu compania mamă, astfel încât proprietarii actualei companii să-şi păstreze proporţia de acţiuni în noua entitate. Ulterior, însă, aceştia vor putea decide să vândă acţiuni, fie în tranzacţii mari la pachet, fie în listări libere la bursă.
O asemenea înjumătăţire a companiei, însă, va fi prima din istoria de 152 de ani a companiei Continental şi dă un semnal clar despre impactul imens pe care-l suferă compania în contextul schimbărilor majore din industria auto. Această mişcare mai semnifică şi faptul că acţionarii Continental şi-au pierdut încrederea certă pentru viabilitatea diviziei de furnizor auto şi vor să minimizeze daunele pe care le-ar putea aduce pierderile acestei divizii pentru întreaga companie. De asemenea, mişcarea ar putea servi şi ca o pârghie de negocieri cu producătorii auto care tot presează compania să-şi reduce preţurile, indicând că o asemenea practică ar putea duce la falimentul acelei divizii, iar producătorii clasici încă mai depind de foarte multe componente unice pe care le primesc de la Continental, mai ales la modelele cu combustie.
Continental nu menţionează dacă această separare a companiei în două va însemna noi concedieri, dar aparent cei 200.000 angajaţi la nivel global ai companiei vor fi şi ei divizaţi aproximativ egal între cele două entităţi nou create. În iunie, Continental a anunţat că a semnat un acord direct cu compania Rheinmetall din domeniul apărării, pentru ca angajaţii concediaţi de la Continental să poată merge direct la Rheinmetall pentru a munci în fabricile acestei companii la producţia de armament, vehicule militare şi tehnologii de apărare.
0
24,497
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!