Hyundai a decis în sfârşit să pună în producţia de serie superbul prototip N Vision 74, inspirat dintr-o maşină creată de Giugiaro în 1974 pentru sud coreeni

29 August 2024, 12:17
Ilie Toma
Acum doi ani, în vara anului 2022, Hyundai a dezvăluit unul din cele mai frumoase automobile create în timpurile noastre — N Vision 74. Era o maşină cu statut de prototip, însă, fără o promisiune de a ajunge în producţie, însă formele ei erau inspirate dintr-o maşină creată de Giugiaro pentru coreeni în 1974, iar reacţia publicului a fost atât de copleşitoare, încât toţi fanii aşteptau ziua când Hyundai va confirma şi producţia de serie a acestui model. Până acum, timp de doi ani, Hyundai a tot ezitat să o facă, spunând că nu există o decizie favorabilă atunci când era întrebat. Acum, însă, marele moment a venit, iar coreenii au confirmat că vor plasa în producţia de serie superbul prototip N Vision 74.
Confirmarea a venit curând odată cu anunţarea planurilor celor de la Hyundai pentru următorii 5 ani, până spre anul 2030. Spre deosebire de mulţi alţi producătorii, care îşi reduc ambiţiile în direcţia maşinilor electrice, îşi reestimează planurile sau anulează cu totul modele, platforme şi fabrici de baterii, Hyundai e la fel de determinat să lanseze în continuare multe modele electrice, cu inginerie avansată şi să profite de poziţia de lider pe care şi-o câştigă între timp, până se vor trezi din nou şi ceilalţi producători care ezită acum.
N Vision 74 va avea un alt nume atunci când va fi lansat ca un model de serie, dar Hyundai l-a inclus în lista celor 21 de modele cu propulsie electrică, pe care le va lansa în următorii ani şi l-a clasifica drept model de performanţă, atribuit diviziei N, la fel ca şi actualul Ioniq 5 N, care spulberă aproape toate supercar-urile şi hypercar-urile şi poate face drift-uri lungi pe circuite.
Foto: Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai nu anunţă o dată exactă a lansării şi nu specifică acum parametrii de putere ai viitoarei maşini, dar nici nu anulează ideea iniţială a sistemului de propulsie, cu care a debutat prototipul.
Atunci, în 2022, N Vision 74 era o maşină electrică, dar cu un rezervor de hidrogen adiţional. Maşina avea două motoare de 235 kW fiecare, deci 470 kW sau 639 CP în total, iar ele erau alimentate dintr-o baterie de 62 kWh. Pe lângă asta, însă, maşina mai avea şi o instalaţie de pile de combustie de 85 kW şi două rezervoare de 2,1 kg de hidrogen în total, iar astfel maşina şi-ar putea produce între timp electricitatea pentru a avea un plus de autonomie.
În producţia de serie, însă, date fiind problemele actuale cu infrastructura staţiilor de hidrogen, o asemenea formulă va fi cel mai probabil înlocuită cu un sistem de propulsie pur electric. Mai ales că, cei 2,1 kg de hidrogen ar furniza maxim încă 40 kWh de electricitate, pentru care e nevoie de toată greutatea adiţională a unei instalaţii cu pile de combustie şi a rezervoarelor de hidrogen, fapt care ar putea fi teoretic egalat de o baterie mai densă energetic şi mai mare, care să stocheze din start toată cantitatea necesară de energie.
Desigur, cel mai simplu lucru ar fi ca noul model să preia sistemul de propulsie de la Ioniq 5 N şi asta n-ar fi deloc un lucru rău, dată fiind performanţa acestuia şi cât de îndrăgit a devenit acest sistem printre fani. Acest sistem livrează 650 CP de putere maximă, deci e foarte aproape de ce şi-au dorit iniţial sud-coreenii pentru N Vision 74.
Dar cel mai frumos în toată ecuaţia asta e că, dacă designerii Hyundai vor păstra aceeaşi siluetă şi aceleaşi forme pentru acest model ca şi cele de pe prototip, vom avea în rezultat probabil unul din cele mai dorite model electrice din câte există azi în lume, un model care îi va fac până şi pe cei mai sceptici să se oprească din mişcare pentru a-l admira, şi să se intereseze de el. În timpurile noastre, avem mare nevoie de maşini cu un asemenea design!
4
28,567
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!