Şeful Pagani spune că va produce în continuare motoare V12 fără electrificare, pentru că nimeni nu vrea maşini hibride de performanţă

29 August 2024, 10:52
Redacţia PiataAuto.md
Horatio Pagani, şeful companiei italiene care-i poartă numele şi care produce hypercar-uri superbe, a făcut recent câteva declaraţi curajoase şi surprinzătoare pentru presă, menţionând că propria sa companie va continua să rămână adeptă a maşinilor cu motoare V12 fără vreo electrificare şi spunând că „nimeni nu-şi doreşte, de fapt, maşini hibride de performanţă”.
Modelele Pagani folosesc de mult timp o versiune adaptată a motorului V12 de Mercedes-AMG, folosit cândva pe modelele cu indicele 65 în gama producătorului german. Acum divizia AMG practic nu mai foloseşte acest motor, doar câteva versiuni Maybach îl mai utilizează într-o formă relaxată, prin urmare presa estima că şi Pagani va renunţa în curând la el, mai ales că aproape toţi producătorii din lume au început a combina motoarele cu combustie cu electromotoare, în sisteme de propulsie hibridă.
Au făcut-o şi cei de la Lamborghini, ba chiar şi cei de la Koenigsegg, deşi suedezii mai păstrează modele puritane, fără electromotoare, care marchează recorduri de performanţă. Horatio Pagani, însă, spune că nu vrea să urmeze această cale, iar concluzia sa nu e o doar o reticenţă, ci vine din experienţa de a dezvolta împreună cu Mercedes-AMG sistemul de propulsie hibridă al acestora, care urma să fie folosit şi la succesorul lui Huayra.
Într-un final, văzând cât de complex a ajuns sistemul de propulsie la final şi cât de multă greutate a adăugat sistemul hibrid maşinii, Pagani şi-a zis că asta ar ruina pur şi simplu toată senzaţia puritană de condus pe care o au în prezent maşinile sale. Şi a decis că Pagani nu va îngloba un asemenea sistem.
Aşa a apărut ulterior Pagani Utopia, maşina cu un motor V12 twin turbo, de 6,0 litri, care scoate 852 CP şi care poate fi cuplată cu o cutie manuală, dar care nu are niciun electromotor în propulsie şi nicio baterie grea pentru acestea. Maşina a ajuns acum şi în producţie, iar Horatio Pagani spune că între timp a tot ascultat păreri de la cumpărătorii săi, care-i zic că nu au niciun motiv să vrea hypercar-uri Pagani hibride.
„În realitate, nimeni nu vrea maşini hibride de performanţă” le-a zis acesta celor de la the Drive. „Eu am modele hibride de performanţă în propria mea colecţie, dar când vreau un episod cu adevărat plăcut de condus, întotdeauna voi alege un model puritan — un Porsche Carrera GT, sau un 911R. În aceleaşi noţiuni gândesc şi clienţii noştri — hibridul sună bine pe hârtie, dar în realitate are toate problemele posibile ale maşinilor electrice şi ale celor cu combustie, concentrate la un loc.”
Horatio Pagani spune că a făcut şi proiectările digitale ale unui Pagani echipat cu un sistem hibrid similar celor de la Mercedes-AMG şi cu toate eforturile de a-i reduce greutatea, maşina ieşea cu minim 400-500 kg mai grea decât e acum, iar asta e o catastrofă. A încercat să convingă şi câţiva clienţi, dacă ar cumpăra aşa ceva, dar toţi îi spun în şoaptă că nu vor, şi ar prefera să cumpere adevăratele sale capodopere, pure şi atemporale. E şi o chestie de devalorizare la mijloc — o maşină cu motor cu combustie, fără electromotoare şi baterii, îşi va menţine valoarea în timp mult mai bine, ba chiar va deveni mai scumpă în cazul unui Pagani, în timp ce una hibridă nu e văzută neapărat ca o investiţie într-o valoare mai mare pe viitor.
Şi ca să nu fie luat drept un dinozaur al lumii auto, Horatio spune că la un moment dat a fost chiar deschis ideii de a produce un prim model electric Pagani şi a început a lucra cu Lucid Motors, companie pe car el o consideră cea mai avansată inginereşte. Dar şi în acest caz interesul cumpărătorilor avuţi a trecut repede, până că maşina să ajungă realitate, iar cei de la Pagani au înţeles că pentru ei ar fi o investiţie neînţeleaptă, că acel segment de vârf absolut de cumpărători vor, aşa cum spunea şi Mate Rimac de la Rimac, senzaţia unei maşini atemporale, analogice, ca un ceas scump. Atunci când ceasul e mecanic, el poate costa şi sute de mii de euro, dar niciodată nimeni nu va plăti asemenea bani pe un ceas smart, oricât de bun, eficient şi multifuncţional ar fi el. Analogul e noul lux şi în lumea auto.
4
23,007
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!