Vânzările lui Porsche Taycan au scăzut şi mai drastic decât modelele electrice de la Mercedes

14 Octombrie 2024, 09:56
Redacţia PiataAuto.md
Acum două zile, publicam un articol în care menţionam că vânzările modelelor electrice Mercedes sunt în cădere liberă, maca germană ajungând să vândă doar jumătate din cifrele şi la nici 10% din ce vinde Tesla. Ei bine, se pare că la modelele electrice Porsche lucrurile stau şi mai drastic, cu un Taycan care-şi justifică cifrele slabe pe seama facelift-ului, de mai mult de jumătate de an încoace, şi cu un Macan EV despre care se tot spune că n-a intrat încă în forţă.
Dar, vorbind în cifre, vânzările lui Taycan au fost pur şi simplu catastrofale în acest an, cuantificând 14.042 de automobile la nivel global în primele 9 luni, cu toate variaţiile sale de caroserie luate la un loc. Asta înseamnă o medie de doar 1.560 automobile pe lună, la nivel global.
Cifra de 14 mii înseamnă o scădere cu 50% a rezultatelor înregistrate în perioada similară a anului trecut. Explicaţia celor de la Porsche e pusă mai ales pe seama facelift-ului în cazul lui Taycan.
Macan EV abia a ajuns la primii clienţi la sfârşitul lunii septembrie, menţionează cei de la Porsche, prin urmare cifrele sale sunt deocamdată la nivelul unor unităţi, care nu schimbă prea mult tabloul vânzărilor de maşini electrice la Porsche. Dar marca germană spune că are încredere mare în succesul lui Macan EV, iar aşteptarea lungă, prelungită de amânări repetate, a acestui model va bucura în final cumpărătorii.
Odată cu lansarea lui Macan EV, însă, modelul Macan cu combustie, pe care Porsche a decis să-l mai păstreze în producţie, pare deja un produs răsuflat dintr-o generaţie precedentă, aşa că şi vânzările acestui au scăzut cu 20%, ajungând la 55.000 unităţi. Însă vânzările totale Porsche în 9 luni au fost de 226.026 automobile, cea ce face ca cele 55 mii exemplare ce-i revin lui Maca să însemne aproape un sfert din vânzări, la care e imposibil de renunţat acum printr-o eventuală pensionare a lui Macan cu combustie.
Partea interesantă e că modele cu combustie la Porsche au mai mult succes. Familia de modele Porsche 911 şi-a crescut vânzările cu 2% la nivel global, ajungând la 39.744 maşini livrate în 9 luni, iar Cayenne a salvat din nou marca, înregistrând 77.686 exemplare vândute, într-o creştere cu 21% faţă de anul trecut.
La fel ca şi la alte mărci germane, piaţa Chinei a adus scăderi drastice, de -29%, însă în Europa cei de la Porsche şi-au crescut vânzările, cu 1% la nivelul Europei cu excepţia Germaniei şi cu 8% pe piaţa Germaniei.
Vorbind de vânzările totale Porsche din 9 luni ale lui 2024, acestea au scăzut cu 7% sau cu aproap 16.700 maşini, scădere care e aproape egală cu cea a lui Taycan, dar care mai cumulează şi scăderile lui Macan şi creşterea lui Cayenne.
Spre deosebire de Mercedes, însă, care a tot ales să pună inginerie mediocră pe modelele sale electrice, Taycan s-a lansat ca unul modelele electrice cele mai avansate în inginerie. Doar că asta s-a întâmplat mai mulţi ani în urmă, iar de atunci evoluţiile au fost mai minore şi au apărut şi multe alte maşini în lume care i-au anulat avansul ingineresc. Iar noul Macan EV a venit cu inginerie simplificată faţă de Taycan, deşi e un model mai nou.
1
971
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!