Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Prima pagină  »  Teste drive  »  BMW Seria 5 Gran Turismo
19 NOIEMBRIE 2009
16,575
BMW Seria 5 Gran Turismo
De Ilie Toma
3


Imaginatia creatorilor de automobile evolueaza intr-o continua perpetuare de noi forme si idei, nascand, o data la cateva sute de noi modele, adevarate capodopere, menite sa schimbe cursul istoriei, sa creeze noi tipuri de automobile si sa schimbe preferintele pasionatilor de automobile. Ceea ce initial pare o zvacnire a creionului de geniu atinge ulterior coarda umanitatii, determinand pasiuni si ovatii...
Sunt cuvinte mari, poate. Insa automobilul pe care il testam astazi le merita din plin. Acum mai bine de un an, BMW anunta ca va lansa o versiune gran turismo bazata pe Seria 7, neoferind insa prea multe detalii. Cam in acelasi timp si Porsche sa grabea sa anunte Panamera, un concurent direct pentru Seria 5 Gran Turismo. Ulterior, au urmat anunturi similare si din partea altor producatori premium si se pare ca febra Gran Turismelor a cuprins lumea auto. Porsche, desi nu are experienta in productia sedanelor cu 4 patru usi, s-a grabit sa iasa primul pe piata. BMW a ales sa o faca mai incet, dar sigur...



Cum spuneam, o data la cateva sute de modele lansate in lumea automobilelor, exista cate un model care iese in evidenta prin intreaga sa esenta. Prin fiecare atom al metalului ce-l compune se simte pasiunea cu care a fost creat, geniul ingineresc si apiratia de a crea un automobil perfect. Iar Seria 5 Gran Turismo este anume acel model care te copleseste, amintindu-ti inca o data, ca atunci cand oamenii care-si dedica o viata unei cauze isi focaliteaza efortul si inteligenta intr-o creatie perfecta, produsul rezultant nu poate fi decat perfect.

Designerii BMW par sa fi sculptat argila primului prototip al lui Seria 5 GT pana cand au gasit unghiurile perfecte, fluide, care sa contureze puterea, confortul si identitatea marcii bavareze, dar si sa scalde reflectiile luminii intr-o baie a miscarii continue...

Inspiratie...


Forme si detalii

Un aristocrat este arareori agresiv, insa BMW reuseste sa isi faca simta inalta clasa, pastrand in acelasi timp caracterul rebel. Seria 5 Gran Turismo demonstreaza paradoxul pe care doar BMW l-a reusit pana acum: sa imbini pe acelasi automobil formele agresive cu eleganta, iar suma lor sa creeze armonie. Grila frontala, conturata de prizele agresive de aer continua prin faruri discret conturate. Profilarea puternica a capotei, semn al prezentei puterii generoase de sub ea, continua printr-o linie fluida a plafonului, in traditia pasiunii specifice coupe-urilor. Felinarele contin LED-uri masive de ultima generatie, redandu-i partii din spate a lui Seria 5 Gran Turismo un aspect inconfundabil. Pana si manerele usilor dispun de o suprafata interioara iluminata, ghidandu-ti actiunile atunci cand iti doresti sa urci din nou la bordul confortului. Si, desigur, pe usa portbagajului troneaza literele GT, atat de ravnite, in mod repetat in decursul istoriei, de producatorii din intreaga lume.

BMW Seria 5 Gran Turismo fascineaza prin fiecare detaliu.


Confort la bord

Un GT, sau un Gran Turismo este prin esenta un automobil de calatorii lungi si placute, un automobil pentru care a oferi confort fara compromis inseamna identitate. Un Gran Turismo are doar patru locuri insa – asta il evidentiaza din multimea de alte automobile, si opereaza dupa principiul “mai putine locuri, insa cu cel mai inalt nivel de confort”. Pentru a crea Seria 5 Gran Turismo, inginerii BMW au luat la baza Seria 7, cu un ampatament de peste 3 metri. Au regandit formele caroseriei, dar mai ales au regandit spatiul interor, au reconsiderat si reactiile suspensiei si nu ma voi sfii sa spun ca noul Seria 5 GT este de departe cel mai placut si mai confortabil automobil in condus din gama BMW. Chiar mai placut decat Seria 7, desi este inrudit cu aceasta. Seria 7 iti face cu ochiul din pozitia boss-ului, cea a banchetei din spate, in timp ce sa ai un Seria 5 Gran Turismo si sa nu il conduci este pacat.



Masina leviaza deasupra asfaltului, neexistand nici o vibratie in interior, insa existand intotdeauna senzatia de contact cu drumul. E suficient sa te joci ca un strengar cu pedala acceleratiei, ca sa intelegi ca Seria 5 Gran Turismo este inainte de toate un BMW. Cu multa sportivitate livrata in dotare standard. Iar spatiul interior incredibil de generos, atat pentru cei din fata, cat si pentru pasagerii din spate, este un garant al comoditatii calatoriilor de lunga durata si lunga savoare.



BMW Seria 5 Gran Turismo nu are insa scaune. Nici in fata, nici in spate. In locul lor au fost instalate fotolii regale, cu o profilare atat de reusita, incat timpul petrecut la bordul lui Seria 5 GT va constitui de cele mai multe ori cea mai placuta parte a zilei. Reglaje si ajustari exista cam pentru fiecare grup de muschi ai corpului, prin urmare nu ai cum sa nu iti gasesti pozitia ideala.

Sistemul media al automobilului merita mentiuni aparte. Cu un monitor de dimensiuni ce aduce a home-cinema, el ramane in acelasi timp intuitiv si placut in utilizare. Sunet, imagine – toate sunt gandite pentru a fi sinonime cu excelentul.

Atentie, detaliu, confort, stil - cuvinte definitorii pentru interiorul lui BMW Seria 5 GT.


Motor si putere

Masina pe care o conducem este cea mai “putin puternica” dintre versiunile Seriei 5 Gran Turismo. Insa, pentru BMW, de cele mai multe ori, cea mai putin puternica versiune inseamna coplesitor de capabila. Este si cazul nostru. Avem un motor de 3.0 litri diesel, turboaspirat, sub capota. Este, desigur, un motor in 6 cilindri, si in mod sigur, acestia sunt amplasati in linie – pentru ca BMW nu recunoaste amplasamentul cilindrilor in forma de V decat pentru motoarele de 8 sau 10 cilindri. Si au un motiv serios sa o faca: bavarezii si-au inceput cariera prin productia de motoare de 6 cilindri in linie, si cine daca nu ei detin cea mai vasta experienta in acest tip de motoare? Unde mai pui ca motoarele de 6 cilindri in linie sunt considerate a fi in general cele mai echilibrate din punct de vedere al ciclului de functionare al cilindrilor...



Prin urmare, motorul de 3.0 litri diesel este o optiune spre care puteti tinde cu tot curajul. O inginerie perfecta, un cuplu imens si o putere mai mult decat suficienta, sunt ingredientele care fac din reteta Seria 5 Gran Turismo un automobil atat de placut in condus. Aveti 540 Nm livrati de motor, si o putere de 245 CP! Iar cuplul maxim este disponibil inca de la 1750 rpm!

In oricine dintre noi, barbatii, se ascunde baiatul copil, dornic si pasionat de masini si tehnica, dornic de viteza, dornic sa invinga. Din fericire, BMW Seria 5 GT trezeste acel copil din tine, permitandu-i sa dozeze generos pedala acceleratorului pentru fericirea inteleasa doar de cel de la volan...

Nu conteaza daca rulati pe un traseu intins, sau urcati un deal, cuplul imens va asigura reactii imediate in acceleratii. Iar accelerarile impresionante sunt asigurare si de o cutie de viteze automata, care dispune de tocmai 8 trepte, si cu care Seria 5 Gran Turismo ajunge de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde!



Noile modele BMW vin in standard si cu setul de optiuni BMW Efficient Dynamics, toate menite sa asigure un consum record de combustibil. Confort, performanta, identitate – toate incanta, insa, inmomentul in care afli consumul, chiar iti este greu sa il crezi: pentru calatoriile de traseu BMW Seria 5 Gran Turismo 530d are nevoie de doar... 5.6 litri/100 km de combustibil! Si automobilul dispune de un rezervor de 70 litri, ceea ce inseamna ca in calatoriile lungi va veti aminti sa treceti pe la statiile de alimentare cam o data la peste 1000 km... Nu cred ca mai poate spune cineva astazi ca BMW-urile sunt masini care consuma mult, dimpotriva, bavarezii au demonstrat ca pot da semnificatii impresionante cuvantului ”eficienta”... Chiar si la nivelul de 6.5 litri la 100 km/h, cat consuma Seria 5GT in regim mixt, un rezervor tot va ajunge pentru mai mult de o mie de kilometri.

Si daca tot e sa ne referim la placerea si comoditatea calatoriilor lungi, trebuie sa mentionam si sistemul de dubla deschidere a usii portbagajului. Puteti astfel incarca obiecte de mici dimensiuni mult mai simplu, iar in momentele in care aveti nevoie de mai mult, deschideti usa portbagajului cu tot cu luneta.



Sa critici perfectiunea?

Ma apropii de sfarsitul relatarii acestui test drive si sesizez ca nu am adus nici o critica noului model de a BMW. Si stiu ca am putea avea remarci din partea unor cititori, precum ca spunem multe de bine la unele teste, si mai putin de rele. Insa e atat de aberant sa cauti critici acolo unde ele nu exista, doar pentru a bifa la capitolul imaginar de “minusuri”. E ca si cum ai cauta cusur in Hamlet-ul lui Shakespeare, sau in Luceafarul lui Eminescu, dandu-te drept critic obiectiv...

BMW Seria 5 Gran Turismo este, de la primul pana la ultimul vers, o poezie de geniu, un automobil care va face istorie in pasiunile noastre, si pe care, orice posesor va fi fericit sa-l descopere in fiecare zi – de la primul pana la ultimul vers...



Gran Turismo in obiectivul maestrilor

Automobilul nu mai este demult doar un obiect menit sa te duca din punctul A in punctul B...



Date tehnice



Importator Oficial BMW Group in Republica Moldova:
"AUTO SPACE" SRL
Showroom BMW: str. Bucuriei, 18a, Chisinau
Telefon: ( 373 22) 22-33-99
GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!