Prima pagină  »  Teste drive  »  Mercedes-Benz Vito
22 IUNIE 2009
19,154
Mercedes-Benz Vito
De Ilie Toma
2
Toti copiii, atunci cand sunt pusi sa deseneze masina visurilor lor, deseneaza coupe-uri, supercar-uri, si mai putin utilitare sau minivan-uri... Si asta se intampla pentru ca exista in jurul nostru o categorie de automobile care comunica strict cu publicul tinta, lasandu-i pe ceilalti aproape neinformati despre identitatea si capacitatile lor. Iar utilitarele sunt cu siguranta astfel de automobile, care devin apreciate de profesionistii carora le sunt destinate, insa ii lasa absolut indiferenti pe ceilalti.



Partea cea mai fascinanta este ca toate au fost gandite anume in acest mod. Daca supercar-urile, sau coupe-urile cu linii frumoase, vand vise, placeri si aspect placut, utilitarele vand fapte, caracteristici bine definite si ratiune de cost.

Traditie si reputatie

In lumea profesionistilor, reputatia are un rol major in edificarea succesului, iar reputatia,la randul ei, se bazeaza pe servicii sau produse calitative, coerenta si corectitudine in timp. Mercedes-Benz a reusit cu siguranta sa-si castige o reputatie impecabila in segmentul automobilelor comerciale, producand unele din cele mai durabile, calitative si capabile automobile. Fie ca ne referim la camioanele de mare tonaj, pe nume Actros, sau la camionetele Sprinter, aceste vehicule sunt concepute si construite pentru a rezista unui ritm ultra-intens de exploatare, uneori chiar non-stop – pentru ca, atunci cand e vorba de profesionisti, timpul valoreaza cel mai mult. Cati dintre noi au vazut vreodata un Sprinter cu 900 000 sau chiar peste 1 milion de kilometri parcursi? Cati au vazut vreun Actros cu 3-4 milioane de kilometri stagiu? Cred ca suficient de multi, si mai mult ca atat, acele automobile pareau inca a fi dispuse sa reziste mult timp noilor provocari in exploatare...



In categoria vehiculelor comerciale usoare Mercedes-Benz, cel care da startul este Vito. Robust, rezistent si confortabil, anume astfel incearca sa se impuna acest model, iar noi avem astazi la test varianta destinata transportului de pasageri, echipata cu 8 locuri.

Poftim la bord!

Desi este un Mercedes-Benz, trebuie sa spun ca senzatiile de manevrare a lui Vito sunt total diferite fata de oricare autoturism din gama. Cei obisnuiti cu facilitatile unui sedan de lux vor avea surpriza sa descopere ca Vito iti ofera comenzi ceva mai brute, fara mult ajutor. Pedala ambreiajului, spre exemplu, este pozitionata aproape orizontal, iar apasarile au loc prin miscari ale piciorului pe verticala. Daca mai luam in consideratie si cursa relativ scurta a acesteia, atunci o pornire lina cu Vito devine o provocare. O provocare de profesionist, evident.



Motorul turbodiesel de sub capota are si el un comportament ceva mai diferit. Nu accelereaza foarte rapid, insa ofera un cuplu mare pe o planja mai mare de turarii mai exact intre 1600 rpm si 2600 rpm, ceea ce, atunci cand sarcina automobilului este mare, este de un real ajutor. Valoarea maxima a cuplului in acest interval atinge 290 Nm, in timp ce puterea maxima dezvoltata de motor se situeaza la 116 cai-putere.

Pozitia de condus a soferului este foarte reusita, iar acest atribut este unul esential pentru starea de oboseala a celui de la volan, mai ales intr-un automobil comercial. Reglajele scaunului permit gasirea pozitiei confortabile, astfel incat condusul sa se desfasoare relaxat si placut. Totusi, din cauza acelorasi pedale, care trebuiesc actionate prin miscari aproape verticale, veti constata ca Va este mai comod sa stati ceva mai aproape de volan, astfel incat picioarele sa aiba acces usor la pedale.



Un vehicul comercial trebuie sa fie si usor manevrabil in spatii restranse, iar Vito dispune de doua elemente esentiale, pentru ca acest lucru sa se realizeze cu succes: in primul rand, e vorba de oglinzi masive, care Va permit sa cuprindeti un unghi mare vizibilitate, iar in al doilea rand, rotile fata au o cursa mai mare de virare, in comparatie cu cea a unui autoturism, astfel incat diametrul de bracaj a fost pastrat in limite modeste, mai exact la 11.8 metri, desi Vito testat de noi are un ampatament de 3200 mm!

La viteze mai mari de traseu, forma aerodinamica a partii frontale aduce o contributie majora in reducerea zgomoturilor exterioare, in interiorul lui Vito atmosfera ramanand silentioasa si confortabila. Si suspensia este setata pentru a nu permite zgomotului rularii rotilor sa rezoneze in habitaclu, iar aici Vito isi face simtita cum nu se poate mai bine apartenenta in gama Mercedes-Benz. Aceeasi suspensie il face pe Vito manevrabil in viraje, si capabil sa absorbe reusit denivelarile de asfalt. Totusi, vorbim de o manevrabilitate intre vehicule comerciale, nu Va asteptati la reactii sport in viraje stranse – Vito are totusi un centru de greutate mai ridicat.



In interior, 8 oameni se pot simti confortabil chiar si in calatorii lungi. Scaunele cu spatarul inalt garanteaza posibilitatea unei pozitii relaxante, insa randul doi si trei nu dispun de prea multe reglaje de pozitie. Cel mai confortabil se vor simti soferul si pasagerul de langa el, care isi pot regla scaunele pe inaltime, inclinatie a spatarului sau si-l pot culisa inainte si inapoi pe o distanta generoasa.

Sistemul de climatizare va fi cel care va aduce insa o contributie majora in confortul general al pasagerilor, prin asigurarea eficienta a unei temperaturi dorite. Aici se simte ca avem de-a face cu un automobil comercial, in sensul bun al cuvantului. Puterea de racire a sistemului de climatizare este net superioara unui sedan, iar Vito obtine foarte rapid racoarea de interior.



Pentru un vehicul comercial extrem de important este si consumul. Fiecare minut de functionare a vehiculului inseamna proces de lucru, iar costurile trebuiesc pastrate in limita rationalului. La o greutate proprie de 2 tone, Vito reuseste sa consume doar 10.5 litri de motorina in regim urban, si asta gratie sistemului de injectie piezoelectric, dar si comenzilor electronice cu Common Rail ale acesteia. Prin urmare, Mercedes-Benz nu uita sa implementeze ultimele tehnologii nici pe gama de autovehicule comerciale, iar cei care vor exploata un Vito in regim cotidian vor resimti beneficiile tehnologiilor de ultima ora. In regim extra-urban, Vito consuma doar 6.7 litri de combustibil! Cu un rezervor de 75 litri, puteti calatori peste 1000 de kilometri fara a realimenta!

Pentru profesionisti de succes

Si totusi, Vito nu este de departe cel mai accesibil vehicul comercial de dimensiunile sale. Capacitatile sale, calitatea cu care este asamblat, atentia la detalii, confortul oferit – toate fac insa diferenta, astfel incat cei care vor achizitiona un Vito vor obtine beneficii majore in procesul de exploatare indelungata a automobilului. “Nu sunt atat de bogat incat sa-mi permit sa cumpar ceva necalitativ” – asta se poate transpune si in cazul lui Vito raportat la concurenti – un cost mai mare pentru achizitie al lui Vito este rascumparat in timp prin lipsa problemelor tehnice, printr-un termen de exploatare de 5-6 ori mai mare decat al concurentilor, dar si prin lipsa reparatiilor pentru mult timp inainte.



Fisa tehnica:




Distribuitor General Autorizat Mercedes-Benz in Republica Moldova:
"GRAND PREMIUM" SRL
Showroom Mercedes-Benz: str. Varnita, 8, Chisinau
Telefon: 407-188
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!