Prima pagină  »  Teste drive  »  Mitsubishi Colt
10 NOIEMBRIE 2009
10,900
Mitsubishi Colt
De Ilie Toma
1
Dupa mai multe teste drive cu masini de lux, din ultima perioada, mi se facuse dor si de o masina bugetara, nepretentioasa, onesta si bucuroasa sa-si faca zi de zi treaba. Noul Mitsubishi Colt se potriveste cat se poate de bine acestei descrieri, prin urmare, el a fost modelul ales.



Noul Colt. Proiectii de Lancer X.

Desi vorbim de “noul” Colt, de fapt este vorba de un facelift aplicat aceleiasi generatii. Acest facelift a avut insa implicatii majore la partea de design, modificari pe care le putem observa de obicei la schimbarea generatiilor. In primul rand, Colt a primit acum o “fata de Lancer X”. Dupa succesul inregistrat de Lancer X pe pietele europene, in special cele sud-est europene, fata agresiva a lui Lancer X a inceput sa-si gaseasca reflectii si pe alte modele din gama. Colt a fost cel care a preluat-o si in clasa mica, iar recent anuntatul crossover Game Changer al celor de la Mitsubishi duce si mai departe aceste linii de design, transformandu-le intr-o identitate a marcii Mitsubishi.



Daca Lancer X arata de nota 10, incepand de la partea frontala pana la cea spate, atunci Mitsubishi Colt poate parea foarte contradictoriu cu noul look. Depinde in mare parte de caracterul pe care il aveti: daca sunteti un non-conformist, un rebel poate, cu un spirit original, atunci Colt s-ar putea sa se potriveasca perfect cu felul Dvs. de a fi. Daca insa sunteti un puritan, care puneti accent pe armonia de design in stil clasic, s-ar putea ca noul Colt sa va para cel putin disproportionat in formele detaliilor.

Dar, cred ca pana la urma, noul look ii va aduce un plus de puncte lui Colt, prin asimilarea unei identitati ceva mai agresive, cu mai multa pofta de senzatii tari.



Interior

La pretul la care putem achizitiona un Colt este nefiresc sa ne asteptam la materiale de lux in interior. Colt este in primul rand o masina buna, pentru cei fara mari pretentii la detalii auxiliare. Iar interiorul sau reflecta in totalitate aceasta tendinta. Ca si forme, interiorul lui Mitsubishi Colt a mai obtinut un plus de ergonomie si calitate. Noi am testat o versiune destul de bine echipata, cu volan captusit cu piele si cusaturi ale scaunelor cu fir contrastant, in stilul masinilor englezesti de rasa. Volanul este aproape identic cu cel de pe Lancer X, deci, cei care ar vrea senzatii de Lancer X la bani mai putini au acum un motiv in plus sa aleaga Colt.



Indicatoarele de bord sunt usor de citit, sistemul audio este de asemenea unul bun. Mai putin bucura vizual consola centrala, acolo fiind, de facto, prezente doar suporturile pentru pahare si o priza la 12 V, intr-un loc nemeritat de central.

Pe bancheta din spate exista spatiu mai mult in raport cu concurentii directi ai lui Colt, insa aceasta clasa de automobile nu va oferi niciodata confort veritabil in calatorii de mii de kilometri. Totusi, daca porniti cu familia sau prietenii undeva pe distante medii, toti isi vor gasi spatiul si pozitia potrivita.



Motor si transmisie

Modelul testat de noi este echipat cu un motor pe benzina, de 1.3 litri, care produce 95 CP. Propulsorul este cuplat la randul sau la o cutie de viteze automatizata cu 6 trepte. Zic automatizata, pentru ca nu e una automata adevarata, ci este una manuala, dar actionata automatizat de automobil. De obicei se merge pe aceasta varianta de transmisie atunci cand se vrea sa se economiseasca la costuri de productie, si implicit la pretul final al masinii. Acest gen de transmisii are insa si o mare problema la modul in care se face schimbarea treptelor, fiind aproape imposibila evitarea socurilor in acele momente.



Si Colt nu este, din pacate, o exceptie. Daca fratele sau mai mare, Lancer X, echipat cu o transmisie CVT variaza raportul de transmisie in mod continuu si insesizabil, Mitsubishi Colt ofera sacadari de putere de fiecare data cand noua treapta este cuplata. Acest aspect este cu atat mai sesizabil in momentele de urcus. Actiunea de schimbare a treptei are lor destul de lent in termeni de transmisie automata, din cauza acestei automatizari mecanice, iar asta il face pe Colt sa-si piarda din viteza in urcusuri pana cand o treapta este cuplata, iar ulterior masina ar putea sa sesizeze o insuficienta de cuplu si sa retrogradeze din nou treapta de viteza. Exista insa intotdeauna si posibilitatea de a schimba treptele prin actionarea de catre sofer a manivelei, prin directionare /-, iar in aceste conditii toate aceste ezitari dispar.

Motorul insa este foarte receptiv la intentiile celui de la volan de a accelera, oferind reactii prompte si eficiente. Sunetul sau se face auzit la turatii, insa acesta este nederanjant.



Tinuta de drum

Foarte buna. Aici Mitsubishi Colt puncteaza foarte bine, datorita unui comportament placut, precis si sigur la drum. In oras veti sesiza imediat cat este de usor de condus, chiar si in ambuteiaje, iar la traseu se va face sesizata manevrabilitatea foarte buna la viteze ridicate. Suspensia poate parea nitel dura, dar de fiecare data ne convingem ca acest calificativ este unul absolut necesar in setarea ei intr-un mod in care sa reziste pe drumuri necalitative, precum cele din tara noastra. Daca acest aspect este unul important pentru Dvs. (nu stiu pentru cine din noi poate fi neimportant), atunci va putem spune ca Mitsubishi Colt dispune de o suspensie care rezista foarte bine la exploatare pe drumuri mai putin ideale, iar asta inseamna ca veti trece pe la service, in mare parte, doar la deservirile normale, programate.

Virajele sunt abordate foarte reusit pentru proportiile pe care le are Colt, iar asta inseamna intr-un cuvant ca Mitsubishi Colt va oferi intotdeauna un condus lejer, fara deranjamente si senzatii nedorite.



Consum si performante

Desi 95 CP sunt mai mult decat suficienti pentru greutatea si proportiile lui Mitsubishi Colt, acesta nu va va oferi senzatii sport extreme. 12.0 secunde este timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h pentru motorul cuplat la transmisia automatizata, iar viteza maxima se cifreaza si ea la o valoare demna: 180 km/h. Aceste cifre exprima cat se poate de bine un comportament dinamic si agil.

Si mai placute sunt cifrele de consum indicate: 7.3 litri la 100 km parcursi in regim urban si doar 4.6 litri pentru o suta de kilometri de calatorie de traseu! Daca sunteti interesat de o masina care sa nu atenteze prea mult la buzunarul Dvs., Colt este optiunea potrivita: accesibil in achizitie, accesibil in exploatare si cu un consum modest. Par a fi ingredientele perfecte pentru o masina prietenoasa si onesta, nu?



Senzatii

Per general, Mitsubishi Colt este un automobil placut de condus, placut de parcat si placut de admirat atunci cand va apropiati de el. Se simte foarte agil in oras, foarte sprinten la demarari de la semafoare si destul de manevrabil in viraje. Izolarea fonica este mai slaba, dar acest aspect cantareste foarte mult in costul final al unei masini si prin urmare nu putem fi prea pretentiosi.

Este o masina foarte practica pentru o familie tanara, care ar putea avea si un copil. Spatiul generos in interior, portbagajul caracteristic unui hatchback, cu posibilitatea rabatarii scaunelor spate si obtinerii a unui volum de incarcare de pana la 609 litri, il recomanda pe Colt ca un candidat perfect in acest sens. Este de asemenea practic si pentru doamnele tinere, fiind poate a doua masina in familie, pe langa cea a sotului. Mai ales in culoarea rosie, cea testata de noi.



Intr-o perioada in care cu totii reinvatam a ne regandi directionarea costurilor pe care le suportam zilnic, Mitsubishi Colt pare unul din cele mai oneste automobile, care va va ajuta sa aveti o atitudine practica fata de modul Dvs. de deplasare urbana.

Mai ales in conditiile Chisinaului, cu drumuri departe de perfectiune, dar trafic pe alocuri aglomerat, Colt dispune de toate caracteristicile pentru a va demonstra zi de zi ca este un automobil fiabil, accesibil de intretinut si foarte placut in a fi exploatat!



Fisa tehnica:
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!