Prima pagină  »  Teste drive  »  Audi A8 vs BMW Seria 7
26 OCTOMBRIE 2010
15,261
Audi A8 vs BMW Seria 7
De Ilie Toma
7
Clasa de lux a cunoscut in ultimul timp momente cruciale, in care au fost lansate modele marcante, iar cele care se afla abia la jumatate carierei au primit cate un facelift major.



Acum doi ani, BMW a dezvaluit lumii noua generatie a Seriei 7, cea de-a cincea la numar, aducand un nou curent de design pentru marca bavareza si o lista lunga de inovatii, pregatite intre timp de inginerii BMW, si care abia asteptau sa-si faca debutul pe un model de serie.

Tehnologiile au evoluat in ultimii ani cu o viteza incredibila, iar una din ele este cea a LED-urilor, aplicate tot mai mult in elementele optice ale masinilor. Este un curent creat de Audi, trebuie sa recunoastem, prin indrazeala lor de a le aplica pe R8, iar mai apoi pe A4 si ulterior, unul cate unul, pe aproape intreaga gama. Acestea consuma mai putina energie, au o durata de viata mult mai mare, iar fasciculele de lumina generate de acestea au o forta de patrundere mult mai mare, fapt care reda masinilor echipate cu LED-uri o prezenta mai vizibila pe timp de zi si o iluminare a drumului mult mai buna pe timp de noapte.

Deci, in 2009, atunci cand a fost prezentata versiunea facelift a lui S-Class, Mercedes-Benz nu avea cum sa nu il echipeze din plin cu LED-uri. Jumatatea carierei lui S-Class a adus insa si o multime de tehnologii, printre care un sistem care compenseaza forta vanturilor laterale, o a doua generatie a sistemului Night View si anuntarea unei versiuni hibrid, pe care PiataAuto.md a si testat-o la inceputul acestui an.

In acelasi an 2009, Jaguar a facut o miscare pe care multi au luat-o ca un sah mat pentru germani, prezentand modelul XJ – un concurent direct al gentlemanilor cu renume germani, dar care aduce un lux de o somptuozitate cum doar britanicii o pot face. Tensiune mare, prin urmare, in clasa de lux si doar Audi parea la acel moment depasit de timpurile in care traim, cu un A8 invechit moral, care nu mai avea nici o sansa in fata unor concurenti atat de... perfecti...



Si totusi, la 1 decembrie 2009, PiataAuto.md publica in direct primele imagini cu noul model de varf al celor de la Audi, in timp ce publicul din intreaga lume era martor la o evolutie greu de imaginat a clasei de lux. Noul Audi A8 pare sa fi facut nu doar un pas, ci o mie de ani in viitor, in comparatie cu generatia sa precedenta, aducand tehnologii, performante si un lux incredibil.

Astazi avem doi din reprezentantii clasei de lux la un test comparativ – si vorbim de comparatie in adevaratul sens al cuvantului, cu reprezentanti mai buni si mai putin buni si cu punctaje la toate capitolele. Sub capotele celor doua limuzine se afla motoare de puteri total diferite, prin urmare vom tine cont si de acest aspect in comparatia noastra.

Pentru o comparatie obiectiva, vom completa pas cu pas tabelul de mai sus cu punctajele
obtinute de fiecare din cele doua modele, de la 0 la 20 puncte pentru fiecare aspect.


Design si prezenta

Automobilele din acest segment trebuie sa creeze o aparenta impecabila. Foarte multi din proprietarii lor vor cobori la deschiderea usii din spate de catre un valet care ii intampina la o receptie de elita, iar atunci cand limuzina se apropie de locatia de destinatie, aceasta ar putea fi eventual si in lumina obiectivelor presei. Prin urmare, designul si prezenta pe care o lasa masina trebuie sa ii justifice statutul social al proprietarului sau. Fara forme oachese experimentale. Fara linii care astazi par fresh, iar maine demodate. Totul se vrea a fi stilat, somptuos si bine echilibrat.



Seria 7 respecta aceste criterii, insa le face exact in masura in care sa se poata incadra acestor “mofturi”. In rest, prizele mari ale calandrului si unghiul usor negativ al partii frontale te fac sa te intrebi imediat ce motor ascunde sub capota. Si nu te vei mira daca proprietarul masinii va cobori deschizand portiera din stanga, fata. Pentru ca asta e un BMW – cu performanta pe care o inspira si spiritul sau dinamic in acceleratii, e pacat sa ii lasi altuia placerea de a sta la volan.



Audi insa are o prezenta mult mai somptuoasa. A8 atrage privirile, aparatele foto il fotografiaza, iar valetii ii deschid imediat portiera din spate. Pe alocuri, Audi A8 creeaza chiar impresia ca vine dintr-o clasa superioara, acea a sublimului limuzinelor, acolo unde se bat nume precum Rolls-Royce si Bentley. Si nu este intamplator, pentru ca platforma noului A8 este una care are foarte mult in comun cu Bentley Mulsanne. Da, e adevarat, in Audi A8 aveti “aproape” un Bentley... Insa, tot mentionand acest detaliu, ma vad obligat sa spun ca si Rolls-Royce Ghost foloseste platforma Seriei 7, deci cei doi concurent sunt oarecum chit la acest capitol...



Si totusi, design-ul lui A8 pare adus din viitor, cu linii pe cat de indraznete si somptuoase, pe atat de potrivite elegantei specifice segmentului de lux. Este incredibil modul in care s-a reusit sa se imbine pe Audi A8 aspiratia spre tehnologii si viitor cu pretentiile conservatoare ale acestui segment. Prin urmare, ii oferim lui A8 intaietatea la acest capitol.



Ambianta in interior. La volan.

La o lumuzina din acest segment este adeseori mai placut sa stai in spate, decat in fata. Si in cazul celor doi reprezentanti din test se intampla acelasi lucru. Trebuie sa spunem ca avem in test un Audi A8 cu ampatament standard, in timp ce BMW Seria 7 a venit in versiune cu amparament marit, care presupune 140 mm in plus in lungime. Acesti 14 centimentri merg spre confortul banchetei din spate, care poate fi pozitionata intr-o mie de pozitii, si care iti poate face pana si masaj.

Si totusi, sa vedem ce obtine cel de la volan. BMW-ul ofera un bord sobru, dar excelent executat. Ceasurile de bord au un fundal formal din cristale LCD, iar cifrele vitezometrului si a turometrului sunt, de fapt, o imagine de inalta rezolutie afisata de acele cristale. Totul e intr-atat de calitativ si natural, incat vei privi de foarte multe ori acele cifre pentru a te convinge ca e vorba de o imagine generata digital.



Volanul are un diametru destul de compact, cu o profilare in stil sport in zonele orei 10 si 2, acolo unde, in cazul unui condus sportiv, este corect sa se tina bratele. Ceea ce ma face sa imi zic din nou ca BMW ramane un driver’s car, chiar daca vorbim de acest segment de lux. Chiar daca veti sta pe bancheta din spate, veti avea cel mai fericit sofer care sa Va duca oriunde ii veti dicta.

Audi aduce insa o forma absolut noua a partii din fata in interior. Pe de o parte, avem un bord unitar, care formeaza o structura integra pe orizontala, iar pe de alta parte avem o consola centrala cu un unghi extrem de inclinat, care continua in tunelul central. Comenzile consolei centrale pot, si trebuie, operate lejer, cu bratul drept lasat pe cotiera, intr-un rasfat de mare clasa.

Volanul are si aici profilari in aceleasi zone, insa e mult mai subtire, intr-o nota de eleganta sporita. Ceea ce se afla dupa el insa, ceasurile de bord, impresioneaza mai mult prin aerul de inalte tehnologii. Spatiul dintre vitezometru si turometru este, de fapt, un diplay LCD de inalta rezolutie, care nu mai are o forma patrata, conventionala, ci una sculptata de designerii din Ingolstadt. Pe lateral sunt pozitionate indicatoarele nivelului de combustibil si temperatura a motorului, iar nivelul acestora nu este indicat prin sageti conventionale, ci prin aprinderea unei fasii continue de LED-uri. Multe din elementele pe care le intalnesti in A8 necesita o privire initiala minutioasa, pentru a-ti da seama cum au fost facute, dupa care iti zici ca tocmai stai intr-o mostra a tehnologiilor zilei de astazi si de maine.



Pe centrul bordului si-a facut loc si un ceas analogic. De fapt, e cam unicul element conventional in interiorul lui Audi A8.

Schimbatorul de viteze este si el unul radical, dar se dovedeste a fi foarte comod in utilizare, ca si forma. Totusi, acesta culizeaza doar pe o singura directie, iar forta cu care e nevoie sa operezi e aceeasi indiferent de pozitia din care sau catre care vrei sa schimbi, si, de multe ori, mai ales in primele zile de condus, s-ar putea sa cuplezi P (regimul de parcare) in loc de R (marsarier). Alunecand usor, bratul tine sa impinga manivela pana la o forta mai mare, iar in cazul lui A8, aceasta forta vine abia in ultima pozitie, P. Totusi, asta tine in primul rand de deprinderea in operarea transmisiilor automate si sunt sigur ca dupa cateva zile problema dispare.

Odata cuplata in pozitia D, condusul poate incepe, iar alternarea regimului obisnuit cu cel sport se face prin tragere a manivelei catre spate, regimurile D/S alternand intre ele la fiecare astfel de operatie.

Si in fine, tonul final in ambianta celui de la volan este dat de sistemul media, care vine un un display LCD de mare rezolutie, care iese la propriu din bord la pornire. Acesta poate recunoaste CD-uri, DVD-uri si tot ceea ce ofera tehnologia zilei de azi, insa aduce si ceva ce miroase a filmul “I, Robot”. Audi A8 poate recunoaste scrisul uman si zona aceea de pe consola centrala care in imagini pare sa aiba niste cifre, te invita sa scrii, uman, litere. In cazul in care ai nevoie de un contact in lista de telefoane, care incepe cu “M”, ii scrii acolo un “M”, pe care sistemul il recunoaste imediat si iti listeaza agenda catre numele respective. Mai scrii o litera si cautarea se restrange si mai mult. Deci, poti comunica uman cu sistemul, ceea ce il face mai intuitiv in operare si mult mai rapid. Si da, atmosfera din pozitia scaunului soferului te face sa vrei sa conduci aceasta limuzina. Mult. Departe. Sa o poti savura din plin.

Prin urmare, si aici ii oferim mai multe puncte lui Audi A8, in raport cu BMW Seria 7.



Ambianta in interior, pe bancheta din spate.

Aici e lumea sefilor, care isi permit, in primul rand, sa achizitioneze astfel de limuzine, si in al doilea rand, isi permit si soferi pentru ele. Atat Audi, cat si BMW, ofera un confort de exceptie.

Desi BMW vine in versiune Long, lungimea sa este cu doar 7.5 cm mai lunga decat cea a lui Audi A8 in versiune standard. In interior, acesti centimetri se traduc printr-o mai mare libertate de spatiu pentru pasagerii din spate, insa si in Audi se poate calatori fara vreo restrictie la acest capitol. BMW-ul ofera totusi senzatia unei limuzine mari si lungi, in spate exista draperii care-ti pot oferi un grad si mai mare de intimitate, iar fotoliul poate lua orice pozitie doresti, rasfatandu-te din plin.

In mijloc, atat la A8, cat si la Seria 7, cotiera este echipata cu comenzi ale sistemului audio, ale climatizarii si cele pentru pozitionarea scaunelor. Si sa nu va mirati daca ati oprit spre exemplu climatizarea de la volan, iar pasagerul din spate o reporneste setand-o dupa propriile preferinte – cel din spate e seful aici.

Pasagerii spate din Audi A8, datorita echiparii mai bogate a modelului din test, beneficiaza si de doua monitoare LCD individuale, la care pot urmari programe TV sau un film, spre exemplu. Tot din lista dotarilor optionale face parte si o priza de 230 V din Audi A8, destinata pasagerilor din spate, la care se poate conecta, eventual, un laptop. Si asta pentru ca, in cea mai mare parte a lumii, Audi A8, si segmentul de lux in general, are o tinta de public foarte bine definita, iar acestia vor avea cu adevarat nevoie de astfel de elemente.

Evident, atat in fata cat si in spate, vorbim de tapiterie de cea mai inalta calitate. Piele, Alcantara pentru pavilion in cazul lui Audi, lemn natural – toate sunt materiale nobile si lucrate perfect. Iar acolo unde isi face loc plasticul, acesta este de o calitate fara cusur.

Le oferim un numar maxim de puncte ambelor modele, si nu stiu daca cineva s-a putea simti mai putin bine pe bancheta din spate a unuia din cele doua modele.



Confort la rulare

Excelent in ambele modele, daca am vorbi de drumuri adevarate, civilizate. Totusi, pe carosabilul autohton, cei 20 de inchi ai rotilor lui Audi A8 inseamna implicit un profil foarte jos al anvelopelor, care, pe drumuri interurbane colturoase pot crea un disconfort sonor. In cazul Seriei 7 exista acelasi sunet, doar ca aici avem roti de 18 inch, iar profilul mai mare al anvelopelor amortizeaza sunetulul produs de asfaltul uitat de autoritati.



Si totusi, sa penalizam limuzine de lux pentru ca nu s-au pregatit de jungla asfaltului autohton ar fi cel putin un tupeu impropriu. Din pacate, tarii noastre ii ramane sa isi aduca drumurile la un nivel decent, inainte de a invoca astfel de elemente. Pe un carosabil bun, cum este cel al traseului Chisinau-Leuseni, spre exemplu, sau a unor autostrazi germane, se poate rula cu viteze din trei cifre, in care prima cifra este 2, si sa va simti in continuare intr-o liniste si siguranta absoluta. Nici la Audi, si nici la BMW, nu exista nici cel mai mic semn de nesiguranta. Si, cel mai important, confortul acustic este incredibil in interior in acel moment.



Feeling sportiv si manevrabilitate

BMW troneaza aici. Audi A8 are mai multa putere sub capota si un cuplu mai mare, insa BMW-ul te provoaca mult mai mult in a-ti descatusa intentiile pe asflat. In primul rand, pe Seria 7 avem tractiune pe rotile din spate, iar daca opresti DSC-ul poti face cu usurinta alunecari controlate ale puntii spate. Chiar si cu DSC-ul conectat, dar cu transmsia cuplata in regimul Sport, Seria 7 te lasa sa faci mici derapaje in viraje, sau atunci cand accelerezi puternic. Nici nu mai conteaza ca ai sub capota un turbodiesel – acesta raspunde instantaneu, si cei 6 cilindri in linie transmit forta bruta rotilor din spate. Seria 7 e a naibii de placuta in condus, si mai ales in condus dinamic!



Motorul lui Audi A8 – un turbodiesel si el – e mult mai puternic si ofera un cuplu mai mare, insa avem tractiune integrala care, chiar daca decuplezi sistemul de stabilizare a traiectoriei, nu-ti va permite sa-ti faci de cap prea mult. Quattro aduce mai mult siguranta pe carosabil umed, atunci cand chiar nu ai vrea sa intri in derapaje, si evident ca troneaza in cazul zapezii, dar iti taie in acelasi timp pofta de prostioare. Totusi, daca iti fierbe sangele, poti face cu maxima precizie manevre rapizi cu A8. Are putere si cuplu imens. Are si o platforma inalt tehnologizata si o directie precisa. Deci nu vei simti vreodata lipsa de putere.

Si totusi, datorita senzatiilor mult mai directe, mai conectate cu drumul, pe care le primesti la volanului unui BMW, dam un punctaj mai mare modelului bavarez.



Putere si acceleratie

Avem doua motoare diesel in test. BMW Seria 7 ascunde un motor nou, debutat chiar pe acest model acum doi ani, cu o cilindree de 2993 cm cubi si o putere de 245 CP. Cuplul maxim este impresionant, atingand nivelul de 540 Nm. Vorbim, desigur, de specialitatea casei la BMW – un motor cu 6 cilindri in linie, cu o functionare extrem de balansata si un sunet foarte placut la acceleratii.

A8 vine insa in test cu un motor V8 TDI, care ii aduce in mod firesc un plus de putere si acceleratie. La cei 4.2 litri de volum cilindric, V8-ul scoate 350 CP si, atentie, 800 Nm cuplu!



Prin urmare, in linie dreapta, Audi A8 este o fiara de neinduplecat, de indata ce ai apasat mai brusc acceleratia. Gatul iti se forteaza sa iti tina capul drept, iar spinarea se afunda in fotoliu. Depasirile dureaza clipe numarate, pentru ca tocmai ti-ai descatusat cei 800 Nm de cuplu. Poti circula cu 60 km/h intr-o coloana in urma unui camion, pe care nimeni nu-l poate depasi din lipsa de vizibilitate. In momentul in care depasirea e posibila, aprinzi stanga si presezi pedala de acceleratie. In urmatoare secunda accelerezi incredibil, dispari pe stanga si esti cu mult inaintea camionului... E incredibil. E tehnologia unui motor TDI evoluat intr-atat, incat bate si benzina.

Daca am vorbi de un V8 si in cazul lui BMW, sunt sigur ca am mentiona aceleasi senzatii, insa 1.2 litri in minus la cilindree si doi cilindri mai putin isi spun cuvantul. Daca Audi A8 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.5 secunde, atunci BMW 730Ld are nevoie de inca 1.8 secunde – pana la 7.3.



Consum

Oficial, suna excelent in ambele cazuri. Audi A8 4.2 TDI are nevoie de doar 10.2 litri pentru 100 km in regim urban, in timp ce 730Ld se multumeste cu 9.1 litri. La traseu A8 zice ca are nevoie de doar 6.1 litri, in timp ce Seria 7 e si mai modesta – doar 5.6 litri.

In practica insa, le-am alimentat initial pe ambele cu cate 10 litri de diesel Euro 5. Dupa serii lungi de acceleratii destul de puternice, si condus de mai multi zeci de kilometri pe traseu, Audi a fost cel care ne-am informat taios pe monitorul sau: “in scurt timp combustibilul din masina Dvs. se va epuiza. Doriti sa Va indreptam catre cea mai apropiata statie de alimentare?”... BMW-ul ne indica un nivel imbucurator al combustibilului, fara nici cea mai mica aluzie la epuizare.

Am fost deci nevoiti sa mai alimentam A8-ul la o statie Rompetrol de langa Straseni, pentru ca riscam sa ramanem fara combustibil. Deci, cu un V8 atat de puternic sub capota, daca presati mai puternic pedala de acceleratie, puteti face abstractie de cifrele oficiale de consum.

BMW-ul nu a mai trebuit alimentat si nici la sfarsitul testului drive nu ne-a deranjat cu aprinderea vreunui indicator de epuizare a combustibilului. Acordam deci un numar mai mare de puncte BMW-ului, dar ii dam puncte multe si lui Audi: daca eram acum sase-opt ani, cei zece litri de combustibil nu ne-ar fi ajuns nici pe departe pentru cat am parcurs acum cu un motor V8 de 350 CP si 800 Nm. Deci evolutia majora nu poate fi negata.



Tehnologii

Vorbim de modele de varf in gama fiecarui din cei doi producatori germani si in fiecare caz, in momentul lansarii, producatorii echipeaza aceste modele cu tot ce au mai bun la acea etapa. Tehnologiile abunda, de la constructia motoarelor pana la sisteme de siguranta, de la faruri, LED-uri si camere de luat vederi in exterior, pana la sisteme de enterainment in interior.



BMW aduce un sistem de inalta precizie in injectia acestui motor. Automobilul identifica schimbarile nedorite ale benzilor. De asemenea, BMW a fost si primul producator care a oferit conexiune la internet in sistemul sau media, prin urmare, sistemul iDrive al Seriei 7 ofera posibilitati incredibile. Spre exemplu, ati putea citi eventual acest test drive direct pe monitorul masinii, intr-o atmosfera de confort absolut.

Lansat ceva mai tarziu, Audi A8 a putut sa iglobeze si ceea ce debutase de curand in segment, astfel incat si sistemul media a lui A8 beneficiaza de conexiune la internet. Mai mult ca atat, sistemul de navigare al modelului este compatibil cu Google Maps. Sistemul Night View este disponibil pe ambele modele, insa din modelele din test doar Audi A8 il avea. La fel e si in cazul avertizorului schimbarii de benzi – in cazul in care doriti sa schimbati banda, iar acolo aveti in spate un automobil, la baza oglinzii exterioare veti observa o avertizare luminoasa, menita sa va atentioneze despre posibilul pericol. Functioneaza perfect, si e si foarte util. Desigur, nu putem sa nu mentionam o evolutie a legendarei constructii din aluminiu a lui A8, cu enigmaticul titlu de Audi Space Frame, sau ASF, care ne spune ca pana si scheletul masinii e compus din aluminiu dur, dar usor.



Din fericire, lista poate continua pe multe pagini. Pentru ca aceste doua modele si-au facut loc tehnologiile a doi dintre producatorii-lideri, care investesc constant miliarde in cercetare.



Siguranta

Desi modelele din acest segment nu prea ajung in vizorul EuroNCAP, din cauza pretului lor mare, dar si din cauza cantitatii relativ mici in care sunt vandute, acestea ofera un nivel mult mai mare de siguranta in cazul unui impact decat, spre exemplu, un Renault Megane de 5 stele EuroNCAP. Vorbim de o constructie inteligenta, de dimensiuni generoase, de zone generoase de absorbtie si de o lista de echipare lunga, cu sisteme de siguranta activa si pasiva, menita sa evite accidentele, iar daca acestea sunt inevitabile, sa salveze viata celor de la bord.



Nu putem decat sa oferim un punctaj maxim pentru ambele modele aici.



Pret

Sunt scumpe si nu sunt concepute sa fie accesibile oricui. Oriunde in lume, fie ca e vorba de Germania, Austria, Elvetia, SUA sau Rusia, aceste masini sunt conduse de cei cu forta financiara suficienta pentru a putea bifa cat mai mult pe lista de optionale si pentru a se putea bucura ulterior din plin de confortul de la bord.

Si totusi, si in zona de sus a preturilor exista “mult” si “foarte mult”. BMW-ul il bate pe Audi din plin la acest capitol. Modelul din test – 730 Ld are un pret de circa 62 mii Euro fara echiparile optionale, la care se mai adauga dotari de aproape 20 de mii si in rezultat se obtine o suma de sub 82 mii Euro. Pentru un BMW Seria 7 Long, foarte bine dotat, dar cu un propulsor orientat spre eficienta.



Audi A8 insa, in versiunea 4.2 V8 TDI, porneste de la 93 mii, fara echipari optionale. La care, modelul testat a bifat optionale de inca 51 mii de Euro (!), care au adus cifra pretului pana la un nivel incredibil de 144 000 Euro. Prin urmare, desi impresioneaza prin esenta si tehnologie, dotari si aparenta, exemplarul din test musca mult prea mult la pret, motiv pentru care ne vedem nevoiti sa acordam celor doua modele un punctaj la mare diferenta in favoarea Seriei 7.

Si totusi, cei mai multi dintre noi vom considera pretul de 144,000 pentru A8 unul mult prea mare, pentru ca vom gandi in limita a ceea ce ne putem permite. Asta o fac cei mai multi dintre noi, si suntem tentati sa o facem si noi. Insa segmentul de public al acestor modele, cel putin la nivelul tarilor europene, are, de obicei, stocate in conturi bancare sume cu cei putin sapte cifre, si, prin urmare, pretul lui Audi A8 ar putea fi considerat de catre clientii sai unul potrivit. Un singur “DAR” mai exista aici – in zona de peste 140 mii Euro se bat masini exotice – de la modele Bentley pana la Ferrari, si atunci pretul de 144 mii dat pe Audi A8 isi aduce noi rivali in fata cumparatorilor sai.



Concluzii

Tabelul nostru de punctaje, pe care l-am completat pana acum, indica un rezultat foarte interesant, insa, daca stam bine sa ne gandim, e unul cat se poate de logic.

Pana la capitolul pret, punctajul inclina in favoarea lui Audi A8 cu 170 puncte in raport cu 166 de puncte pentru BMW Seria 7. E o concluzie fireasca, dat fiind ca modelul celor de la Audi a fost lansat mult mai recent, iar orice model nou din acest segment este obligat sa aduca tot ce au bun concurentii sai, plus o serie noua de inovatii si elemente care sa-ti taie respiratia. Si Audi o face. Plus ca evolutia data de noua generatie, fata de generatia precedenta e mult mai radicala, decat in cazul lui BMW Seria 7. BMW a avut un model excelent si in persoana Seriei 7 precedente, si a mizat pe continuitate – cheia succesului marcilor premium - , in timp ce Audi a indraznit sa aduca inovatii radicale pentru a prinde din urma concurentii si a-i depasi suficient de mult cat sa se simta relaxat cativa ani. Si i-a reusit. Audi A8 este, tehnic vorbind, modelul care invinge acest test.



Si totusi, bijuteriile tehnice nu au valoare daca nu se gasesc cunoscatorii care sa le aprecieze si sa le achizitioneze, la pretul corect. Iar aici pretul lui Audi A8 constituie o povara mult prea grea de dus pentru a-si mentine intaietatea pe linia de final, si BMW Seria 7 castiga la punctajul final al testului. Prin urmare, da, BMW Seria 7 (730Ld), este o achizitie mai logica in raport cu ultra-echipatul sau concurent din test (Audi A8 4.2 V8 TDI), iar punctajul final inclina in favoarea Seriei 7 cu 182 puncte, fata de 179 obtinute de Audi A8.
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Igor
London, Marea Britanie
la 5 Iunie 2011 - 22:48
4.2 vs 3.0? Oricum A8 mai tare imi place, dar nu e prea "fair" fata de BMW.
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!