Prima pagină  »  Teste drive  »  Audi Q7 V12
23 IULIE 2010
13,485
Audi Q7 V12
De Ilie Toma
4
Este cel mai puternic motor diesel instalat pe un model de serie. Are 500 CP si 1000 Nm... Provine direct din experienta de succes a curselor Le Mans, in care Audi isi demonstreaza cu o insistenta de invidiat suprematia in constructia motoarelor diesel.

Vorbim despre motorul de sub capota modelului testat de noi astazi – Audi Q7 V12. Este primul si unicul astfel de exemplar care a ajuns in Republica Moldova si nu am putut rata ocazia de a-l testa, desi au trecut mai putin de 6 luni de la un alt test cu Audi Q7, atunci in motorizare 3.0 TDI.



Vom fi deci mult mai succinti si vom vorbi despre ceea ce il face atat de special pe Q7 V12 in raport cu orice alt Q7. Daca pretul unui Q7 3.0 TDI porneste de la 44,500 Euro, atunci modelul testat astazi de noi face, cu tot cu optionale, 173,000 Euro! Vom incerca deci, sa vedem pentru ce se pot plati cei 130,000 euro in plus...

Aspect

Partea frontala a lui Q7 V12 se distinge fata de cea a unui Q7 obisnuit cu o bara de protectie mai coborata, cu prize de aer mult mai masive. Acestea ii redau o mai mare agresivitate masinii, dar au rol si de a spori eficienta racirii imensului motor de sub capota. Pe aripile fata, pe usa portbagajului – domina mandru sigla V12, menita sa le comunice celor din jur exclusivitatea alegerii celui de la volan. Totusi, daca te departezi la 20 metri de automobil, si il mai si pui alaturi de un Q7 3.0 TDI, spre exemplu, doar un pasionat poate sesiza imediat diferentele. Insa, celui de la volan ii va pasa mai putin daca trecatorii sesizeaza diferenta, atat timp cat dansul stie rostul fiecarui element si nu uita niciodata de puterea de sub capota.



Exclusivitatea vine insa si pe partea laterala, unde troneaza un set de jante de 21 de inchi, si, mai important, discuri de frana ceramice. Datorita puterii imense, franele ceramice sunt o dotare standard pentru Q7 V12, pentru a putea stapana bestia mai bine.

Dupa cum spuneam, Q7 V12 are radacini directe in sporturile cu motor, propulsorul acestuia provenind de la Audi R10 TDI, si tocmai de asta ramai fascinat sa observi o abordare specifica a constructiei. Intr-o competitie fiecare kilogram in minus poate insemna o secunda pretioasa mai aproape de linia de final, iar pe Q7 V12 se simte aceeasi tendinta. Jantele sunt ultra-usoare, necatand la dimensiunile imense, conturul geamurilor laterale nu mai este unul din nichel, ci din plastic usor, si acelasi lucru se intampla si cu oglinzile exterioare. Poate parea putin ciudat sa schimbi un material considerat “mai de lux” pe unul plastic – insa Q7 V12 face parte din categoria masinilor care iti cer mai multi bani pentru mai putine kilograme...

Interior

Lux si exclusivitate. O lista mare de optionale si-a facut loc aici, de cateva zeci de mii de euro. Avem plafon negru, torpedou negru cusut cu fire de ata neagra (de obicei culoarea atei este una contrastanta pentru Q7 V12) si multe insertii in stil de aluminiu. Sistemul audio este asemeni unuia dintr-un Aston Martin britanic – de marca Bang and Olufsen. Despre calitatea impecabila a sunetului ar fi in plus sa mai mentionam, vom spune doar ca difuzoarele de frecvente inalte produc multe efecte speciale atunci cand culiseaza vertical din torpedou.

Acestea sunt difuzoarele de frecvente inalte ale sistemului BANG & OLUFSEN. La pornirea sistemului, acestea culiseaza pe verticala intr-o demonstratie a inaltei clase, de care apartin.


Emblema “Audi exclusive” vine sa-ti aminteasca ca un al doilea Q7 V12, identic cu acesta, nu mai exista in lume...



Esentialul

Iar esentialul inseamna motorul, evident. Puterea este pur si simplu incredibil de imensa, masina iti lipeste spatele de scaun si scoate un raget de fiara salbatica. Datorita rotilor mari si late, dar si suspensiei pneumatice, masina vireaza ca un bolid de curse si uiti ca te afli, de fapt, intr-un SUV. Deconectezi ESP-ul si masina incepe sa-si faca de cap in cel mai fascinant mod, rotile scrasnesc pe asfalt si intri in derapaje controlate cu o usurinta pe care cu greu ti-o poti inchipui, desi ai, in principiu, patru roti motrice. Diferentialul intre axe este setat insa sa ofere mai multa putere pe rotile din spate in momentele virajelor stanse si tocmai de asta comportamentul lui Q7 in viraje aduce mai degraba a bolid de curse decat a un SUV greoi.

Cam asa poate intra in viraje un Q7 V12. Odata ce deconectezi ESP-ul, datorita puterii si cuplului imens, derapajele controlate sunt un deliciu usor de obtinut!


Exista o mare problema insa. Una locala. Faptul ca nu ai unde sa dezlantui intreaga putere a masinii. Daca mergi pe strada si accelerezi, strada se termina inainte sa atingi treapta a treia... Pe traseu, calitatea drumurilor nu-ti va permite sa risti sa deteriorezi anvelopele sau jantele intr-o groapa abordata in viteza. Un circuit sportiv? Da, acolo ii este locul lui Q7 V12 – acolo ai putea sa-i simti adevaratul potential al masinii, adevarata stare de superlativ pe care ti-o poate oferi. Noi nu avem insa un circuit adevarat si asta e trist de tot...

Iata si propulsorul. 12 cilindri, 6.0 litri, amplasament in forma de V.


La un moment dat, am coborat suspensia preumatica aproape de minim si Q7 V12 s-a apropiat de silueta unui wagon. Pentru viteze mari pe autostrazi adevarate si viraje stranse asta ar fi, probabil, cel mai indicat regim: centrul de greutate coboara si mai mult, caracteristicile aerodinamice se imbunatatesc si Q7 V12 poate merge si mai departe in gradul de fascinatie pe care-l poate oferi.

Audi Q7 V12 poate accelera pana la 100 km/h in doar 5.5 secunde. In momentul in care iei un start agresiv de pe loc, simti rotile, care transmit imensul cuplu asfaltului, la limita pierderei aderentei. Chiar daca nu faci un burnout, in urma ta raman oricum urme negre, semn al unei acceleratii de 1000 Nm...

Rotile, prin care tocmai se transmit 1000 Nm spre asfalt. La limita aderentei. La limita acceleratiei.


Offroad? Cu siguranta nu! Desi adopta caroseria de SUV, Audi Q7 V12 nu este nicidecum destinat noroiului si nici macar macadamului. Ar putea-o face, si nu exclud ca puterea imensa ar putea seca in cateva secunde o balta de noroi, insa Q7 V12 este un atlet de curse de asflat, si ar fi pacat sa te avanti acolo unde nu ii este locul.

Oras? Destul de bine. La rotatii joase motorul nu isi tradeaza cei 6.0 litri de capacitate cilindrica si pare ca ai un diesel “cuminte”. Cu un condus abstinent, se poate obtine un consum de sub 15.0 litri la 100 km in regim urban. La traseu consumul poate cobori pana la 9.3 litri la 100 km/h! Pentru un V12! Totusi, multe orase europene ar presupune si taxe foarte mari de poluare pentru un motor cu o asemenea cilindree.

Pentru ce platesti 130,000 euro in plus?

Atunci cand a aparut, in 2008, Q7 V12, primele poze au fost facute in ambianta Orientului Mijlociu, locul unde sunt conglomerati seicii miliardari. Si intr-adevar, a nevoie sa ai cel putin cateva zeci de milioane in cont pentru a reusi sa treci dincolo de bariera rationamentelor financiare si sa alegi un Q7 V12 doar pentru pasiune, perfectiune inginereasca, radacini de motorsport, lux, exclusivitate, senzatii de nedescris...



Daca te intereseaza consumul, daca ii consideri irational pretul de 173,000 Euro, nu ezita si opteaza pentru un Q7 3.0 TDI. Este mult mai practic pentru viata de zi cu zi si vei ramane multumit si de acea alegere.

Daca insa iti poti permite exclusivitatea, daca stii ca inginerii germani au pus in aceasta masina toata evolutia gandirii lor din acest moment, daca gandul ca ai sub capota cel mai puternic diesel din lume pe o masina de serie te face sa te simti si tu mai puternic, daca stii la ce folosesc franele ceramice si constructia usoara a unui automobil, daca te fascineaza derapajele controlate si iti poti permite sa mai si dai o tura pana in Austria pentru un week-end pe circuit, atunci poti detine un Q7 V12...



Cu tot aspectul agresiv, Audi Q7 V12 este in primul rand masina care sa-l copleseasca pe cel de la volan, si mai putin ii pasa de trecatorii din jur. Interiorul este mult mai exclusivist decat exteriorul, sistemul audio iti va desfata auzul, acceleratiile, franele si abordarile de viraje iti vor desfata dorintele de aventura, iar tu, de la volan, vei inchide usa in nas tuturor celor care vor indrazni sa intrebe de ce ai dat atatia bani pe aceasta masina... Pentru ce ei, ceilalti, nu inteleg si nu simt ce simti tu...
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (2)
XIII
Bălţi, Moldova
la 17 Iunie 2011 - 00:55
Q7 the best
0
1
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 2 Noiembrie 2011 - 18:34
taur in industria auto! bravo Audi!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!